F1Forum.fi
 
-Etusivu Forum LIVE-keskustelu Säännöt Fanituotteet
 
Sivu 1 / 7 1234567 ViimeisinViimeisin
Tulokset 1-40/247

Ketju: 2019 IndyCar Series

  1. #1
    Flying debris IntriguingMan's Avatar
    Liittynyt
    Jan 2012
    Sijainti
    Lohja
    Viestit
    2 832

    2019 NTT IndyCar Series



    Toistaiseksi ilman pääsponsoria oleva IndyCar-kausi 2019 starttaa maaliskuun 10. päivä jo tutuksi tulleeseen tapaan St. Petersburgin katuradalla Floridassa. Täydet TV-oikeudet saanut NBC Sports on ilmeisesti avustamassa uuden pääsponsorin etsinnässä

    https://adage.com/article/cmo-strate...search/314743/

    Joitakin muutoksia edelliskauteen on taas luvassa; avopyöräkilpailut eivät katsojaystävällisestä sijainnista huolimatta saaneet Phoenixin alueella riittävästi kansaa liikkeelle, joten slotin täyttää Texasissa sijaitseva CoTa. Rata totta kai herättää mielipiteitä puolesta ja vastaan, historia F1:sen ulkopuolella vain ei ole kovin kehuttava, edes kolmen LMP1-tehdastallin aikana WEC ei päässyt voiton puolelle.

    Muualla on tapahtunutkin vain finaalia lukuunottamatta pientä justeerausta, Barberin paikka vaihdetttiin slottiin ennen Long Beachia ja Iowa palautettiin iltakisaksi. Mikä jälkimmäisen kohdalla kuulostaa järkevältä siirrolta, sunnuntaikisaksi sijainti keskellä mannerta on hankala. Illalla myös lämpötilat ovat maltillisemmat heinäkuun loppupuoliskolla.

    Isoin muutos onkin sitten Sonomasta Laguna Secaan siirtynyt finaali, joka ajetaan 22. syyskuuta.

    Mitä muuta? Niin sanottua suurta yleisöä varmasti eniten kiinnostava aihe eli Fernando Alonso. http://classic.autosport.com/news/report.php/id/139518

    Alonso ei ole ajamassa täyttä kautta sarjassa, eikä se ole koskaan ollut vaihtoehto. Näin siis McLarenin Indy-projektin siirtymisellä ei ole vaikutusta Alonson omiin suunnitelmiin.

    Suomalaisia ei ole sarjaan vielä ainakaan hetkeen tuloillaan, sen sijaan pohjoismaista väriä sarjaan tuo Indy Lightsista, Formula E:stä, Super Formulasta ja Super GT:stä kokemusta hankkinut Felix Rosenqvist numerolla 10. Kokenut kettu siis ja täydestä kaudesta on nyt tehty sopimus Chip Ganassin kanssa https://www.indycar.com/News/2018/09...qvist-for-2019

    E: Yritin koota mahdollisimman kattavasti aikaisempia kausiketjuja

    2018 Verizon IndyCar Series
    2017 Verizon IndyCar Series
    2016 Verizon IndyCar Series
    2015 Verizon IndyCar Series

    Splitin aikaisiakin on vielä haun päässä

    2008 IndyCar World Series
    2007 Indy Racing League
    2007 Champ Car
    2006 Indy Racing League
    2005 Champ Car
    2005 Indy Racing League
    2004 CART
    2004 Indy Racing League
    CART Miami 2003
    CART Brands Hatch 2003
    2003 CART
    Viestiä on viimeksi muokannut IntriguingMan; 19.01.2019 13:56.
    "Silloin oli vielä kaikki paremmin kun Tommi Ahvala ajo Mersulla sitä American Le Manssia"

  2. #2
    Registered User
    Liittynyt
    Oct 2016
    Viestit
    252
    Ajetaankohan tuo COTA miten eri layoutilla F1:siin verrattuna? Ihan mielenkiintoista voi olla vertailla eri sarjoja keskenään, etenkin jos on tosiaan likikään sama rataversio käytössä.

  3. #3
    Flying debris IntriguingMan's Avatar
    Liittynyt
    Jan 2012
    Sijainti
    Lohja
    Viestit
    2 832
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Corvair Tarkastele viestiä
    Ajetaankohan tuo COTA miten eri layoutilla F1:siin verrattuna? Ihan mielenkiintoista voi olla vertailla eri sarjoja keskenään, etenkin jos on tosiaan likikään sama rataversio käytössä.
    Tuoreempi uutinen kertoisi, että täysimittaisella layoutilla mennään

    Racer.com 13.9.2018
    "Silloin oli vielä kaikki paremmin kun Tommi Ahvala ajo Mersulla sitä American Le Manssia"

  4. #4
    Forza Schumi Antti--91's Avatar
    Liittynyt
    Nov 2009
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    465
    Poconossa elokuussa kolaroinut Wickens on ilmeisesti halvaantunut lantiosta alaspäin

  5. #5
    Flying debris IntriguingMan's Avatar
    Liittynyt
    Jan 2012
    Sijainti
    Lohja
    Viestit
    2 832
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Antti--91 Tarkastele viestiä
    Poconossa elokuussa kolaroinut Wickens on ilmeisesti halvaantunut lantiosta alaspäin
    Valitettavasti tieto on totta ja Wickensin itsensä vahvistamaa

    Uutinen, Toronto Sun
    "Silloin oli vielä kaikki paremmin kun Tommi Ahvala ajo Mersulla sitä American Le Manssia"

  6. #6
    Flavio lfb's Avatar
    Liittynyt
    Feb 2004
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    9 944
    Tuota vähän osasi pelätä, mutta todella kurja juttu silti. Toivottavasti kuntoutus helpottaa oloa edes vähän.

  7. #7
    Walk a Crooked Mile Saunatakki's Avatar
    Liittynyt
    Aug 2014
    Viestit
    1 940
    Nämä on aina ikäviä, tosi ikäviä
    "Lapsikin näkee, että tämä on malliesimerkki postmodernista primitivismistä."

  8. #8
    Flying debris IntriguingMan's Avatar
    Liittynyt
    Jan 2012
    Sijainti
    Lohja
    Viestit
    2 832

    Post Suoraa kierrosaikavertailua, olkaa hyvät

    Nyt on COTA:sta saatavilla suoraa kierrosaikavertailua. Kolme kuljettajaa oli mukana Firestonen rengastestissä kehittämässä ensi keväälle sopivaa seosta.

    Racer.com uutinen

    Alex Rossi kellotti käsiajan 1:47.8. Vielä melko vaatimaton aika verrattuna F1-tason kierrosaikoihin (Hamiltonin nopein kierros tänä vuonna 1:37.392).
    Vertailun vuoksi viimeiseksi jääneessä WEC-kisassa Neel Jani ajoi Porschen hybridillä ajan 1:47.149.
    Viestiä on viimeksi muokannut IntriguingMan; 30.10.2018 09:40.
    "Silloin oli vielä kaikki paremmin kun Tommi Ahvala ajo Mersulla sitä American Le Manssia"

  9. #9
    Half Blind, Full Throttle spotter90's Avatar
    Liittynyt
    Sep 2014
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    2 842
    Queenslandin hallituksen päämies Annastacia Palaszczuk kutsunut Mark Miles keskustelemaan paluusa Gold Coastille.

    https://www.motorsport.com/indycar/n...-2020/3205531/

    Fuzzy's Vodka ei jatka Ed Carpenter Racingin #21 sponssina.

    http://www.edcarpenterracing.com/ed-...-fuzzys-vodka/

    Paluu Surfers Paradiseen kelpaisi

  10. #10
    Forza Schumi Antti--91's Avatar
    Liittynyt
    Nov 2009
    Sijainti
    Turku
    Viestit
    465
    Marcus Ericsson ajaa ensi kaudella Wickensin tilalla.
    https://www.suomif1.com/2018/10/varm...n-tyonantajan/

    Ihan mielenkiintoinen juttu, ja Ericssonin itsensä kannalta varmasti mielekkäämpää kuin hengailla Sauberin tiloissa ja ajella simulaattoria. Olen ennenkin nostanut esille, että Ericsson on jotenkin aliarvostettu kuski ja Suomessa se erityisesti korostuu hänen kotimaansa takia. Ei Leclerc ole mitenkään valovuosia ollut edellä, ja viime vuosien auto on ollut niin kehno että kuskin tasoa on vaikea arvioida. Jotenkin tuntuu että Ericsson on ollut viime vuodet vähän unessa eikä ole erityisemmin välittänyt onko aika-ajoissa viimeinen vaiko peräti 18. Tänä vuonna kun Sauberin auto on ollut kilpailukykyisempi, on Ericssonkin vaikuttanut pirteämmältä. Ja kun Indycar-sarjassa kilpailu on paljon tasaisempaa, ohitukset mahdollisia, kärjen ja keskiryhmän välinen ero pienempi jne. niin se voi olla ihan hyväkin työympäristö Ericssonille. SPM vaikuttaa myös sellaiselta tiimiltä, että kuski ei heti ole kovan paineen alla valokeilassa, mutta tiimi on kuitenkin kilpailukykyinen ja Hinchcliffe hyvä mittatikku Ericssonille.

  11. #11
    Flying debris IntriguingMan's Avatar
    Liittynyt
    Jan 2012
    Sijainti
    Lohja
    Viestit
    2 832
    Nyt on sitten peräti kaksi ruotsalaista kuskia sarjassa. Ruotsalaisilla näemmä hyvät kontaktit tuonne suuntaan, Felix Rosenqvistkin sai paikkansa sopivasti Stefan Johanssonin avittamana.
    "Silloin oli vielä kaikki paremmin kun Tommi Ahvala ajo Mersulla sitä American Le Manssia"

  12. #12
    Registered User
    Liittynyt
    Oct 2016
    Viestit
    252
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Antti--91 Tarkastele viestiä
    Marcus Ericsson ajaa ensi kaudella Wickensin tilalla.
    https://www.suomif1.com/2018/10/varm...n-tyonantajan/

    Ihan mielenkiintoinen juttu, ja Ericssonin itsensä kannalta varmasti mielekkäämpää kuin hengailla Sauberin tiloissa ja ajella simulaattoria. Olen ennenkin nostanut esille, että Ericsson on jotenkin aliarvostettu kuski ja Suomessa se erityisesti korostuu hänen kotimaansa takia. Ei Leclerc ole mitenkään valovuosia ollut edellä, ja viime vuosien auto on ollut niin kehno että kuskin tasoa on vaikea arvioida. Jotenkin tuntuu että Ericsson on ollut viime vuodet vähän unessa eikä ole erityisemmin välittänyt onko aika-ajoissa viimeinen vaiko peräti 18. Tänä vuonna kun Sauberin auto on ollut kilpailukykyisempi, on Ericssonkin vaikuttanut pirteämmältä. Ja kun Indycar-sarjassa kilpailu on paljon tasaisempaa, ohitukset mahdollisia, kärjen ja keskiryhmän välinen ero pienempi jne. niin se voi olla ihan hyväkin työympäristö Ericssonille. SPM vaikuttaa myös sellaiselta tiimiltä, että kuski ei heti ole kovan paineen alla valokeilassa, mutta tiimi on kuitenkin kilpailukykyinen ja Hinchcliffe hyvä mittatikku Ericssonille.
    No toisaalta, ei Ericsson koskaan mitään häikäiseviä suorituksia ole F1:ssä myöskään esittänyt, edes kaluston taso huomioiden. Ja aika tasaisen varmastihan tuo on Leclercille hävinnyt niinä viikonloppuina kun Leclerc ei ole ollut kaluston tai jonkun ensimmäisen mutkan kolaroinnin takia ongelmissa. Ei tuo nyt toki sentään mikään Palmer ole, mutta mielestäni keskikastin kuskeistakin edustaa sitä kehnompaa puoliskoa.

    Sympaattinen kaveri toki, ei itselläni häntä vastaan mitään ole ja ihan mukava uutinen oli tämä, ja Indy varmasti ihan hyvä vaihtoehto tähän vaiheeseen uraa. En epäile, etteikö tuolla voisi ihan ok-tuloksistakin ajella. Nyt vain sitten odottamaan iltapäivälehtien otsikoita Indy-sarjasta tyyliin "Kimi Räikkösen tieltä väistynyt ex-F1-kuski" tai "Kimi Räikkösen miltei-ex-tallikaveri"

  13. #13
    Registered User
    Liittynyt
    Feb 2010
    Viestit
    3 664
    Tuo juuri että onko Suomessa kellään jenkkeihin sen tasoisia yhteyksiä että voisi meikäkuskeja saada Indyyn(?) JJ plus muutamat siellä ajeli mutta eivät sitten alkaneet mihinkään managerointihin tms.

  14. #14
    Flying debris IntriguingMan's Avatar
    Liittynyt
    Jan 2012
    Sijainti
    Lohja
    Viestit
    2 832
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Raikku Tarkastele viestiä
    Tuo juuri että onko Suomessa kellään jenkkeihin sen tasoisia yhteyksiä että voisi meikäkuskeja saada Indyyn(?) JJ plus muutamat siellä ajeli mutta eivät sitten alkaneet mihinkään managerointihin tms.
    Tiedä sitten, oliko JJ:n jalansija avopyöräpuolella niin vahva muutenkaan. CART-ura oli kuitenkin yhden kortin varassa ja Hogan-sopparin purkauduttua paikka muista tiimeistä ei löytynyt.

    Kukaan suomalainen ei tällä hetkellä aja IMSA:n protoluokassa, sillä tavalla liikkuvuus sarjojen välillä olisi vähän helpompaa.
    "Silloin oli vielä kaikki paremmin kun Tommi Ahvala ajo Mersulla sitä American Le Manssia"

  15. #15
    Registered User K. August's Avatar
    Liittynyt
    Nov 2010
    Viestit
    2 405
    Lainaa Alunperin kirjoittanut IntriguingMan Tarkastele viestiä
    Tiedä sitten, oliko JJ:n jalansija avopyöräpuolella niin vahva muutenkaan. CART-ura oli kuitenkin yhden kortin varassa ja Hogan-sopparin purkauduttua paikka muista tiimeistä ei löytynyt.

    Kukaan suomalainen ei tällä hetkellä aja IMSA:n protoluokassa, sillä tavalla liikkuvuus sarjojen välillä olisi vähän helpompaa.
    IMSAn protoluokka toki tarjoaisi mahdollisuuden tehdä itselleen nimeä Amerikassa, mutta harvassa ovat viime vuosina sitä kautta IndyCariin tulleet kuskit. Paremminkin päinvastoin; IndyCar-uran jälkeen siirrytään IMSAan tai IndyCarin sivussa keikkatöitä IMSAssa.

    Road to Indy ja Euroopan "Road to F1" sivuhaaroineen ovat suurelta osin se reitti IndyCariin. Räikkönen tai Bottas varmastikin aika helposti saisivat halutessaan IndyCar-sopimuksen, heille varmastikin löytyisi sponsoroitu auto ilman omia tukijoita. Muiden suomalaisten melkeinpä pitäisi tuoda sponsori mukanaan ja vieläpä mahdollisesti mennä Lightsin kautta. Ja Suomessa kun tuntuu monella kuskilla tai sponsorilla olevan mentaliteetti, että ura on ohi, kun tie F1:een päättyy, niin IndyCar ei välttämättä monellakaan tule mieleen tai siihen löydy sponsoria.
    Twitter: @FINdyCar

  16. #16
    Registered User
    Liittynyt
    Feb 2010
    Viestit
    3 664
    Tuo juuri kovin valitettavaa että ei nähdä moottoriurheilun laajaa kirjoa, vaan tiedetään/luullaan vain F1:n, rallin ja ehkä jonkun muun olevan olemassa. Ykköstenkin ohella on on monta sarjaa jossa voi vähintään satoja tuhansia ansaita, joskus muutaman miljoonankin. Jos siis riittävän hyvä kuski.

  17. #17
    Half Blind, Full Throttle spotter90's Avatar
    Liittynyt
    Sep 2014
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    2 842
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Raikku Tarkastele viestiä
    Tuo juuri kovin valitettavaa että ei nähdä moottoriurheilun laajaa kirjoa, vaan tiedetään/luullaan vain F1:n, rallin ja ehkä jonkun muun olevan olemassa. Ykköstenkin ohella on on monta sarjaa jossa voi vähintään satoja tuhansia ansaita, joskus muutaman miljoonankin. Jos siis riittävän hyvä kuski.
    Samaa mieltä.

  18. #18
    Flying debris IntriguingMan's Avatar
    Liittynyt
    Jan 2012
    Sijainti
    Lohja
    Viestit
    2 832
    Lainaa Alunperin kirjoittanut spotter90 Tarkastele viestiä
    Samaa mieltä.
    Näinhän se valitettavasti on. Jos suomalaista mediaa uskoo, autourheilussa nokkimisjärjestys on Formula 1 -> Ralli -> Saksan/Benelux-maiden harrastesarjat
    "Silloin oli vielä kaikki paremmin kun Tommi Ahvala ajo Mersulla sitä American Le Manssia"

  19. #19
    Flying debris IntriguingMan's Avatar
    Liittynyt
    Jan 2012
    Sijainti
    Lohja
    Viestit
    2 832
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Raikku Tarkastele viestiä
    Ykköstenkin ohella on on monta sarjaa jossa voi vähintään satoja tuhansia ansaita, joskus muutaman miljoonankin. Jos siis riittävän hyvä kuski.
    Onko sitten Indycarin houkuttelevuuteen vaikuttanut se, että todellisesta palkkatasosta on aika vähän relevanttia tietoa. Robin Miller oli kirjoittanut tästä viime heinäkuussa artikkelin:

    https://racer.com/2018/07/05/miller-wheres-the-payday/

    Millerkin tosin myöntää, että luvut ovat ns. valistuneita arvauksia. Onhan joidenkin kohdalla palkkataso paljastunut vasta oikeusjuttujen myötä (esim. Helio Castronevesin verosotkut). Rookie-kuskien palkat ovat arviolta matalia kuusinumeroisia ja yli miljoonaan dollariin yltää arvion mukaan kymmenkunta kuskia.
    "Silloin oli vielä kaikki paremmin kun Tommi Ahvala ajo Mersulla sitä American Le Manssia"

  20. #20
    Registered User K. August's Avatar
    Liittynyt
    Nov 2010
    Viestit
    2 405
    INDYCAR on perustanut INDYCAR Media -yksikön neuvottelemaan sarjan kansainväliset mediaoikeudet. Aiemmin INDYCAR oli myynyt kansainväliset oikeudet ESPN Internationalille, joka näytti sarjaa paikallisilla ESPN-kanavilla ja ESPN Playerissä, tai möi oikeudet paikallisille TV-kanaville.

    INDYCARin kannalta TV-sopimusten neuvottelu itse maakohtaisesti tuntuu järkevältä. Näin INDYCAR voi vaikuttaa broadcasterin valintaan enemmän kuin ennen, jolloin ESPN lähinnä möi oikeudet eteenpäin eniten tarjoavalle.

    Itseäni lähinnä huolettaa, tuleeko ensi vuonna olemaan ESPN Playerin kaltaista palvelua. Vaikka tälläkin forumilla olen joskus tuonut esiin tyytymättömyyttäni ESPN Playeriin, oli se kuitenkin varsin sopivasti hinnoiteltu. INDYCAR itse tuskin omaa stream-palvelua aloittaa niin pitkään kuin se ei tule USA:n markkinoille, minkä seuraavien kausien NBC-sopimus estää. Eikä itselläni tule mieleen ESPN:n kaltaista kansainvälistä toimijaa, joka alkaisi myydä IndyCarin streamia kuluttajille. Todennäköisesti oikeudet myydään maakohtaisesti paikallisille TV-yhtiöille, jotka sitten sisällyttävät IndyCarin maksupaketteihinsa. Eli 2-3 kuukautta tulee jo maksamaan saman kuin koko kausi ESPN Playerissä maksoi.

    Saa nähdä, mikä kanava hankkii Suomen oikeudet. Saa nähdä, kykeneekö Elisa Viihde tarjouskilpailuun, jos isommat toimijat osoittavat kiinnostusta. Viasatin luulisin olevan kiinnostunut ainakin Ruotsissa, ja siinä sivussa voisi hankkia sitten oikeudet muihinkin Pohjoismaihin. (€30/kk vain kauhistuttaa minua.) Maikkari ei osoittanut kiinnostusta edes Alonson ajaessa Indyssä, joten tuskin tulevaankaan kauteen on kiinnostusta. (Tosin henk.koht. voisin €25/kk IndyCariin ja tenniksen Masters-kisoihin kuluttaa.) Ruutu olisi suuri yllätys, varsinkin kun IndyCarilla ei ole WRC:n kaltaista asemaa Suomessa. (Tosin hinnaltaan Ruutu ei olisi paha.) Eurosport voisi ehkä olla mahdollinen Euroopan laajuinen broadcaster, tosin Eurosportin moottoriurheilutarjonnassa korostuu sarjan osakkuus eri sarjoissa, esim. Formula E, WTCR ja ERC. (Mutta hinnan ja muun tarjonnan puolesta Eurosport olisi suosikkini.)

    Valistunut arvaukseni tässä vaiheessa on kuitenkin Viasat, jos hankkii oikeudet Ruotsissa, muussa tapauksessa Elisa Viihde. Ja pahoin pelkään, että ESPN Playerin kaltaista streamauspalvelua ei tule, kun TV-yhtiöt ympäri Eurooppaa haluavat yksinoikeuden.
    Twitter: @FINdyCar

  21. #21
    Flying debris IntriguingMan's Avatar
    Liittynyt
    Jan 2012
    Sijainti
    Lohja
    Viestit
    2 832
    Lainaa Alunperin kirjoittanut spotter90 Tarkastele viestiä
    Paluu Surfers Paradiseen kelpaisi
    Surfers Paradise kelpaisi, vaikka tuossa vaiheessa katuradoilla ajettaisiin jo kuusi lähtö viidellä radalla.

    Toisilla mantereilla ajettaviin kisoihin liittyen, Brasilian suhteeen huhuilta on nyt katkaistu siivet

    https://racer.com/2018/11/08/indycar...brazil-return/
    "Silloin oli vielä kaikki paremmin kun Tommi Ahvala ajo Mersulla sitä American Le Manssia"

  22. #22
    Registered User K. August's Avatar
    Liittynyt
    Nov 2010
    Viestit
    2 405
    McLaren osallistuu Indy 500:aan ensi vuonna, Alonso kuskinaan.

    Ilmoituksesta ei vielä käy julki, minkä tallin kanssa McLaren osallistuu 500:aan eikä siten myöskään moottorinvalmistaja.

    Edit: McLaren aloittaa oman tiimin. Joten Chevyn moottoreita veikkaisin, koska 1) McLarenin ja Alonson välit Hondaan kireät, ja 2) Honda toimittaa jo moottorit yli puolelle talleista.

    Edit 2: Michael Andretti twiittasi, että he ovat mukana vuoden 2017 malliin. Olisiko kyseessä Harding-Steinbrennerin kaltainen Andrettin satelliittitalli? (Mahdollistaen Chevyn mottorin.)
    Viestiä on viimeksi muokannut K. August; 10.11.2018 21:46.
    Twitter: @FINdyCar

  23. #23
    Registered User K. August's Avatar
    Liittynyt
    Nov 2010
    Viestit
    2 405
    Ihan mielenkiintoista nähdä videota ensimmäisestä Indy 500:sta, vieläpä värillisenä.
    Twitter: @FINdyCar

  24. #24
    Flying debris IntriguingMan's Avatar
    Liittynyt
    Jan 2012
    Sijainti
    Lohja
    Viestit
    2 832
    AJ Foyt Racing harkitsemassa IndyLightsiin laajentamista. https://racer.com/2018/12/03/foyt-co...ights-program/

    Voisi olla hyvä siirto sarjan kiinnostavuuden kannalta, viime kausina sarja on kärsinyt osallistujapulasta.
    "Silloin oli vielä kaikki paremmin kun Tommi Ahvala ajo Mersulla sitä American Le Manssia"

  25. #25
    Half Blind, Full Throttle spotter90's Avatar
    Liittynyt
    Sep 2014
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    2 842
    Alonson autossa pörrää Chevyn mylly Indy 500:ssa.

    https://www.motorsport.com/indycar/n...y-500/4308264/

  26. #26
    Flying debris IntriguingMan's Avatar
    Liittynyt
    Jan 2012
    Sijainti
    Lohja
    Viestit
    2 832
    Loogistahan tuo on, että GM:n kanssa kokonaispaketti. Chevyksi brändätyillä Ilmor-koneilla Indyssä ja Cadillac DPi:llä Daytonassa.
    "Silloin oli vielä kaikki paremmin kun Tommi Ahvala ajo Mersulla sitä American Le Manssia"

  27. #27
    Flying debris IntriguingMan's Avatar
    Liittynyt
    Jan 2012
    Sijainti
    Lohja
    Viestit
    2 832
    Off-seasonin tapahtumia tulossa lisää. Nykyautojen suorituskyvystä Laguna Secassa saadaan jotain dataa helmikuun 8.päivä kun neljä tiimiä suuntaa Kaliforniaan privaattitesteihin
    https://racer.com/2018/12/13/laguna-...-indycar-test/
    "Silloin oli vielä kaikki paremmin kun Tommi Ahvala ajo Mersulla sitä American Le Manssia"

  28. #28
    Half Blind, Full Throttle spotter90's Avatar
    Liittynyt
    Sep 2014
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    2 842
    Hulman & Co:n organisaatiomuutosten myötä Jay Frye on nimetty Indycar-sarjan presidentiksi.

    Jay Frye has been named President of IndyCar as part of Hulman & Company organizational changes announced today by Mark Miles, President and CEO of the parent company.
    https://racer.com/2018/12/17/frye-na...nal-reshuffle/
    Viestiä on viimeksi muokannut spotter90; 29.12.2018 14:56.

  29. #29
    Half Blind, Full Throttle spotter90's Avatar
    Liittynyt
    Sep 2014
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    2 842
    Mike Hiss menehtyi joulukuun 19. päivä syöpään 77-vuoden ikäisenä. Hänet valittiin vuoden tulokkaaksi vuoden 1972 Indy 500:ssa. Hän tuurasi samana vuonna Penskellä Mark Donohueta ja Peter Revsonia hänen menehdyttyä 1974 ja neljä vuotta myöhemmin Mario Andrettia.

    Mike Hiss, the 1972 Indianapolis 500 Rookie of the Year, died Dec. 19 in Evansville, Ind., following a near-30-year battle with cancer-related issues.
    https://speedsport.com/indy/indycar-...-mike-hiss-77/

  30. #30
    Sekakäyttäjä
    Liittynyt
    Mar 2000
    Sijainti
    Event horizon
    Viestit
    3 772
    Lainaa Alunperin kirjoittanut K. August Tarkastele viestiä
    Road to Indy ja Euroopan "Road to F1" sivuhaaroineen ovat suurelta osin se reitti IndyCariin. Räikkönen tai Bottas varmastikin aika helposti saisivat halutessaan IndyCar-sopimuksen, heille varmastikin löytyisi sponsoroitu auto ilman omia tukijoita. Muiden suomalaisten melkeinpä pitäisi tuoda sponsori mukanaan ja vieläpä mahdollisesti mennä Lightsin kautta. Ja Suomessa kun tuntuu monella kuskilla tai sponsorilla olevan mentaliteetti, että ura on ohi, kun tie F1:een päättyy, niin IndyCar ei välttämättä monellakaan tule mieleen tai siihen löydy sponsoria.

    Täytys yhyttää joku sellainen sponsori, jolla on intressiä näkyä lähinnä P-Amerikassa. Suomen markkinoille ei INDY-kuskin sponssamisesta ole tuon taivaallista hyötyä eikä oikein kovasi Eurooppaan noin laajemminkaan. Ja sitä sponssipanostusta pitäisi saada tuntuva summa. Millään yhdellä ja kahdella touhutontulla ei paljon kiuasta lämmitellä.
    Elämä on tarkoitettu elettäväksi kylki edellä - Ari Vatanen

  31. #31
    Flying debris IntriguingMan's Avatar
    Liittynyt
    Jan 2012
    Sijainti
    Lohja
    Viestit
    2 832
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Don Vito Tarkastele viestiä
    Täytys yhyttää joku sellainen sponsori, jolla on intressiä näkyä lähinnä P-Amerikassa. Suomen markkinoille ei INDY-kuskin sponssamisesta ole tuon taivaallista hyötyä eikä oikein kovasi Eurooppaan noin laajemminkaan. Ja sitä sponssipanostusta pitäisi saada tuntuva summa. Millään yhdellä ja kahdella touhutontulla ei paljon kiuasta lämmitellä.
    Näinhän se on. Mainostaminen ei tuo hyötyä kenellekään, jos brändin tuotetta ei sillä suunnalla ole. Takuma Sato vie tiimilleen rahaa Japanin Panasonicilta ja siitä hyötyy myös paikallinen Panasonicin myyntiverkosto.

    Joku nakkifirma ei taas hyötyisi yhtään mitään, vaikka Ganassin sivuponttoonit olisivat hodarin kuvia täynnä.
    "Silloin oli vielä kaikki paremmin kun Tommi Ahvala ajo Mersulla sitä American Le Manssia"

  32. #32
    Registered User
    Liittynyt
    Feb 2010
    Viestit
    3 664
    Miksi muuten britit pääsi jossain vaiheessa olennaiseksi osaksi tuota jenkkiformula-skeneä? Sieltähän on täysin normaalia minkä tasoisen tyypin tahansa mennä sinne tuosta vaan ajelemaan. Tiedä sitten minkä maan sponssit aina tuolloin takana.

    Niin ja piti kysyä että mitkäs oli ensi kaudelle "ajamista vaikeuttavia" muutoksia autoissa? Meinaan kun näin jossain otsikon "Alonso hyötyy vaikeammin ajettavista Indy-autoista".

  33. #33
    Flying debris IntriguingMan's Avatar
    Liittynyt
    Jan 2012
    Sijainti
    Lohja
    Viestit
    2 832
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Raikku Tarkastele viestiä
    Miksi muuten britit pääsi jossain vaiheessa olennaiseksi osaksi tuota jenkkiformula-skeneä? Sieltähän on täysin normaalia minkä tasoisen tyypin tahansa mennä sinne tuosta vaan ajelemaan. Tiedä sitten minkä maan sponssit aina tuolloin takana.
    Olihan silloin vanhaan hyvään CART-aikaan autotkin kotoisin Englannista, Reynardin ja Lolan rungot valmistettiin saarivaltakunnassa. Kuten valmistettiin myös Cosworthin ja Ilmorin Chevyksi tai Mersuksi brändätyt moottorit (nykyiset Ilmor-Chevyt tehdään Yhdysvalloissa).

    Ja onhan saarivaltakunnassa suunnattomat määrät ns. vanhaa rahaa, mistä iso osa on vieläpä keskittynyt vajaan kolmen neliökilometrin alueelle Lontoon cityyn. Englanti äidinkielenä on kaiketi Indy-tiimeissä melkoinen neuvotteluvaltti, paljon laajemmin eri kansallisuuksia on esim. IMSA:n sarjoissa.
    "Silloin oli vielä kaikki paremmin kun Tommi Ahvala ajo Mersulla sitä American Le Manssia"

  34. #34
    Half Blind, Full Throttle spotter90's Avatar
    Liittynyt
    Sep 2014
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    2 842
    Indycar-sarjan uusi pääsponsori on tietoliikenneyhtiö NTT

    DETROIT – INDYCAR announced on Tuesday that global information technology and communications leader NTT has signed a multiyear agreement to become the entitlement sponsor of what is now officially named the NTT IndyCar Series.

    In addition, NTT becomes the official technology partner of INDYCAR, the NTT IndyCar Series, Indianapolis Motor Speedway and the Indianapolis 500. The announcement came during media days for the North American International Auto Show at the Cobo Center.

    “Having a strong technology partner is critically important to INDYCAR’s continued growth, so we are thrilled to welcome NTT as our new title sponsor,” said Mark Miles, president and CEO of Hulman & Company, which owns INDYCAR and Indianapolis Motor Speedway. “INDYCAR’s rise in popularity is a testament to the fact that we’ve made the sport as accessible as possible to our fans, and we plan to continue in that mission.

    “We have a history with NTT through NTT DATA’s involvement in the sport with Chip Ganassi Racing. We know this partnership will help us attract the next generation of fans to what remains the most competitive racing program on the planet.”

    NTT has a 150-year history in technology and communications, dating to its roots in 1869 when the telegraph was first introduced in Japan. NTT was established in 1952 as a government-owned corporation and privatized in 1985. The company is globally a top-five IT services provider and generates more than $106 billion in annual revenue. NTT DATA, a U.S.-based NTT subsidiary headquartered in Plano, Texas, has been a sponsor with Chip Ganassi Racing in the NTT IndyCar Series since 2013.

    Under the new agreement, INDYCAR and NTT will partner to deliver digital innovations for sanctioning body INDYCAR and its events. This includes evolution of the INDYCAR mobile application and integration of NTT’s proprietary Smart Platform to support the most diverse and challenging series in motorsports and its racing venues.

    “NTT is proud to be associated with INDYCAR and accelerate the future of smart racing,” said Jun Sawada, president and CEO of NTT. “Technological innovations have the potential to change the sport and fan experience drastically.

    “NTT, along with our partners, aims to bring the Smart World to life as we have done for Smart City, Smart Entertainment, Smart Mobility and Smart Manufacturing. Based on our lengthy and successful experience, including work in mobile applications, analytics and user experience, we will help to create the next generation of fans globally who aspire to enjoy racing through a more digital experience with INDYCAR.”

    The NTT IndyCar Series puts many of the best racers in the world on the most demanding variety of tracks to decide the season champion and recipient of $1 million and the Astor Cup. Competition takes place on temporary street circuits, permanent road courses, short ovals and superspeedways like the iconic Indianapolis Motor Speedway. The 2019 season consists of 17 races, starting with the Firestone Grand Prix of St. Petersburg on March 10, including the 103rd Indianapolis 500 on May 26 and concluding with the INDYCAR Grand Prix of Monterey on Sept. 22.
    https://www.indycar.com/News/2019/01...r-announcement

  35. #35
    Half Blind, Full Throttle spotter90's Avatar
    Liittynyt
    Sep 2014
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    2 842
    11 autoa suorittivat 8,5 tunnin mittaisen testisession Sebringissä. Nopein oli SPM-tallin James Hinchcliffe ajalla 51,37. Toiseksi nopein oli Sach Veach ja kolmas Takuma Sato.

    Tulokset: https://www.motorsport.com/indycar/n...bring/4324509/
    Viestiä on viimeksi muokannut spotter90; 16.01.2019 20:19.

  36. #36
    Flying debris IntriguingMan's Avatar
    Liittynyt
    Jan 2012
    Sijainti
    Lohja
    Viestit
    2 832
    Sebringin testistä on tällainen pätkäkin Youtubessa
    https://m.youtube.com/watch?v=zN8mm1KopUY&t=17s

    Ajavat Sebringin radan lyhyellä klubiversiolla, joten suoraa kierrosaikavertailua IMSA:n protoihin ei ole saatavilla.
    "Silloin oli vielä kaikki paremmin kun Tommi Ahvala ajo Mersulla sitä American Le Manssia"

  37. #37
    Half Blind, Full Throttle spotter90's Avatar
    Liittynyt
    Sep 2014
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    2 842
    Lainaa Alunperin kirjoittanut IntriguingMan Tarkastele viestiä
    IndyCar on saanut kaudelle 2019 uuden pääsponsorin. Sarja on solminut sopimuksen japanilaisen tietoliikenneyhtiö NTT Datan kanssa

    https://www.indycar.com/News/2019/01...istory-of-deal
    Sen olen jo maininnut.

  38. #38
    Oisko minkä tyyppistä ? kurski's Avatar
    Liittynyt
    Oct 2009
    Viestit
    18 003
    Nordic Entertainment Group (NENT Group) on hankkinut NTT IndyCar Series -lähetysoikeudet Suomessa, Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa vuoteen 2021 saakka. IndyCar-sarjan kilpailuja on nähtävissä Viaplay-suoratoistopalvelussa ja Viasatin maksu-tv-kanavilla.
    Viestiä on viimeksi muokannut kurski; 23.01.2019 10:23.
    Twitter: KurskiRacing |EdgeMotorsport: Haastattelut

  39. #39
    Half Blind, Full Throttle spotter90's Avatar
    Liittynyt
    Sep 2014
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    2 842
    Lainaa Alunperin kirjoittanut kurski Tarkastele viestiä
    Nordic Entertainment Group (NENT Group) on hankkinut NTT IndyCar Series -lähetysoikeudet Suomessa, Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa vuoteen 2021 saakka. IndyCar-sarjan kilpailuja on nähtävissä Viaplay-suoratoistopalvelussa ja Viasatin maksu-tv-kanavilla.
    Kuten eilen tv-toikissa mainitsin.

    Lainaa Alunperin kirjoittanut spotter90 Tarkastele viestiä
    Nascar ja Indycar-sarjojen tv-sopimuksista ei ole varmuutta, mutta luulen Viasatin näyttävän ne. Indycar vastaa jatkossa itse kv.oikeuksita ja Viasatin kannalta porkkanana on kaksi ruotsalaista Ericsson ja Rosenqvist.

  40. #40
    Registered User
    Liittynyt
    May 2009
    Viestit
    756
    Viestiä on viimeksi muokannut Böö; 23.01.2019 13:17.

Tämän ketjun tagit

Viestien lähettämisen luvat

  • Et voi avata uusia ketjuja
  • Et voi vastata keskusteluihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •  
© F1-Forum - Tietosuojaseloste - Evästekäytäntö