F1Forum.fi

-Etusivu Forum LIVE-keskustelu Säännöt Fanituotteet

Sivu 13 / 17 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34567891011121314151617 ViimeisinViimeisin
Tulokset 481-520/651

Ketju: Valtteri Bottas - Voittava Suomen Ikioma 'Lill-Lövis' vai Mestaruudeton Siipimies?

Registered User
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Juzo Tarkastele viestiä
    Jossain mielessä voisin uskoa tuon Bottaksen renkaiden säästelyn ja himmailun, kun tuntuu noudattavan tallin ohjeita aika tarkasti. Tätä on kuitenkin aika vaikea ymmärtää, jos Bottaksella ennen kisaa oli tiedossa tuo Hamiltonin yhden stopin taktiikka, jolloin Bottaksen pitäisi kaiken järjen mukaan yrittää ajaa täysillä karkuun. Voisi myös kuvitella, että lähes kaikki kuskit nostavat siinä kohtaa vauhtia, kun tallikaveri tulee ohi vasemmalta ja oikealta.
    Kuinka monta kertaa Hamiltonin tallikaveri on pystynyt ohittamaan tämän kisassa, jos nyt ei oteta huomioon starttia tai teknisiä ongelmia?

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    Lainaa Alunperin kirjoittanut SJ Tarkastele viestiä
    No Pottaahan kertoi heillä olleen sopimuksen renkaiden säästämisestä ekan stintin aikana. Hän sanoi siksi myös yllättyneensä Hamiltonin ohituksesta, minkä jälkeen kuulemma alettiin ajaa totisemmin. Siksi Leclerc roikkui perässä, kun Bottasilla ei ollut pyrkimyksenäkään ajaa täysillä.
    Näinhän se oli.
    Nään kaiken kauniimpana kuin oon nähnyt milloinkaan. On aika lähteä yksin tästä jatkamaan
    Anna mun mennä, oon valmis uuteen nousuun. Päästä mut pois, tuskin jaksan enää jouluun

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    Lainaa Alunperin kirjoittanut McLaardi Tarkastele viestiä
    Ei ollut tiedossa vaan Hamilton sävelsi homman itse kun renkaat kestivätkin hyvin...
    Hamiltonin taktiikka oli alunperin: med-hard-soft.
    Bottaan med-med-hard.

Ei ihan järkevä kumpikaan.
    Nään kaiken kauniimpana kuin oon nähnyt milloinkaan. On aika lähteä yksin tästä jatkamaan
    Anna mun mennä, oon valmis uuteen nousuun. Päästä mut pois, tuskin jaksan enää jouluun

Registered User
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Mosse Tarkastele viestiä
    Hamiltonin taktiikka oli alunperin: med-hard-soft.
    Bottaan med-med-hard.

Ei ihan järkevä kumpikaan.
    Hamiltonilla oli ihan järkevä kun antoi vaihtoehdon ajaa yhdellä pysähdyksellä maaliin.

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    Lainaa Alunperin kirjoittanut McLaardi Tarkastele viestiä
    Hamiltonilla oli ihan järkevä kun antoi vaihtoehdon ajaa yhdellä pysähdyksellä maaliin.
    Totta ja oli turva-auto mahdollisuus, kun eri kovuudet käytössä vs VBn med-med.

Registered User
    Jossain mielessä voisin uskoa tuon Bottaksen renkaiden säästelyn ja himmailun, kun tuntuu noudattavan tallin ohjeita aika tarkasti. Tätä on kuitenkin aika vaikea ymmärtää, jos Bottaksella ennen kisaa oli tiedossa tuo Hamiltonin yhden stopin taktiikka, jolloin Bottaksen pitäisi kaiken järjen mukaan yrittää ajaa täysillä karkuun. Voisi myös kuvitella, että lähes kaikki kuskit nostavat siinä kohtaa vauhtia, kun tallikaveri tulee ohi vasemmalta ja oikealta.
    Juuri näin.

Bottas on monta kertaa kakkospaikalta seurannut kun Hamilton häipyy edessä horisonttiin jo ensimmäisen stintin aikana. Hänen pitäisi siis hyvin tietää minkälainen ero ensimmäisellä stintillä riittää kärkipaikan säilyttämiseen, huolimatta kilvanajoon kuuluvista muuttujista joihin itse ei voi vaikuttaa.

Registered User
    En tiedä mitä on tapahtunut alkukauden jälkeen. Silloinhan Bottas vaikutti aika-ajoissa jopa vahvemmalta kuin Hamilton ja kisoissakin mentiin aika tasatahtiin.
    Eikös Vale just lyönyt Hamiltonin tämän "kotikentällään" aika-ajoissa?

F1 asijan tuntia
    Lainaa Alunperin kirjoittanut kasper Tarkastele viestiä
    Kuinka monta kertaa Hamiltonin tallikaveri on pystynyt ohittamaan tämän kisassa, jos nyt ei oteta huomioon starttia tai teknisiä ongelmia?
    Rosbergin ajoilta tulee mieleen yksi kerta mutten muista sitä, että oliko se 2014 vai 2016...

Registered User
    Sijainti
    Taipalsaari
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Marussia Tarkastele viestiä
    Eikös Vale just lyönyt Hamiltonin tämän "kotikentällään" aika-ajoissa?
    No tietysti Hamiltonin lyöminen aika-ajoissa on aina kova juttu, mutta mielestäni molemmat Mersu-kuskit epäonnistuivat kierroksissaan. En millään jaksa uskoa, että Mersun ja Ferrarin todellinen vauhtiero aika-ajossa oli alle kymmenyksen (Leclerc paalusta 0,079s).

Registered User
    Rosbergin ajoilta tulee mieleen yksi kerta mutten muista sitä, että oliko se 2014 vai 2016...
    Saiko Rosberg itse asiassa koskaan ohitettua Hamiltonia puhtaassa kilvanajossa? Usan Austinissa 2015 ohitus tapahtui, mutta Hamilla taisi silloin olla rengasongelmaa.

Bottaksen kuitti Silverstonessa oli loistava

Registered User
    Uusimpien tietojen mukaan Bottas saa jatkosopimuksen Mersulle!!

Registered User
    Kappas, näyttää siltä että Bottas voittaa sittenkin tämän kauden mestaruuden. Erkki Mustakari on taas avannut sanaisen arkkunsa:

https://www.is.fi/formula1/art-2000006174836.html

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Busso Tarkastele viestiä
    Kappas, näyttää siltä että Bottas voittaa sittenkin tämän kauden mestaruuden. Erkki Mustakari on taas avannut sanaisen arkkunsa:

https://www.is.fi/formula1/art-2000006174836.html
    Noniin! Kiitos Eki!💪👍

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Dzekoo Tarkastele viestiä
    Uusimpien tietojen mukaan Bottas saa jatkosopimuksen Mersulle!!
    Onko jotain lähdettä vai kaimansiskonmiehenvävy kertoi?

Registered User
    Bottas on ajanut mielestäni todella hyvän kauden ja uskoisin että saa jatkosopimuksen mikäli Verstappen ei nyt jollain
    ihmeellä vapaudu Red Bullilta.

Ocon ei ole esittänyt urallaan mitään sellaista että voitaisiin pitää poikkeuksellisen lahjakkaana kuskina, kuten Hamilton,Vettel, Ricciardo, Räikkönen, Verstappen
    tai Leclerc. Jokainen näistä on säväyttänyt heti uransa alussa.

Bottas on turvallinen valinta Mersulle ja saattaa saada parinvuoden pahvinkin, jos vaikka Hamilton siirtyisi Ferrarille hakemaan sitä kiistatonta GOAT asemaa.

Registered User
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Sipsu Tarkastele viestiä

Bottas on turvallinen valinta Mersulle ja saattaa saada parinvuoden pahvinkin, jos vaikka Hamilton siirtyisi Ferrarille hakemaan sitä kiistatonta GOAT asemaa.
    Joo ei saa kun maksimissaan vuoden jatkon. 2021 muuttuu kaikki ja huippukuskeja vapailla markkinoilla.

Registered User
    Valtterihan on kyllä sanonut että Ferrarikin kelpaa sitten jos ei Mersulla.

Registered User
    Veikkaan että se talli on Haas viimeistään vuonna 2021

Registered User
    Itse en ymmärrä tätä Bottaksen mollausta. Kun vertaa vaikkapa Räikköseen, on Valtteri pärjännyt tallikaverilleen erinomaisesti. Kimi jäi usein Ferrarilla Vettelistä ja silloin aina haukuttiin tallia suosimisesta.

Registered User
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Sherlane Tarkastele viestiä
    Itse en ymmärrä tätä Bottaksen mollausta. Kun vertaa vaikkapa Räikköseen, on Valtteri pärjännyt tallikaverilleen erinomaisesti. Kimi jäi usein Ferrarilla Vettelistä ja silloin aina haukuttiin tallia suosimisesta.
    Kimi on F1-gridin suosituin persoona maailmassa, persoona isolla P:llä. Viimeisin suomalainen maailmanmestari, voitot Lotuksella, unohtumattomineen lausahduksineen pysyvät fanien muistissa ikuisesti. Mitä Valtteri on? Harmaa, liian laskelmoiva, ei pintaa, ei pienintäkään rosoa persoonassa. Fanit kaipaa "Fuck you" Valtteria...

Registered User
    Lainaa Alunperin kirjoittanut markot Tarkastele viestiä
    Kimi on F1-gridin suosituin persoona maailmassa, persoona isolla P:llä. Viimeisin suomalainen maailmanmestari, voitot Lotuksella, unohtumattomineen lausahduksineen pysyvät fanien muistissa ikuisesti. Mitä Valtteri on? Harmaa, liian laskelmoiva, ei pintaa, ei pienintäkään rosoa persoonassa. Fanit kaipaa "Fuck you" Valtteria...
    Tämä on kyllä totta ja pitää samalla todeta että olen kyllä Kimin fani Mutta ei se Bottaksesta huonoa kuskia tee vaikka toinen olisi räiskyvämpi persoona.

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Har* Tarkastele viestiä
    Veikkaan että se talli on Haas viimeistään vuonna 2021
    Veikkaan ettei Haasia ole 2021 F1-sarjassa.

Registered User
    Ymmärrän täysin näkökantasi ja ihmiset arvostavat erilaisia asioita. Minulle merkitsee enemmän kuljettajan otteet radalla kuin esiintyminen haastatteluissa ja muualla mediassa. Tällöin Räikkönen on se hieman harmaa ja tylsähkö kaveri ihan vaikka viimeisen kuuden kauden otannalla.

Registered User
    Kimi on F1-gridin suosituin persoona maailmassa, persoona isolla P:llä.
    Kuuntelin Ylen radiosta Kimin elämänkerran kirjoittaneen Kari Hotakaisen haastattelun. Hotakainen asui pitkiä aikoja Räikkösten kotona kerätessään aineistoa.

Haastattelussa kävi ilmi, että siviilissä ja kotona Kimi on sosiaalinen ja puhelias tyyppi. Hotakainen arvelikin, että Räikkönen on mediapersoonansa vanki samalla tavalla kuin muutkin julkisuuden henkilöt. Rosoinen Kimi, jonka näemme kisaviikonlopuissa, ei ole oikeasti Kimi vaan mediatuote.

Hotakainen arveli yhdeksi Kimin julkisen käytöksen syyksi uran alkuaikojen erittäin huonoa englannin taitoa. Kun ei ollut kykyä kommunikoida, Kimi yritti hoitaa tilanteet lyhytsanaisuudella ja välttelyllä ja siitä rooli jäi sitten päälle.

Jäämies-imagokin on mitä on. Minusta Kimi ei ole koskaan osoittanut poikkeuksellista hermojen hallintaa. Erityisesti aika-ajoissa virheitä on tullut toinen toisensa perään.

F1 asijan tuntia
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Har* Tarkastele viestiä
    Joo ei saa kun maksimissaan vuoden jatkon. 2021 muuttuu kaikki ja huippukuskeja vapailla markkinoilla.
    No en kyllä näe kuin yhden huippukuskin markkinoilla silloin: Verstappenin. Ja hän on markkinoilla myös tänä vuonna mutta ymmärrettävästi hänellä tuskin on kiirettä pois Red Bullilta, kun Honda tuli vasta taloon. Eihän noita Hamiltonin ja ehkä Leclercin lisäksi ole sarjassa muutenkaan. Vettel on jo menneen talven lumia; ajelee enää rahan takia, kun palkka on mitä lie 35 miljoonaa rahaa vuodessa. F1-historian kallein floppi heti Toyotan jälkeen.
    Viestiä on viimeksi muokannut SJ; 19.07.2019 17:17.

Registered User
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Hurmurisija Tarkastele viestiä
    Kuuntelin Ylen radiosta Kimin elämänkerran kirjoittaneen Kari Hotakaisen haastattelun. Hotakainen asui pitkiä aikoja Räikkösten kotona kerätessään aineistoa.

Haastattelussa kävi ilmi, että siviilissä ja kotona Kimi on sosiaalinen ja puhelias tyyppi. Hotakainen arvelikin, että Räikkönen on mediapersoonansa vanki samalla tavalla kuin muutkin julkisuuden henkilöt. Rosoinen Kimi, jonka näemme kisaviikonlopuissa, ei ole oikeasti Kimi vaan mediatuote.

Hotakainen arveli yhdeksi Kimin julkisen käytöksen syyksi uran alkuaikojen erittäin huonoa englannin taitoa. Kun ei ollut kykyä kommunikoida, Kimi yritti hoitaa tilanteet lyhytsanaisuudella ja välttelyllä ja siitä rooli jäi sitten päälle.

Jäämies-imagokin on mitä on. Minusta Kimi ei ole koskaan osoittanut poikkeuksellista hermojen hallintaa. Erityisesti aika-ajoissa virheitä on tullut toinen toisensa perään.
    Itsekin uskon, että F1-uransa alussa Räikkönen oli ikään kuin pakotettu kuoreensa ollessaan monessakin mielessä vielä melko raakile.

”Toisen F1-uransa” alussa Lotuksen pr-väki hyödynsi Räikkösen vanhan maineen ja alkoi selkeästi luoda tietoista brändiä rosoisuuden ympärille joka on kantanut tähän päivään saakka.

Registered User
    En usko noita Hotakaisen höpinöitä. Olihan muuan Mika Häkkisenkin englannin taito vielä Räikköstäkin huonompaa, mutta silti oli F1-uran alusta lähtien hauska ja vitsiä haastattelijoiden kanssa vääntävä. Kyllä tämä on persoonakysymys, ei kielikysymys. Räikkönen on tyypillinen suomalainen mies, eli selvin päin ujo ja vetäytyvä ja kännissä "uuden persoonan saava". Suomalaisesta näkökulmasta siis varsin tylsä tapaus.

Registered User
    No en kyllä näe kuin yhden huippukuskin markkinoilla silloin: Verstappenin. Ja hän on markkinoilla myös tänä vuonna mutta ymmärrettävästi hänellä tuskin on kiirettä pois Red Bullilta, kun Honda tuli vasta taloon. Eihän noita Hamiltonin ja ehkä Leclercin lisäksi ole sarjassa muutenkaan. Vettel on jo menneen talven lumia; ajelee enää rahan takia, kun palkka on mitä lie 35 miljoonaa rahaa vuodessa. F1-historian kallein floppi heti Toyotan jälkeen.
    Kyllä joku Ricciardo huippukuskiksi lasketaan.

Registered User
    Kun Valtsu nyt ehkä joutuu harmaiden rivistä lähtemään niin mikä sitte olisi sellainen semi-hyvä paikka? Voittavaan autoon ei voi päästä mutta
    sellainen max 4:n sijan talli?

Registered User
    Sijainti
    Turku
    Heh, Bottas
    Mika Häkkinen MM-98, 99! Kimi Räikkönen MM-07 !

Registered User
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Raikku Tarkastele viestiä
    Kun Valtsu nyt ehkä joutuu harmaiden rivistä lähtemään niin mikä sitte olisi sellainen semi-hyvä paikka? Voittavaan autoon ei voi päästä mutta
    sellainen max 4:n sijan talli?
    Ei niitä ole. Haas voi natsata.

F1 asijan tuntia
    Ferrari voisi kiinnittää Bottasin turvaamaan selustaansa ja istuttaa hänet Giovinazzin paikalle Alfalle. Suomalaisten pieni oma talli. Myös Haas on vaihtoehto vaikka ilman Ferrari-suhteitakin. Renaultilla on paikka mutta tällä hetkellä talli on aivan sekaisin. Alan itsekin pelätä, ettei se talli enää kovin pitkään roiku sarjassa mukana, koska kehitystä ei vain tapahdu. Meno siellä on tällä hetkellä hyvin "mclaren" eli tallipomo selittelee suorituskykyä olevan vaikka viikosta toiseen autot joko muuttuvat tulipalloiksi tai kurvailevat jossain takana.

Registered User
    Toivottavasti diili oli tehty jo valmiiksi. Pitkä varman maaliinajon putki katkesi pahimmassa mahdollisessa paikassa. Nyt olisi ollut tilaisuus hypätä takaisin taistoon.

Registered User IsoAhven's Avatar
    Lainaa Alunperin kirjoittanut nordic man Tarkastele viestiä
    Toivottavasti diili oli tehty jo valmiiksi. Pitkä varman maaliinajon putki katkesi pahimmassa mahdollisessa paikassa. Nyt olisi ollut tilaisuus hypätä takaisin taistoon.
    No todellakin olisi. Erittäin harvinaista herkkua, että Hamilton tuohon malliin kisassa töhöilee. Rankkua pukkas ja toistaki oli tulollaan(Miten siinä kävi?). Pari kertaa ajo ulos, mut jollain munkilla sai jatkettua kisaa. Hyvä jälkikäteen viisastella, mut jos Bottaskin olisi hoksannut millisekuntien sisällä, että voisi 360 vetästä, nii ehkä olis kans jatkanut kisaa

asian tunteva Alfaukko's Avatar
    Pettymyksestä huolimatta parempi tämä kisat ulos mestaruuteen on kuin se aika-ajon jälkeen odotettu ham-ver-fer. Olisi ne muutamat pisteet kuitenkin kannattanut ottaa.

Registered User
    Lainaa Alunperin kirjoittanut nordic man Tarkastele viestiä
    Joo, oli niin helvetillinen kisa Bottakselle, että pahaa tekee ja myötätuntoakin jo tuntee. Kakkossijakin olisi kääntänyt kauden Bottaksen kannalta hienosti uuteen asentoon. Nyt näytti vaan siltä, että oli kauden kehnointa ajelua, ja Stroll ja Kvyat olisivat ehkä jääneet ohittamatta.

Bottas on jo menetty tapaus, tai Hamilton on onnistunut "tuhoamaan" sen, kuinka nyt haluaa asian sanoa. Kokemuksensa varmasti kelpaa kalkkiviivan alapuolella oleville talleille, mutta suurta tulevaisuutta ei enää ole. Tai voihan siihen iskeä salama vähän ennen Unkaria ja kaikki muuttuu. Kuka tietää.

Registered User
    On Bottas hyvä kuski, mutta tuntuu ettei täysin kerkeä kauden mittaan Lewiksen vauhtiin. Siispä ero yleensä kertautuu ja pallo alkaa vyörymään väärään suuntaan. Tosin tilanne taitaa olla se, että jos jatkoa Mersulla ei tule, niin ollaan pahassa paikassa. Eipä noita paikkoja paljoa ole auki.

Ja joku Haas, Racing Point jne. alkaa olla Bottaksen tapauksessa aika ajanhukkaa.

Registered User
    Sijainti
    Vantaa
    Lainaa Alunperin kirjoittanut spotter90 Tarkastele viestiä
    Bottasin ja Latvalan välillä on yhtäläisyyksiä. Molemmat ovat lahjakkaita kuskeja, jotka mokaavat paineen alla. Etenkin, kun on mahdollisuus tuloksen tekemiseen. Onko Valellakin häiriötekijöitä radan ulkopuolella, tässä tapauksessa vaimo Emilia.
    Mites monta ulosajoa se Bottas suorittaa kisoissa tai aika-ajoissa vuosittain?

Registered User Joel Hallikainen's Avatar
    Bottasin ja Latvalan välillä on yhtäläisyyksiä. Molemmat ovat lahjakkaita kuskeja, jotka mokaavat paineen alla. Etenkin, kun on mahdollisuus tuloksen tekemiseen. Onko Valellakin häiriötekijöitä radan ulkopuolella, tässä tapauksessa vaimo Emilia.
    Jos Valtterin pitää alkaa ryyppäämään joka vapaa viikonloppu niin rentoutuisi.

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    Millä tavalla Emilia haittaa Bottalaista? Olemalla olemassa?

Tämän ketjun tagit

Viestien lähettämisen luvat

• Et voi avata uusia ketjuja
  • Et voi vastata keskusteluihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •  
© F1-Forum - Tietosuojaseloste - Evästekäytäntö