F1Forum.fi

-Etusivu Forum LIVE-keskustelu Säännöt Fanituotteet

Sivu 1 / 2 12 ViimeisinViimeisin
Tulokset 1-40/42

Ketju: Millainen on hyvä rallivideo tai -tv-lähetys

Registered User

Millainen on hyvä rallivideo tai -tv-lähetys

Ralleista on kuvattu videokoosteita ja suoria lähetyksiä jo vuosikymmenien ajan ja niiden taso on myös muuttunut vuosien mittaan paljon. Täällä voi antaa kommenttia, millainen on oikeasti hyvä rallivideo. Koskee tv-lähetyksiä, youtubevideoita kuin erilaisia tallenteitakin (dvd, vhs).

Omasta mielestä nykyiset WRC:n kuvaamat materiaalit ei oikein miellytä. Vaikka hienoa tekniikkaa on nykyään tarjolla; erilaista grafiikkaa, dronekuvaa, incar-kuvaa monesta kulmasta jne., niin jotenkin lähetykset onnistutaan leikkaamaan liian pintapuoliseksi kaupallistetuksi action-pläjäykseksi. Siis kuvamateriaali on toki näyttävää ja hyvälaatuista, mutta se miten ne on paketoitu koosteeksi ei miellytä. Lisäksi varsinkin ennakkolähetykset on suunnattu joillekin täysin ummikoille, jotka kuulee koko lajista nimeltä ralli ensimmäistä kertaa. Ärsyttävää on myös se, että kun näytetään kahteen kertaan ajettava ek, kuten Ruuhimäki tänä vuonna, niin molemmilla ajokerroilla kamerat seisoo täsmälleen samassa paikassa ja tuntuu kuin katsoisi uusintaa.

Itse tykkäsin esim. Ylen 80-luvun lopun- 90-luvun Jyskälä-lähetyksistä. Ne oli tehty asiantuntevalle yleisölle ja eteni kuin elokuva tai kirja. Alkuun tunnelmia ja jännittävää odotusta ennen kisaa, sitten erikoiskokeet sopivan rauhallisella temmolla. Näytettiin vähän muutakin kuin terävimmän kärjen menoa. Väliin jotain huumoria tai esim. yleisön kommentteja. Ja vielä maalijuhlallisuudet ilman turhaa kiirettä. Lähetyksissä oli selkeä juoni ja tarina alusta loppuun. Ja myös vaihtelua vuosittain. Nykyään lähetyksissä ei ole oikein päätä eikä häntää ja samoja kohtia toistetaan 10 kertaa uusintoina. Vuonna 2017 Latvalan keskeytys Ounissa näytettiin varmaan 20 kertaa. Ensin varsinaisessa lähetyksessä, sitten seuraavien lähetysten alussa ja lopussa monta kertaa ns.highlights-uusintoina.

It Gets Faster Now! AnttiL's Avatar
    Selvästi noita lähetyksiä tehdään nykyään siten että ne uppoaa johonkin Red Bull TV:n random katselijan silmään. Joka päivän alussa pitää kerrata rallin aiemmat tapahtumat, mikä tietysti harmittaa niitä jotka katsovat jokaisen saatavilla olevan minuutin. Toinen juttu on, että lähetyksiin selvästi rakennetaan draamaa. "Mainoskatkojen" kohtiin rakennetaan cliffhangerit jollain teaserilla esimerkiksi kaatuvan auton incarista. Lisäksi on selvää, että kaikkia kuskeja ei näytetä laisinkaan, tällä pyritään vähän yksinkertaistamaan konseptia. Sen sijaan kärkiukkojen lisäksi näytetään korkeintaan ulosajot. Lisäksi joskus rakennetaan jotain draamaa, vaikka esimerkiksi Craig Breen sanoo ennen rallia että tässä kisassa pitää nyt ottaa varovasti ja välttää virheitä ja sitten tuleekin rengasrikko ja sitä taivastellaan sitten siinä.

En minä nyt silti lähtisi moittimaan lähetyksiä, todella hyvän näköistä kuvaahan siellä on eikä montaa sellaista ulosajoa tai tapahtumaa ole joista ei jonkinlaista kuvaa olisi, joko incarin tai "fan camin" muodossa. Noissa takavuosien Jyskälä-pätkissä saattoi jäädä kuitenkin monta pätkää täysin käsittelemättäkin. Toki tämän tason fanina sitä toivoisi että WRC-lähetykset olisivat puolet pidempiä ja niissä olisi enemmän kuvaa.

Minua harmittaa myös se nykytrendi, että jokainen peräkkäinen kuva rallilähetyksessä pitää olla aina eri paikasta. Sama pätee myös harrastelijoiden youtube-videoihin, tuntuu että ne editoidaan tarkoituksella niin ettei koskaan ole kahta autoa samasta mutkasta peräkkäin. Minä taas olen enemmän sitä koulukuntaa, että olisi kiva nähdä kronologisesti kaikki EK:t ja verrata kuskien suorituksia samassa mutkassa.

Registered User DC's Avatar
    Lainaa Alunperin kirjoittanut AnttiL Tarkastele viestiä
    Minua harmittaa myös se nykytrendi, että jokainen peräkkäinen kuva rallilähetyksessä pitää olla aina eri paikasta. Sama pätee myös harrastelijoiden youtube-videoihin, tuntuu että ne editoidaan tarkoituksella niin ettei koskaan ole kahta autoa samasta mutkasta peräkkäin. Minä taas olen enemmän sitä koulukuntaa, että olisi kiva nähdä kronologisesti kaikki EK:t ja verrata kuskien suorituksia samassa mutkassa.
    TÄMÄ! Tismalleen samaa mieltä. Vaikka noissa em. vanhoissa Jyskälä-lähetyksissä tai VideoStylen MM-rallikoosteissa ajokuvaa oli luonnollisesti prosentuaalisesti huomattavasti pienemmästä osasta kilpailua (toki siihen aikaan kuvamateriaalin tuottaminen jokaiselta pätkältä olisi vaatinut määrältään vähintään YLE-tasoisen kaluston) kuin nyky-MM-lähetyksissä, niin juuri se nykymittapuulla verkkainen tarinankulku ja yleensä kaikkien kärkiautojen näyttäminen peräkkäin samasta paikasta, teki ja tekee edelleenkin niistä niin miellyttävää katseltavaa.

Btw, erinomainen avaus nimimerkki carlilta! Tästä aiheesta voisi tarinoida huomattavasti enemmänkin, jos jossain välissä on aikaa.
    jos kerran tullaan rallia katsomaan ja hakeudutaan mahdolliseen kaatopaikkaan, pitää pyhävaatteet jättää kotiin ja ryhtyä ulosajon tapahduttua heti varoitus- ja nostotöihin tarpeettoman lisävahingon välttämiseksi

oon mikä oon
    Sijainti
    Kaukaa tuolta sademetsistä
    Komppaan myös tätä. Olen itsekin miettinyt että mikä nykyvideoissa tökkii verraten noihin Pöntisen ja Peltoperän aikojen suurajo-koosteisiin, ja tästähän siinä taitaa olla kyse. Nykylähetykset tuntuu niin kiireisiltä, vähän sekalaista kuvaa pätkiltä ja sitten taas pitkät kommentit huollosta, tämän jälkeen max. pari minuuttia kuvaa toiselta lenkiltä jonka jälkeen highlightit ja lähetys päättyy. On hienoa että nykytekniikka tarjoaa paljon erilaisia kamerakulmia, mutta joskus yksinkertainen vaan toimii paremmin. Mielummin kamera maahan nököttämään ja kaikki autot peräkkäin samasta kulmasta kuin pari mutkaa dronen kyydistä, pieni liippi incarista ja yksi autonpohja tien pinnassa olevasta goprosta.

Registered User

Samaa mieltä. Ei siinä ole päätä eikä häntää, kun kuva poukkoilee pätkältä toiselle ja kuskeja näytetään aivan epäloogisesti. Erikoiskokeet ja kuskit pitäisi näyttää numerojärjestyksessä. Silloin pääsee lähemmäs sitä fiilistä kuin olisi itse paikan päällä katsomassa. Ja silloin videossa on selkeä "tarina", joka etenee lähdöstä maaliin oikeassa järjestyksessä. Onneksi näitä perinteisesti kuvattuja videoita sentään vähän vielä löytää youtubesta ja tietysti tv:n livelähetykset.
    Se on myös nykyisissä wrc-lähetyksissä onnistuttu pilaamaan, että ihan liikaa näytetään lähikuvaa autoista. Kuvista rajataan jatkuvasti kaikki ympäristö pois. Kyllä se ympäröivä maisema ja yleisökin tuo jotenkin sitä fiilistä. Ja varsinkin MM-sarjassa yksi paras elementti on juuri eri maiden ominaispiirteet ja maisemat, joita saisi enemmänkin korostaa. Välillä on toki ihan näyttävää kopterikuvaa kauempaa, mutta silti liian vähän. Paljon mainostetuissa Ylen 80-luvun lähetyksissä oli tyypillistä joku laaja järvi/peltomaisema, yleisöä, lehmiä pellolla, odottelua ja sitten metsän siimeksestä tulee ensimmäinen auto näkyviin, jonka äänet raikaa jo kaukaa ja kun auto menee ohi, kuvataan vähän pölypilveä vielä perään. Auton äänet kuuluu hyvin eikä selostus peitä niitä ,saati sitten joku musiikki. Eikä mitään kiireen tuntua.

Edelliseen viestiin oikeastaan voi laittaa sen, että ennen oli enemmän lähetysaikaa, vähemmän materiaalia käytössä, nyt varmaan toisin päin. Yritetään saada puoleen tuntiin mahtumaan jokaisen erikoiskokeen kaikki pätkälle asetetut kamerat helikopterista goproihin ja incareista droneihin.

Pakko muuten mainita että ärsyttää kun nykyisissä incar-kameroissa on usein kalansilmälinssi, joka suoristaa mutkat ja latistaa nypyt. Verratkaa vaikka näitä kahta videota samasta pätkästä

https://www.youtube.com/watch?v=k9qjHbXn0x8
    https://www.youtube.com/watch?v=m9VFu4zBOdg

Kui hianoo se sit on? Sörsselsön's Avatar
    Sijainti
    Jemmassa
    Omasta mielestä incareissa pitäisi sallia kypäräkameran käyttö. Toisi jossain määrin ehkä lisää informaatiota.
    "Myhinpää on miesten pätkä, ootko mies vai poika?" - Kyllä mä oon poika sitten -
    E-P Lappi Myhinpään maalissa Jyväskylän mm-rallissa 2015

"Should we bet €5 on a Lappi Power Stage win? - "No, €20." (Lappi ajoi Powerstagelle pohja-ajan)

Registered User Fiesta's Avatar
    Sijainti
    Porvoo
    "Black, round Pirelli"

Kui hianoo se sit on? Sörsselsön's Avatar
    Sijainti
    Jemmassa
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Fiesta Tarkastele viestiä
    Muistaakseni mm-tasolla ainakin. Saa korjata jos on vanhaa informaatiota.
    "Myhinpää on miesten pätkä, ootko mies vai poika?" - Kyllä mä oon poika sitten -
    E-P Lappi Myhinpään maalissa Jyväskylän mm-rallissa 2015

"Should we bet €5 on a Lappi Power Stage win? - "No, €20." (Lappi ajoi Powerstagelle pohja-ajan)

Registered User
    Sijainti
    JKL
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Sörsselsön Tarkastele viestiä
    Muistaakseni mm-tasolla ainakin. Saa korjata jos on vanhaa informaatiota.
    On mun mielestä kiellettyä suomessakin, ainakin AKK:n alaisissa kisoissa. Testeissä noita näkee mutta onhan se turvallisuus kysymys ja mielestäni ihan perusteltua ettei kypärässä voi olla kiinni mitään ylimääräistä...

E:Jep... AKK:n tekniikan säännöistä löytyy seuraava lause.

"Kaikki auton sisällä olevat kamerat
    tulee kiinnittää auton
    runkoon tai turvakehikkoon"
    Viestiä on viimeksi muokannut delorean; 25.09.2018 14:41.

Registered User
    Pakko muuten mainita että ärsyttää kun nykyisissä incar-kameroissa on usein kalansilmälinssi, joka suoristaa mutkat ja latistaa nypyt. Verratkaa vaikka näitä kahta videota samasta pätkästä

https://www.youtube.com/watch?v=k9qjHbXn0x8
    https://www.youtube.com/watch?v=m9VFu4zBOdg
    Juuri näin. Ja täällä jossakin ketjussa aiemmin oli juttua myös hyvästä in-car kuvakulmasta. Siinä oli pari esimerkkiä Mcraen ja Östbergin kyydistä, joissa näkyi hyvin kuskien ratin pyörittely, mutta myös itse tie ja sen korkeuserot näkyivät selvästi.

Ja yksi ääretömän tärkeä asia; äänet pitäisi kuulua selvästi. Usein lähetyksissä käytetään mikrofonia, joka tallentaa äänet vasta aivan lähietäisyydeltä. Lisäksi auton äänet peitetään usein selostuksella tai pahimmillaan musiikilla. Auton äänet pitäisi tallentaa jo kaukaa, aivan kuin paikan päälläkin yleisö kuulee lähestyvän auton äänen selvästi jo satojen metrien päästä. Tai paremminkin kilometrien päästä. Joskus on selostajia, jotka yrittää papattaa pikavauhdilla auton äänen päälle kuinka kyseinen kuski ajoi tämän ja seuraavan pätkän , monentenako on ekan lenkin jälkeen, mitä kaikkia ongelmia oli jne. Ei siihen jaksa edes keskittyä. Näyttäisi vaan pelkkää kuvaa, auton ääntä ja muutamalla lauseella kuka on kuvassa ja monesko oli kyseisellä pätkällä. Pätkien tapahtumat voi kertailla tarkemmin, kun kuskeja haastatellaan ja niputetaan taukotilannetta.

Tämä nyt ei todellakaan vastaa viestiketjun otsikon kysymykseen, mutta pakko jakaa siitä huolimatta... Vaikka vanhoja Suurajo-lähetyksiä onkin tullut vuosien varrella jokunen tunti katsottua, niin tällainen Kyllös-klassikko oli jostain syytä päässyt menemään täysin ohi. Matilla on jokseenkin persoonallinen tapa tulkita Miki Biasionin kartturin Tiziano Sivieron nimi: https://youtu.be/tn3QVSe1FZA?t=462
    jos kerran tullaan rallia katsomaan ja hakeudutaan mahdolliseen kaatopaikkaan, pitää pyhävaatteet jättää kotiin ja ryhtyä ulosajon tapahduttua heti varoitus- ja nostotöihin tarpeettoman lisävahingon välttämiseksi

Lainaa Alunperin kirjoittanut DC Tarkastele viestiä
    Matilla on jokseenkin persoonallinen tapa tulkita Miki Biasionin kartturin Tiziano Sivieron nimi: https://youtu.be/tn3QVSe1FZA?t=462
    Eipä ole ainoa kerta kun Kyllönen ääntää ja päättelee omiaan. Ainakin mieleen tulee "Sainzin kartanlukija Moya Luis" ja "Marc Duts...Dues?"

Lisäksi joku kesätoimittaja äänsi Freddy Loixin nimen ranskalaisittan "luaa" vaikka se kaiketi on ihan "loiks"

Eipä ole ainoa kerta kun Kyllönen ääntää ja päättelee omiaan. Ainakin mieleen tulee "Sainzin kartanlukija Moya Luis" ja "Marc Duts...Dues?"
    Juu ei tosiaan. "Espanjan madator". Case Siviero on tosin jopa Matti-mittarilla melkoisen hämmentävä, sillä sen lisäksi, että siinä saadaan etu- ja sukunimi sekoitettua keskenään, niin molemmat äännetään vielä ihan päin helvettiä.

Registered User

Lisäksi joku kesätoimittaja äänsi Freddy Loixin nimen ranskalaisittan "luaa" vaikka se kaiketi on ihan "loiks"
    Kesätoimittaja taisi osata ranskaa.

Lainaa Alunperin kirjoittanut speedster? Tarkastele viestiä
    Kesätoimittaja taisi osata ranskaa.
    Kansainvälinen media on vaan vuosikausia ääntänyt Loixin nimen "loiks". Ehkä tässä voi olla jokin belgialainen erikoisuus joka ohittaa ranskan kielioppisäännöt? Voin toki olla tässä väärässäkin

Kansainvälinen media on vaan vuosikausia ääntänyt Loixin nimen "loiks". Ehkä tässä voi olla jokin belgialainen erikoisuus joka ohittaa ranskan kielioppisäännöt? Voin toki olla tässä väärässäkin
    Loix puhuu kaiketi äidinkielenään hollantia? Eli eikös siinä tapauksessa oikea ääntämisasu ole juuri [loiks]?

Loix puhuu kaiketi äidinkielenään hollantia? Eli eikös siinä tapauksessa oikea ääntämisasu ole juuri [loiks]?
    Näin muuten taisi olla, nyt kun muistelen onboardeja. Tämmöinenkin löytyi: https://forvo.com/word/freddy_loix/

Registered User
    Neuvillen nimestä on myös kuultu sekä Növil ja Noivil-versiot. Ainakin Timo Pulkkinen äänsi nimen ranskalaisittain Noivil. Tätä ääntämistä kysyttiin Neuvillelta itseltään ja hän totesi että molemmat versiot ovat oikein, mutta Növil on se jota hän itsekin käyttää.
    Kyllös-Matti äänsi muuten Michelle Moutonin nimen jossain vanhassa Jyskälä-lähetyksessä Michelle Mon´töön. Ja tuo aiemmin linkattu Silviero Taziano on kyllä ihan pohjanoteeraus

Taisi olla RAC-98 ja selostaja Markku Pentikäinen; ja seuraavaksi Jarmo Kytölehto kartturinsa Arttu Kapulaisen kanssa.
    Kaidesoja sekoili joskus Kenneth Erikssonin nimen kanssa. Ensin piiiitkä hiljaisuus suorassa lähetyksessä kun nimi ei muistunut mieleen ja lopulta sieltä tuli Stefan.....Stefan Eriksson.

Lainaa Alunperin kirjoittanut carl Tarkastele viestiä
    Kaidesoja sekoili joskus Kenneth Erikssonin nimen kanssa. Ensin piiiitkä hiljaisuus suorassa lähetyksessä kun nimi ei muistunut mieleen ja lopulta sieltä tuli Stefan.....Stefan Eriksson.
    Kaidesoja oli todella usein aivan pihalla. Tai siltä se ainakin vaikutti. En tiedä kuinka paljon menee sitten vaan ulosannin piikkiin. Tapasin ko. kaverin muutama vuosi sitten erään toisen urheilulajin tiimoilta illanistujaisissa ja juteltiin jokunen tovi autourheilusta, kovin positiivinen kuva jäi.

Arttu Kapulaisen olin jo unohtanut, mutta tosiaan, ajaton klassikko Oikea Kapulainenhan oli tuolloin ihan ajankohtainen henkilö - ehkä Pentikäinen salaa fanitti Sairaan kaunista maailmaa?

Registered User Audi_sport_UK's Avatar
    Juu ei tosiaan. "Espanjan madator". Case Siviero on tosin jopa Matti-mittarilla melkoisen hämmentävä, sillä sen lisäksi, että siinä saadaan etu- ja sukunimi sekoitettua keskenään, niin molemmat äännetään vielä ihan päin helvettiä.
    Ei se tällä toisellakaan kaverilla ihan putkeen mene, "Massivio Biassion" :
    https://youtu.be/ainCPUVQBlI?t=239

Ensi katsomalla näyttää, että Mikin Lanciasta varisee osat pelkästään rampilta ajettaessa, mutta taitaakin kameramies huitaista peilin irti.

Lainaa Alunperin kirjoittanut Audi_sport_UK Tarkastele viestiä
    Ei se tällä toisellakaan kaverilla ihan putkeen mene, "Massivio Biassion" :
    Matilla ja Sepolla olisi totisesti ollut käyttöä tuolle AnttiL:n linkkaamalle forvo.com sivustolle. Sieltä olisi ennen live-lähetystä voinut selvitä vaikka se, että Schwarz ei ole [svants].

Flying debris IntriguingMan's Avatar
    Sijainti
    Lohja
    Näin minäkin muistelisin, että Loix on flaaminkielinen. Vastoin yleistä harhakäsitystä, ranska on Belgiassa vähemmistökieli vaikka pääkaupunki Brysselissä ranska onkin ns. lingua franca.

E: onhan tuo https://www.youtube.com/watch?v=FWgyJU-nw2w

Sieltä olisi ennen live-lähetystä voinut selvitä vaikka se, että Schwarz ei ole [svants].
    Varmaan sekoitettu Armin Schwarz ja moottoripyöräilijä Kevin Schwantz keskenään.
    Viestiä on viimeksi muokannut IntriguingMan; 16.10.2018 12:07.
    "Silloin oli vielä kaikki paremmin kun Tommi Ahvala ajo Mersulla sitä American Le Manssia"

Registered User
    GTV:
    Aivan mahtava video! GTV:n kulttuurihistoriallisesti mittaamattoman arvokasta työtä ei oikein voi ylisanoin kuvata. Kerrassaan fantastista.
    Lainaa Alunperin kirjoittanut talpela Tarkastele viestiä
    Täysin samaa mieltä. Antero "GTV" Miikkulainen ansaitsisi ehdottomasti jonkun merkittävän tunnustuksen tästä elämäntyöstään kotimaisen ralliautoilun historian tallentajana. GTV:n filmit ehdottomasti parhaita koskaan tehtyjä.
    Lainaa Alunperin kirjoittanut maksimaalinen atakki Tarkastele viestiä
    GTV kaatokasetit oli aikanaan mahtavuutta!
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Sälli Tarkastele viestiä
    BV-Team tehnyt näköjään Miikkulaisen kanssa kaupat GTV-materiaalista ..!!!

Tuosta hieman alaspäin scrollaten->
    http://www.bv-team.com/uutiset.php
    Tekijänoikeudet toki, mutta kun se kyseinen pulju ei ole saanut GTV:n tuotannosta ulos kuin Crash Masterit, pari originaalin Crash-sarjan viimeistä osaa ja EuroCrash-koosteet. Julkaisisivat nyt sitten kaikki, jos kerran tekijänoikeuksien nojalla niitä youtubesta ym. videosaiteilta metsästävät (esim. viime vuonna koko Armotonta Menoa-sarja ehti olla youtubessa jonkun pari päivää, ennen kuin tuli lähtö). Minä ainakin maksaisin oikein mielelläni nähdäkseni koko katalogin. Siellähän on aivan timanttista herkkua odottamassa (Crash, Too Fast Drivers, Junnu-SM-koosteet jne.), mutta nyt niiden katsominen on käytännössä evätty suomalaiselta ralliyleisöltä.

Registered User
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Böö Tarkastele viestiä
    Aikanaan HTV:llä tuli tosiaan tuonkin firman tuottamia rallilähetyksiä.

Tosin vähän tuo, että Akropolis-ralli 1982 olisi ollut ihan ensimmäinen kaupallinen rallilähetys Suomessa niin vähän kyllä pisti silmään.

Omalla erikoisella tavallaan, ehkä juuri oman firman kohdalla ja juurikin itse Miikkulaisen kohdalla varmaan olikin, mutta muitakin rallifirmoja ja niiden kuvaamia kaupallisia rallilähetyksiä oli samalla kaudella ja sitä ennenkin.

Vaikka enin osin taisi tuo Gee-Tee-Vee vasta 1987 olla se HTV:n rallilähetysten tuottaja.

Lainaa Alunperin kirjoittanut CCMK Tarkastele viestiä
    Vaikka enin osin taisi tuo Gee-Tee-Vee vasta 1987 olla se HTV:n rallilähetysten tuottaja.
    Mielenkiintoista! Mitä matskua Gee-Tee-Vee HTV:lle tuotti?

Registered User
    Mielenkiintoista! Mitä matskua Gee-Tee-Vee HTV:lle tuotti?
    Ainakin Safari-rallin vastaavan kisan ja aika monta muutakin kisaa taisi sinä vuonna olla kun Gee-Tee-Vee tavallaan lisäsi panostusta kun aiempi tuottaja eli tämä VideoStyle vastaavasti taisi vähentää panostustaan.

Muitakin tuottajia toki oli vaikkakin VideoStyle jotenkin valtasi sitä huomiotilaa siinä vuosina 1984-1986 siihen mitä tuli HTV:n rallilähetyksiin ja oli tosiaan Gee-Tee-Vee jo Akropolis-rallia 1982 tuottamassa.

Safari-rallista 1987 Gee-Tee-Veellä oli myös joku dokumenttikin mitä sittemmin pyöritettiin HTV:llä sinä vuonna aika monta kertaa myös uusintanakin.

Sekakäyttäjä
    Sijainti
    Event horizon
    Itselle jäänyt sellainen mielikuva et VideoStyle ja myöhemmin Flash olis keskittyny lähinnä MM-sarjan ralleihin ja kotimaiset rallit taas olisi ollu GTV:n pelikenttää.
    Elämä on tarkoitettu elettäväksi kylki edellä - Ari Vatanen

Registered User
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Don Vito Tarkastele viestiä
    Itselle jäänyt sellainen mielikuva et VideoStyle ja myöhemmin Flash olis keskittyny lähinnä MM-sarjan ralleihin ja kotimaiset rallit taas olisi ollu GTV:n pelikenttää.
    Enemmän varmaan MM-ralleihin, mutta kyllä esim.Hankis ja Tunturi kuului vuosittain heidän ohjelmistoon ja 90-luvun alkupuolella varsinkin tuli myös SM-rallikoosteVHS.iä, eli kyllä siellä kotimaankin kisoja ahkerasti on kierretty.

Pääpiirteittäin näin. Pelikenttä ja toimintafilosofia muutenkin olivat ihan erilaiset. Siinä missä GeeTeeVee keskittyi kaatovideoihin ja ensisijaisesti kilpailijoille tarkotettuihin kisakoosteisiin, VideoStyle lähti kuvaamaan MM-sarjaa, ja tarjosi 80-luvulla rallikuluttajalle täysin ennenkuulumatonta palvelua, jossa tuoreen MM-rallin kooste putosi niin haluttaessa postiluukusta tyyliin 1-2 viikon kuluttua rallin päättymisestä.

Toki VideoStyle kuvasi myös SM-ralleja, ja teki niistäkin koosteita, mutta pääasiassa kotimaisten kisojen penkoilla päivystivät GeeTeeVeen, FotoSportin ja muutaman muun videofirman kuvaajat. Ns. valtakunnallisia toimijoita ei kuitenkaan ollut kovin montaa, vaan monet olivat vahvasti alue/paikkakuntasidonnaisia putiikkeja.

Registered User
    Ralliraita: Ti 29.1.2019 21:45 (Yle Teema Fem)

Lainaa Alunperin kirjoittanut Böö Tarkastele viestiä
    Ralliraita: Ti 29.1.2019 21:45 (Yle Teema Fem)
    Vaikka kaikenlaisen rallikulttuurin edistämistä haluankin tukea, niin nyt on pakko antaa kanssafoorumisteille ilmainen vinkki, että jos meinaatte tuona päivänä tuohon kellonaikaan olla tv-vastaanottimien ääressä, niin älkää kääntäkö ainakaan tälle kanavalle. Vakavasti suosittelen, että katsokaa vaikka vanhoja Euroviisuja tai Driven-elokuva, periaatteessa mitä tahansa muuta, mutta älkää Ralliraitaa.

Ja pahoittelut, mikäli kyseessä on jonkun suosikkikuva.

On kyllä huono elokuva, en pystynyt katsomaan edes loppuun asti.

Registered User Onzah's Avatar
    Sijainti
    Jyväskylä
    Vaikka "vakavat" rallinseuraajat ei tuosta leffasta pidäkkään, itselle tuo ainakin menee. On toki tuos tyhmiä aspekteja, mut toisaalta niitä pitääkin olla, muuten tuo leffa olis muiden kuin rallinseuraajien mielestä vähän tylsähkö. Mut joo, no kaikki ei voi tykätä, kyl minä tykkään, ei tuota leffaa ainakaan liikaa olla nähty telkkarissa. Tuttuja paikkoja yms. niin mukava seurata

Registered User
    Sijainti
    Lahti
    Annan nykyisille WRC-lähetysten juontajille korkeat pojot. Hyvin hoitavat kaverit hommansa. Ralliurheilun henkeen sopivasti huumoriakin löytyy.
    Kaasua, komisario Palmu!

Sekakäyttäjä
    Sijainti
    Event horizon
    Tää YLE:n varikkotoimittelija Mexicossa oli kyllä aika syvältä. Asiantuntemus loisti poissaolollaan eikä tuo ulosantikaan mitenkään vakuuttanut. Vaihtaisivat sen vaikka Harri Pöntiseen tai Tommi Pulkkiseen. Mika Saukkonenkin olisi parempi mutta taitaa olla Maikkarin miehiä.

Verratkaa vaikka F1-lähetyksiin, jossa varikkohaastattelijana on Mika Salo tai Toni Vilander. Kavereilla on sen verran lajituntemusta että osaavat kysyä oleellisia kysymyksiä ja osaavat olla nolaamatta itseään ja muita.
    Elämä on tarkoitettu elettäväksi kylki edellä - Ari Vatanen

Tää YLE:n varikkotoimittelija Mexicossa oli kyllä aika syvältä. Asiantuntemus loisti poissaolollaan eikä tuo ulosantikaan mitenkään vakuuttanut. Vaihtaisivat sen vaikka Harri Pöntiseen tai Tommi Pulkkiseen. Mika Saukkonenkin olisi parempi mutta taitaa olla Maikkarin miehiä.

Verratkaa vaikka F1-lähetyksiin, jossa varikkohaastattelijana on Mika Salo tai Toni Vilander. Kavereilla on sen verran lajituntemusta että osaavat kysyä oleellisia kysymyksiä ja osaavat olla nolaamatta itseään ja muita.
    No nyt! Nimenomaan, Tommi Pulkkinen ja Mika Saukkonen varikolle niin johan alkaa tapahtua ja katsojaluvut nousta kahden miljoonan paremmalle puolelle. Oranssit takit vielä päälle niin haastateltavat lepertelevät suurimmatkin rallisalaisuudet YLEn käyttöön.

Meksikon toimittajalla oli kyllä välillä vähän...jariporttilamaiset jutut mutta kyllä vielä ihan menetteli kun ei hoitanut kuin haastattelut ja onsite-juonnot. Dani Sordon haastattelua ennakkopätkässä piti vähän katsella sormien takaa

User JoneZi's Avatar
    Sjöblom ei tosiaan edusta Yle Urheilun terävintä kärkeä.

Viestien lähettämisen luvat

• Et voi avata uusia ketjuja
  • Et voi vastata keskusteluihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •  
© F1-Forum - Tietosuojaseloste - Evästekäytäntö