F1Forum.fi

-Etusivu Forum LIVE-keskustelu Säännöt Fanituotteet

Sivu 12 / 20 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234567891011121314151617181920 ViimeisinViimeisin
Tulokset 441-480/784

Ketju: Valtteri Bottas - Voittava Suomen Ikioma 'Lill-Lövis' vai Mestaruudeton Siipimies?

Registered User
    Tavallaan aika hurja tilanne että Bottaksen tasoiselle kuskille ei välttämättä löytyisi ottajaa, mikäli Mersulta lähtö tulee. Kieltämättä hullulta tuntuisi myös Mersun laittaa Valtteri pois, on kuitenkin tällä kaudella suoriutunut vähintään kelvollisesti, eikö tuolla gridillä montaa kaveria ole, joiden voisi uskoa pärjäävän Lewista vastaan paremmin.

F1 asijan tuntia
    Lainaa Alunperin kirjoittanut ouzei Tarkastele viestiä
    Tavallaan aika hurja tilanne että Bottaksen tasoiselle kuskille ei välttämättä löytyisi ottajaa, mikäli Mersulta lähtö tulee.
    No onhan se "hurjaa" mutta missäkö mielessä? Sarjan taso on sen verran kova, ettei vahvan keskikastin kuljettajan voi olettaa löytävän tallipaikkaa ns. ihan keskellä talvea. Jos hän saisi potkut juuri nyt, niin varmasti ensi vuodeksi voisi järjestyäkin tallipaikka. Esimerkiksi Renault'lla ja Hülkenbergilla lienee aika hyvä suhde mutta Bottas on kaliiperiltaan samaa tasoa ja osakilpailuvoittajana hänen pr-arvonsa olisi paskassa rypevälle tallille arvokas asia. Jos taas Potta menee siihen ansaan, että kyttää Mersu-paikkaa lokakuun lopulle asti ja sitten menettää sen Oconille, niin ei hänen arvonsa kuitenkaan niin iso ole, että tallit alkaisivat vahvistettuja sopimuksia purkamaan hänet saadakseen. Hän ei myöskään ole sellainen avainpelaaja, että muut tallit lykkäisivät päätöksiään odottaakseen Bottasin ratkaisua. Korkeintaan kyseeseen tulee sellainen pattitilanne, etteivät muutkaan kuljettajat ole halukkaita sopimukseen oman tallinsa kanssa niin pitkään, kun Mersulla on paikka auki.

Tällä hetkellä ainakin Renault ja Haas ovat päivänselviä vaihtoehtoja, jos Bottas jäisi vaille jatkosopimusta. Skenaarioiden tuuhetessa myös Red Bull ja Ferrari.
    Viestiä on viimeksi muokannut SJ; 13.07.2019 08:33.

Registered User Joel Hallikainen's Avatar
    Lainaa Alunperin kirjoittanut IsoAhven Tarkastele viestiä
    Jotenki Vettel - Bottas vaihtokauppa kuulostaa ihan uskottavalta. Jos Bottas tahtoo pois ja/tai Mersu jotain muuta taloudellisista syistä. Bottashan haluaa pois vain ja ainoastaan sen vuoksi, että tarjotaan yksvuotisia soppareita kerta toisensa jälkeen. Kiva olla tuli perseen alla koko ajan. Varmasti mukavaa, kun talli ei tunnu luottavan. Jos Ferrarilla on paperi nimeä vaille, niin Bottaksena allekirjottaisin sen. Ei sekää helppo mesta ole tietenkään, mut vois nyt ees parivuotisen sopparin saada..

Itse uskon kuitenkin, että Bottas jatkaa Mersulla. Sopimuksen pituus riippuu siitä, onko kysyntää muissa talleissa (Ferrarilla). Pahin tapaushan olisi kokea Kovalaisen kohtalo, ei sekään epätodennäköistä ole. Aika täyttä on..
    Siis mikä tässä olisi se juju? Haluaako Vettel itse vaihtaa maisemaa vai haluaako Ferrari kenkiä Vettelin pihalle reviten kalliin keskeneräisen sopparin ja ottaa Bottas tilalle joka ei ainakaan vielä ole osoittanut johtavan kuljettajan elkeitä? Kuulostaa jo senkin puolesta täysin aivopierulta että Vettel ja Hamilton ajaisi samassa tiimissä.

Registered User
    Kyllä tuollaiset Ocon jutut on ihan täyttä halitulijallaa. Ei noilla näytöillä tulla välivuoden jälkeen ja hypätä sarjan parhaaseen autoon. Mitä Ocon muka on tehnyt, että ansaitsisi paikan? Hävisi 2 kautta Perezille.. kyllä se taisto olisi pitänyt viedä täysin 6-0 jotta olisi jollain tavalla säväyttänyt. Se, että on voittanut gp3 mestaruuden ei merkkaa enää yhtään mitään. Varsinkin kun kyseinen vuosi oli hivenen matalatasoinen.. ja tuona vuonna muutekin Luca Ghioton olisi pitänyt mestaruus viedä eikä Oconin. Kyllä se on niin, että jos Ocon tuolta vielä johonkin autoon hypää niin se on Williams tai Racingpoint.

Mersulla kytätään nyt ainoastaan mahdollisuutta saada Verstappen tai Vettel toiseen autoon joista kumpikin vaikuttaa epätodennäköiseltä. Ja jos nyt jostain mielettömästä syystä joku muu ensi kaudella korvaisi Bottaksen, niin silloin osoite on Red Bullille Gaslyn paikalle. Siellä tosin Vale syödään elävältä, mutta ainakin saa ajaa kärkitallissa edes yhden lisäkauden.

väärinkäyttäjä
    F3-mestaruus oli noista Oconin pikkuformulasuorituksista parempi. Minusta Ocon oli toisella kaudella selvästi nopeampi kuin Perez, joka on ihan kelpo kuski.

Oconissa on ihan hyvä aihio jalostaa Hamiltonin jatkajaksi. Tietysti Mersun nykytasolla on ihan sama kuka siellä ajaa. Tämän hetken gridistä varmaan Kubicaa lukuunottamatta ketkä tahansa kaksi olisi sarjan 1. ja 2.
    “Magnussen is, and will always be, stupid,” -Charles Leclerc

Lainaa Alunperin kirjoittanut christian86 Tarkastele viestiä
    Kyllä tuollaiset Ocon jutut on ihan täyttä halitulijallaa. Ei noilla näytöillä tulla välivuoden jälkeen ja hypätä sarjan parhaaseen autoon. Mitä Ocon muka on tehnyt, että ansaitsisi paikan? Hävisi 2 kautta Perezille.. kyllä se taisto olisi pitänyt viedä täysin 6-0 jotta olisi jollain tavalla säväyttänyt. Se, että on voittanut gp3 mestaruuden ei merkkaa enää yhtään mitään. Varsinkin kun kyseinen vuosi oli hivenen matalatasoinen.. ja tuona vuonna muutekin Luca Ghioton olisi pitänyt mestaruus viedä eikä Oconin. Kyllä se on niin, että jos Ocon tuolta vielä johonkin autoon hypää niin se on Williams tai Racingpoint.

Mersulla kytätään nyt ainoastaan mahdollisuutta saada Verstappen tai Vettel toiseen autoon joista kumpikin vaikuttaa epätodennäköiseltä. Ja jos nyt jostain mielettömästä syystä joku muu ensi kaudella korvaisi Bottaksen, niin silloin osoite on Red Bullille Gaslyn paikalle. Siellä tosin Vale syödään elävältä, mutta ainakin saa ajaa kärkitallissa edes yhden lisäkauden.
    Siis minkä helvetin takia Mersu kyttäisi sopimuksessa olevaa ja eläkehuhuissa pyörivää Vetteliä, joka alisuorittanut tällä kaudella ja ollut hätää kärsimässä keltanokka-Leclercin kanssa. Kyllä siellä kytätään Oconia ja Bottasta.

Registered User
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Joel Hallikainen Tarkastele viestiä
    Siis minkä helvetin takia Mersu kyttäisi sopimuksessa olevaa ja eläkehuhuissa pyörivää Vetteliä, joka alisuorittanut tällä kaudella ja ollut hätää kärsimässä keltanokka-Leclercin kanssa. Kyllä siellä kytätään Oconia ja Bottasta.
    Jokainen kärkitalli ottaisi 5(6) ja 4 kertaiset maailmanmestarit talliinsa ajamaan kilpaa mestaruudesta. Mersun dominoinnille tuskin tulee ensi kaudella loppua, joten mikä sen hienompaa olisi kuin toistaa Senna-Prosta kamppailu? Ehkä vähän kovempi spektaakkeli kuin Hamilton vastaan Bottas.
    Vettelin kohdalla ihan turha puhua mistään eläkevuosista, ennen kuin itse niin sanoo. Räikkönenkin jäi ekan kerran eläkkeelle mestaruutensa jälkeen lehdistön mukaan.
    Ja tuo Vettelin alisuorittaminenkin voi pitkälti johtua huonosta autosta. Auton piti olla taas hyvä, mutta kun se ei sitä ollutkaan niin voi saada Vettelin tasoisellakin kuskilla mielen matalaksi.§

Jokainen kärkitalli ottaisi 5(6) ja 4 kertaiset maailmanmestarit talliinsa ajamaan kilpaa mestaruudesta. Mersun dominoinnille tuskin tulee ensi kaudella loppua, joten mikä sen hienompaa olisi kuin toistaa Senna-Prosta kamppailu? Ehkä vähän kovempi spektaakkeli kuin Hamilton vastaan Bottas.
    Vettelin kohdalla ihan turha puhua mistään eläkevuosista, ennen kuin itse niin sanoo. Räikkönenkin jäi ekan kerran eläkkeelle mestaruutensa jälkeen lehdistön mukaan.
    Ja tuo Vettelin alisuorittaminenkin voi pitkälti johtua huonosta autosta. Auton piti olla taas hyvä, mutta kun se ei sitä ollutkaan niin voi saada Vettelin tasoisellakin kuskilla mielen matalaksi.§
    Totolla varmasti muistissa Hamiltonin ja Rosbergin välit, kahden kukon kanssa oli ihan helisemässä, palavereita yhtenään henkilökemioista ja keskenään kisailusta. Nyttenkin tulee mestaruudet himaan niin ei todellakaan tarkoituksella lähtisi samaan rumbaan uudestaan ottamalla Vettel Hamiltonin pariksi. Aivan utopiaa. Hamiltonin ja Vettelin vaihto keskenään on sitten ihan eri asia kun molemmilla päättyy sopparit 2020 jälkeen.

Registered User
    Ocon Williamsille Kubican tilalle vertailtavaksi siihen brittijunnuun, parempi viekööt toisen mersun penkeistä 2021

Registered User
    Bottas RedBullille ykköskuskiks ens kaudeks..Gasly selkeä kakkoskuski?

Registered User
    Lainaa Alunperin kirjoittanut SJ Tarkastele viestiä
    No onhan se "hurjaa" mutta missäkö mielessä? Sarjan taso on sen verran kova, ettei vahvan keskikastin kuljettajan voi olettaa löytävän tallipaikkaa ns. ihan keskellä talvea. Jos hän saisi potkut juuri nyt, niin varmasti ensi vuodeksi voisi järjestyäkin tallipaikka. Esimerkiksi Renault'lla ja Hülkenbergilla lienee aika hyvä suhde mutta Bottas on kaliiperiltaan samaa tasoa ja osakilpailuvoittajana hänen pr-arvonsa olisi paskassa rypevälle tallille arvokas asia. Jos taas Potta menee siihen ansaan, että kyttää Mersu-paikkaa lokakuun lopulle asti ja sitten menettää sen Oconille, niin ei hänen arvonsa kuitenkaan niin iso ole, että tallit alkaisivat vahvistettuja sopimuksia purkamaan hänet saadakseen. Hän ei myöskään ole sellainen avainpelaaja, että muut tallit lykkäisivät päätöksiään odottaakseen Bottasin ratkaisua. Korkeintaan kyseeseen tulee sellainen pattitilanne, etteivät muutkaan kuljettajat ole halukkaita sopimukseen oman tallinsa kanssa niin pitkään, kun Mersulla on paikka auki.

Tällä hetkellä ainakin Renault ja Haas ovat päivänselviä vaihtoehtoja, jos Bottas jäisi vaille jatkosopimusta. Skenaarioiden tuuhetessa myös Red Bull ja Ferrari.
    Kyllä musta tuntuu että vähän aliarvioit nyt Valtteria.

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    Oconille on annettu lupa etsiä töitä. Russelia ne kyttää Valen ohella.
    Nään kaiken kauniimpana kuin oon nähnyt milloinkaan. On aika lähteä yksin tästä jatkamaan
    Anna mun mennä, oon valmis uuteen nousuun. Päästä mut pois, tuskin jaksan enää jouluun

Registered User IsoAhven's Avatar
    Siis mikä tässä olisi se juju? Haluaako Vettel itse vaihtaa maisemaa vai haluaako Ferrari kenkiä Vettelin pihalle reviten kalliin keskeneräisen sopparin ja ottaa Bottas tilalle joka ei ainakaan vielä ole osoittanut johtavan kuljettajan elkeitä? Kuulostaa jo senkin puolesta täysin aivopierulta että Vettel ja Hamilton ajaisi samassa tiimissä.
    Jujuna siis se (huhut), että Vettel olisi lopettamassa / haluja lähteä Ferrarilta. Toinen huhu se, että Ferrarilla olisi Ricciardo/Bottas kiikarissa. Lisäksi se, että muut vaihdoehdot on joko suljettu tai täysin surkeita vaihtoehtoja. Tämä siis, JOS Bottas ei jatkais Mersulla syystä tai toisesta. Kuten sanoin, pidän silti todennäköisimpänä, että Bottas jatkaa Mersulla.
    Viestiä on viimeksi muokannut IsoAhven; 13.07.2019 16:58.

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    Lainaa Alunperin kirjoittanut IsoAhven Tarkastele viestiä
    Jujuna siis se (huhut), että Vettel olisi lopettamassa / haluja lähteä Ferrarilta. Toinen huhu se, että Ferrarilla olisi Ricciardo/Bottas kiikarissa. Lisäksi se, että muut vaihdoehdot on joko suljettu tai täysin surkeita vaihtoehtoja. Tämä siis, JOS Bottas ei jatkais Mersulla syystä tai toisesta. Kuten sanoin, pidän silti todennäköisimpänä, että Bottas jatkaa Mersulla.
    Bottas, Verstappen ja Russell. Ja tässä järjestys todennäköisyyden mukaan.
    Nään kaiken kauniimpana kuin oon nähnyt milloinkaan. On aika lähteä yksin tästä jatkamaan
    Anna mun mennä, oon valmis uuteen nousuun. Päästä mut pois, tuskin jaksan enää jouluun

Registered User
    Huomenna Bottas huippulähtö ja sitten karkuun ja Hamiltonista upea päänahka kotiradalla!

Isoahvenelle kun ei muuten näy:

Lainaa Alunperin kirjoittanut Dzekoo Tarkastele viestiä
    Huomenna Bottas huippulähtö ja sitten karkuun ja Hamiltonista upea päänahka kotiradalla!

Registered User
    Nyt voitto Hamiltonista tämän kotiradalla olisi kyllä kova temppu, joka voisi vähän kääntää taas momentumia Bottakselle. Tosin vähän kyllä pelkään että Lewiksen kisavauhti on taas kovempaa. Toki voittoon siinäkin tapauksessa mahdollisuus kunhan startti onnistuu.

Registered User
    Huomisen kisan jälkeen edessä kovat jälkipuinnit ja riidat??

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Dzekoo Tarkastele viestiä
    Huomisen kisan jälkeen edessä kovat jälkipuinnit ja riidat??
    Mikä kisa huomenna? F1-kisa on tänään.

Registered User
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Mosse Tarkastele viestiä
    Kyllä mosse se sun kohdalla on ymmärtämättömyyttä.. tämä viesti sen varmisti

F1 asijan tuntia
    En kyllä itse ymmärrä, miten Mossen houruja voi kukaan luulla miksikään muuksi kuin mitä ne oikeasti ovat: vittuilua. Näitä nollapollia löytyy jokaiselta forkalta ja aika korjaa heidät pois, kun vaan ei ruokittaisi tyhmiä trolleja.

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    Itse asiassa ymmärsin varsin hyvin että kaveri oli postannut sunnuntain puolella. Mitä taas sinä näköjään et.

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    En kyllä itse ymmärrä, miten Mossen houruja voi kukaan luulla miksikään muuksi kuin mitä ne oikeasti ovat: vittuilua. Näitä nollapollia löytyy jokaiselta forkalta ja aika korjaa heidät pois, kun vaan ei ruokittaisi tyhmiä trolleja.
    Pitäähän se antaa oma paska lisänsä muiden paskojen joukkoon. Kiva että huomaat kuinka onnetonta keskustelu täällä on. Paikan moderointi ilman että heittää ensin 50 hahmoa hevonvittuun, on mahdotonta, kuten FW08 totesi aikoinaan.

Terveiset muuten Prahasta!👍
    Viestiä on viimeksi muokannut Mosse; 14.07.2019 13:42.

F1 asijan tuntia
    Itse asiassa ymmärsin varsin hyvin että kaveri oli postannut sunnuntain puolella. Mitä taas sinä näköjään et.
    Vajaaälyisen autistin ja normaalin ihmisen välinen ero on se, että toinen postaa itkeäkseen asiasta ja loput tyytyvät ymmärtämään, mitä kirjoittaja haki.

Registered User IsoAhven's Avatar
    Pitäähän se antaa oma paska lisänsä muiden paskojen joukkoon. Kiva että huomaat kuinka onnetonta keskustelu täällä on. Paikan moderointi ilman että heittää ensin 50 hahmoa hevonvittuun, on mahdotonta, kuten FW08 totesi aikoinaan.

Terveiset muuten Prahasta!��
    Itkupotkuraivarit Mossella Ainut ongelma tällä hetkellä olet sinä itse. Kyllä se siitä lapsi pieni. Pääset vielä asian yli. Foorumi ainaki selviää asian kans. Alkanut meneen jo säälittävyyden puolelle, että yhä harvemmat tarttuu sun paskaviesteihin.

Registered User speedster?'s Avatar
    Vajaaälyisen autistin ja normaalin ihmisen välinen ero on se, että toinen postaa itkeäkseen asiasta ja loput tyytyvät ymmärtämään, mitä kirjoittaja haki.
    Mitä autismi tähän liittyy. Autistit eivät ole vajaaälyisiä. Tunnetko ketään autistisia? Mieti nyt vähän... Itse asiasta saatan olla kanssasi samaa mieltä, mutta en ihmeellisestä tölväilystäsi.

Registered User
    Sijainti
    Vantaa
    Riippuu mistä kirjoittaa. Jos olet noin näsäviisas.

F1 asijan tuntia
    Lainaa Alunperin kirjoittanut speedster? Tarkastele viestiä
    Mitä autismi tähän liittyy. Autistit eivät ole vajaaälyisiä. Tunnetko ketään autistisia? Mieti nyt vähän... Itse asiasta saatan olla kanssasi samaa mieltä, mutta en ihmeellisestä tölväilystäsi.
    Moi, Mosse. Kirjoitin vajaaälyisen autistin, en että autistit ovat vajaaälyisiä. Olisin voinut toisessa asiayhteydessä kirjoittaa vaikka hidas punainen auto. Eivät kaikki punaiset autot tietenkään ole hitaita. Mutta Mossen auto on.

Terveiset muuten Prahasta!👍
    Kyllä täältä sun sivunickin Antsan (rukouspiiri)modelinjan takia onkin varmaan lähtenyt kiitämään se 50 forumistia. Antsan puikoissa pallit oli isot, mutta pahan paikan edessä nicki hylätään ja siirrytään toiseen. Miehen teko!

Registered User
    Pitkään olen vain lukenut foorumia, mutta osallistutaanpas sitten keskusteluun.

Silverstonen kisan nyt alusta loppuun katsoneena, uskoisin lopputuloksen olleen joka tapauksessa Hamiltonille suosiollinen. Sen verran oli Lewisillä enemmän raakaa vauhtia jo kisan alussa, ja renkaiden management oli Lewisillä hyvässä hallinnassa vielä ennen turva-auto-episodia. (Jossittelu se kuitenkin tässä lajissa on turhaa, muistan kyllä Kimin kaudet 2003 ja 2005.)

Mielestäni Valtterista tulee mieleen vähän se, että jotenkin se viimeinen puristus aina jää. Kun katsoo vaikka herrojen Verstappen, Vettel, Hamilton touhua. Kaikkia heitä yhdistää kuitenkin se, että ei luovuteta vaikka tilanne olisi miten huono ja turhauttava. Sellaista ammattimaista suorittamista. Sitten jotenkin tuntuu että monesti Valtterilla menee tunteisiin liian herkästi tilanteet, vaikka raakaa nopeutta löytyykin ja hyvänä päivänä erittäin paljon. Ehkä se oma viimeinen potentiaali tulisi Bottaksesta ulos voittamalla itsensä, eli että osaisi löytää paremmin mentaalipuolella ne jutut jotka itsellään toimii.

Registered User
    Kieltämättä sellaiset maagiset ylisuoritukset vielä Valelta puuttuvat. Osittain siksi, että ajatetaan siipimiehenä, kun kerran Hamilton suorituu noin hyvin omasta roolistaan.

Vettelin touhua katsellessa. En olisi enää yllättynyt, jos saa tarpeekseen tämän kauden lopussa.

Itse asiassa, saisi näyttämään Toton hieman hölmöltä, jos menettää hänet Ferrarille taikka Redbullille. Uskon, että molemmat ottaisivat hänet. On nimittäin ajanut vähän helvetin paljon paremmin, kuin ko tallien kakkoskuskit! Ja ajaisi ainakin Vetteliin verrrattuna varmaa halvemmalla.
    Viestiä on viimeksi muokannut Ratahans; 15.07.2019 08:09.

Registered User
    Tuskimpa MM-hopea paljoa Bottasta lohduttaa...

Registered User
    Sijainti
    Vantaa
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Ratahans Tarkastele viestiä
    Kieltämättä sellaiset maagiset ylisuoritukset vielä Valelta puuttuvat. Osittain siksi, että ajatetaan siipimiehenä, kun kerran Hamilton suorituu noin hyvin omasta roolistaan.

Vettelin touhua katsellessa. En olisi enää yllättynyt, jos saa tarpeekseen tämän kauden lopussa.

Itse asiassa, saisi näyttämään Toton hieman hölmöltä, jos menettää hänet Ferrarille taikka Redbullille. Uskon, että molemmat ottaisivat hänet. On nimittäin ajanut vähän helvetin paljon paremmin, kuin ko tallien kakkoskuskit! Ja ajaisi ainakin Vetteliin verrrattuna varmaa halvemmalla.
    Mulla on semmoinen kutina, että Vale lähtee Mersulta pois. Ilme oli eilen todella nyrpeä. Ennen olisi juhlinut kakkossijaa. Minusta tämäkin kisa osoitti, että vauhtia Bottakselta löytyy. Enkä yhtään ihmettele vaikka Mersu käänsi tehoruuveja alkukierroksilla Hamiltonille kuten lopussa teki.

Registered User
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Ratahans Tarkastele viestiä
    Kyllä Australiassa Vale ajoi maagisen kisan, olkoonkin että Hamiltonin autosta puuttui joku 5cm palanen.

Myös se Bakun voitto tuli aikamoisen paineen alla, kun Hamilton hengitti niskaan viimeiset kierrokset, mutta sortui sitten itse ajovirheeseen Valtterin takana.

En tiedä sitten minkälainen sen maagisen suorituksen pitäisi olla?

Registered User YaZka's Avatar
    Sijainti
    Tampere
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Marussia Tarkastele viestiä

Tyyliin semmonen, että lähtee vaikka varikolta ja voittaa kisan tai ohittaa tallikaverin kierroksella normikisassa.

Toisaalta hyvä, että turva-auto tuli, nii jää jossiteltavaa, olishan Ham tän muutenkin aika todennäköisesti vienyt, nii saa Bot nyt sympatiaa.
    Viestiä on viimeksi muokannut YaZka; 15.07.2019 09:57.

Registered User
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Marussia Tarkastele viestiä
    Kyllä Australiassa Vale ajoi maagisen kisan, olkoonkin että Hamiltonin autosta puuttui joku 5cm palanen.

Myös se Bakun voitto tuli aikamoisen paineen alla, kun Hamilton hengitti niskaan viimeiset kierrokset, mutta sortui sitten itse ajovirheeseen Valtterin takana.

Totta, se oli maaginen kisa!

Registered User
    Sijainti
    Taipalsaari
    Ihmettelen kyllä mihin tuo Valtterin vauhti on kadonnut. Tasoero Silverstonessa oli aivan järkyttävä Hamiltonin ja Bottaksen välillä. Mersu näytti täysin suvereenille autolle, mutta Bottas pystyi hädin tuskin karistamaan Leclercin ensimmäisellä stintillä. Veikkaisin, että Verstappen olisi pysynyt hyvin Mersujen kyydissä tuossa alussa. Siinä olisi huonolla tuurilla oikeasti pitänyt käyttää tallimääräystä, kun Verstappen olisi roikkunut Mersu-junan perässä.

Hamiltonin ajo oli kertakaikkiaan käsittämätön. Ensimmäisellä stintillä riehuu Bottaksen perässä ja melkeinpä ohittaa saman tallin autolla ajavan kuskin, jolla siinä kohtaa sama taktiikka. Tämän renkaita kuluttavan ohittelushown jälkeen pystyy kuitenkin pidentämään stinttiä, ja ajaa silti todella kovaa vauhtia. Lopulta vielä täydellinen nöyryytys tallikaverille kuluneilla kovilla renkailla ajettu nopein kierros. Sanoisin, että turva-auto oli Bottaksen pelastus tässä kisassa.

En tiedä mitä on tapahtunut alkukauden jälkeen. Silloinhan Bottas vaikutti aika-ajoissa jopa vahvemmalta kuin Hamilton ja kisoissakin mentiin aika tasatahtiin.

F1 asijan tuntia
    No Pottaahan kertoi heillä olleen sopimuksen renkaiden säästämisestä ekan stintin aikana. Hän sanoi siksi myös yllättyneensä Hamiltonin ohituksesta, minkä jälkeen kuulemma alettiin ajaa totisemmin. Siksi Leclerc roikkui perässä, kun Bottasilla ei ollut pyrkimyksenäkään ajaa täysillä.

Registered User
    Sijainti
    Taipalsaari
    No Pottaahan kertoi heillä olleen sopimuksen renkaiden säästämisestä ekan stintin aikana. Hän sanoi siksi myös yllättyneensä Hamiltonin ohituksesta, minkä jälkeen kuulemma alettiin ajaa totisemmin. Siksi Leclerc roikkui perässä, kun Bottasilla ei ollut pyrkimyksenäkään ajaa täysillä.
    Jossain mielessä voisin uskoa tuon Bottaksen renkaiden säästelyn ja himmailun, kun tuntuu noudattavan tallin ohjeita aika tarkasti. Tätä on kuitenkin aika vaikea ymmärtää, jos Bottaksella ennen kisaa oli tiedossa tuo Hamiltonin yhden stopin taktiikka, jolloin Bottaksen pitäisi kaiken järjen mukaan yrittää ajaa täysillä karkuun. Voisi myös kuvitella, että lähes kaikki kuskit nostavat siinä kohtaa vauhtia, kun tallikaveri tulee ohi vasemmalta ja oikealta.

Registered User
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Juzo Tarkastele viestiä
    Jossain mielessä voisin uskoa tuon Bottaksen renkaiden säästelyn ja himmailun, kun tuntuu noudattavan tallin ohjeita aika tarkasti. Tätä on kuitenkin aika vaikea ymmärtää, jos Bottaksella ennen kisaa oli tiedossa tuo Hamiltonin yhden stopin taktiikka, jolloin Bottaksen pitäisi kaiken järjen mukaan yrittää ajaa täysillä karkuun. Voisi myös kuvitella, että lähes kaikki kuskit nostavat siinä kohtaa vauhtia, kun tallikaveri tulee ohi vasemmalta ja oikealta.
    Ei ollut tiedossa vaan Hamilton sävelsi homman itse kun renkaat kestivätkin hyvin...

Tämän ketjun tagit

Viestien lähettämisen luvat

• Et voi avata uusia ketjuja
  • Et voi vastata keskusteluihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •  
© F1-Forum - Tietosuojaseloste - Evästekäytäntö