F1Forum.fi

-Etusivu Forum LIVE-keskustelu Säännöt Fanituotteet

Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 41-66/66

Ketju: Formula 1 – 2018 - 20 - Brasilian GP - Aika-Ajot

Registered User
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Mickey Tarkastele viestiä
    Kolme ruutua..
    Kummalle?

Registered User amiraali's Avatar
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Sipsu Tarkastele viestiä
    Kummalle?
    Auto numero 5, eli Vettelille.
    Kimi Matias Räikkönen- "Jäämiehen paluu".

Registered User
    Molemmille voisi hyvin antaa lähtöruuturangaistukset.

Mutta koska kyseiset kuljettajat, niin varmaan selviävät huomautuksella.
    Viestiä on viimeksi muokannut Mickey; 10.11.2018 21:34.
    Loppuu kädet eikä oo bodya

Registered User uuci's Avatar
    Kummallekin täytyy tulla rankkua.
    Pessimisti ei pety.

väärinkäyttäjä
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Raikku Tarkastele viestiä
    Tuli toki Williamssin/Sirotkinin keissistä mieleen että Williams ei taida Mersun pelossa pahemmin Charlien suuntaan meteliä pitää.
    Voi muuten moottorit olla yhtäkkiä kalliimpia.
    Sirotkin kertoi ettei mennyt häneltä mitään, joten ei ole valittamista. Hamiltonhan tuosta oli vihainen Sirotkinille kun lähti epäkunnioittavasti hakemaan ohitusta, kun yleensä kiltisti pidetään paikat ennen aika-ajokierrokselle lähtöä.

Mutta olihan tässä joka puolella tosi vaarallista menoa.
    “Magnussen is, and will always be, stupid,” -Charles Leclerc

Registered User
    Sijainti
    Kouvola
    Vettelille kuulemma nuhteet ja 25 tonnin sakot.

Registered User
    Lainaa Alunperin kirjoittanut warre1 Tarkastele viestiä
    Sen verran Vettel tienasi jo siinä punnituksen aikana

Registered User
    Lainaa Alunperin kirjoittanut warre1 Tarkastele viestiä
    Aika kevyellä pääsi.
    "Punainen ei ole pelkkä väri, se on aate."

Senior Member
    Sijainti
    Kokkola
    On tuo tuomaritoiminta täysin naurettavaa, ei voi muuta sanoa. Ei edes mestaruuden ratkettua ole munaa antaa kärkikuskille kuin soo soo -tyylisiä rangaistuksia Vettel meinasi esimerkiksi ajaa toimitsijan päälle tuossa punnitussähellyksessä.
    " JA MIKALLA FANTASTINEN STARTTI!!! " Keke, Japani 1999

Registered User
    Oikarisen mukaan tuo rangaistus ei ollut sääntöjen mukaisten rangaistusvaihtoehtojen mukainen. Siis ennen rangaistuksen julkaisua antamansa lausunnon mukaan. Toki Ossillakin on joskus virheitä tullut, mutta harvemmin (kuin tuomaristolta)...

A-sijan Tuntija
    Sijainti
    Maalla
    Olipa uskomattoman pihalla oleva tuomaristo. Se on tätä kun tuomaristoon pääsee ihan mitä sattuu porukkaa. Nämä tuomari hommat on ilmeisesti jotain FIAn palkintomatkoja omille edustajilleen. Ei tuota puuhastelua millään muulla selitä.
    Tämän kisan "tuomarit" :
    Tim Mayer (USAn F1 kisajärjestäjä), Silvio Bellot (Espanjan "AKKn" edustaja) ja Emanuelle Pirro (Ex F1 kuski).
    https://www.fia.com/file/74707/download?token=Uy5siUv7

Vettel ei tehnyt punnituksessa mitään sääntöjen mukaan oikein, Ajoi melkein yhden tuomarin yli. Lisäksi rikkoi vaan. Tästä kaikesta sai vain nuhtelun ja sakon.

Hämis hortoili radan nopeimmassa paikassa ja aiheutti melkein todella pahan kolarin. Tätä ei edes käsitelty. Eikö Charlie W muka nähnyt tässä mitään ongelmaa ?

Jos tälläinen peli jatkuu FIA saa repiä sääntökirjansa ja Charlie saa mennä eläkkeelle. (tai olis pitänyt ajat sitten mennä).

Tästä on taidettu ennekin puhua mutta oikeasti FIAn täytyis koota tuomaristo joka kiertää joka kisan samalla kokoonpanolla. Eli ammatti tuomarit peliin. Näiden "palkintomatka" tuomaristojen touhut on menneet nyt liian pitkällä. Eihän noissa touhuissa ole enään järjen hiventäkään.
    MotorSportti on kivaa, kun sen oikein oivaltaa. "Forza Ferrari". Forza ICEMAN.

Registered User
    Hehheh. Jos joku niin FIA tehnyt itsestään suorastaan pellen viime vuosina

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    Hohhoijaa, tuomaristo teki itsestään pellen taas.

Ja miksi Vettel piti ottaa punnitukseen noin kriittisellä hetkellä, kun hämättiin muita talleja ihan huolella?
    Nään kaiken kauniimpana kuin oon nähnyt milloinkaan. On aika lähteä yksin tästä jatkamaan
    Anna mun mennä, oon valmis uuteen nousuun. Päästä mut pois, tuskin jaksan enää jouluun

Registered User
    Jos satunnainen yllätyspunnitus ei olisi aika-ajoissa mahdollista koska tahansa, esimerkiksi sään vaihtuessa tai ajan ollessa vähissä, niin olisi kai riskitöntä huijata hetkellisesti alipainoisella autolla.

Vaihtoehtona satunnaisille yllätyspunnituksille lienee ainoastaan kaikkien autojen punnitseminen aina kun lähtevät tai saapuvat varikolle.

Tuomaristo tulisi tosiaan korvata alkavan kauden alusta toimivalla kiinteällä kokoonpanolta (tätähän on vastustettu tehtäväksi kesken kauden). Tiukassa maailmanmestaruus sarjojen taistelussa yksikin virheellinen tai tulkinnan varainen päätös voi ratkaista mestaruuden. Lähinnä siis kaudella, jonka ratkaisu venyy viimeiseen kilpailuun, yksittäisenkin sääntökirjan vapaamuotoisemman tulkinnan aiheuttama epäreilu asetelma voi jättää pahan maun suuhun (maistuu siis pilaantuneelle FIAn päätökselle).

Ps. Paras tapa rangaista Vetteliä tästä törttöilystä olisikin kutsua hänet jatkossa säännöllisesti punnitukseen aika-ajojen viimeisellä osiolla ;-)

Registered User
    Ihan naurettavaa tuomaritoimintaa - taitaa raha ja tv-tuottaja sanella käytännössä tuomiot joten puhdasta showbisnestä josta urheilu kaukana

Registered User uuci's Avatar
    F1-tuomaristo on surkea vitsi!
    Pessimisti ei pety.

I am fabulous! ToXiCiTy's Avatar
    Sijainti
    Järvenpää
    Ai kumpikaan ei saanut rangaistusta? Semmosta.
    Halls of justice painted green, money talking. Power wolves beset your door hear them stalking.Soon you'll please their appetite they devour. Hammer of justice crushes you overpower

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    Lainaa Alunperin kirjoittanut ToXiCiTy Tarkastele viestiä
    Sai Vettel.
    Nään kaiken kauniimpana kuin oon nähnyt milloinkaan. On aika lähteä yksin tästä jatkamaan
    Anna mun mennä, oon valmis uuteen nousuun. Päästä mut pois, tuskin jaksan enää jouluun

Registered User
    FIA "Road Safety". Koko punnitus tapahtuma vaatisi pientä päivitystä, voisi aloittaa tuosta vaaka laitteistosta.

Sijainti
    Järvenpää
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Mosse Tarkastele viestiä
    Sai Vettel.
    En mä sakkoja pidä rangaistuksena, kun talli ne kumminkin maksaa. Se ettei Hamilton saanut mitään on kuvottavaa. #Blessed
    Halls of justice painted green, money talking. Power wolves beset your door hear them stalking.Soon you'll please their appetite they devour. Hammer of justice crushes you overpower

Registered User
    Parastahan tässä on se, että Sirotkin sai tuomariston nuhtelut muiden hidastelusta Q1:ssä.
    "Ultimately, the car was a carrot." -Adrian Sutil

Registered User Pecca's Avatar
    Sijainti
    Suomi
    En mä sakkoja pidä rangaistuksena, kun talli ne kumminkin maksaa. Se ettei Hamilton saanut mitään on kuvottavaa. #Blessed
    Hyvä kommentti. Naurettavaa pelleilyä.

Mutta Kimihän tämän kertoi jo aiemmin.
    "Kyllästyin olemaan aina toisena, ajan mieluummin McLarenilla" - Alonso

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Davros Tarkastele viestiä
    Parastahan tässä on se, että Sirotkin sai tuomariston nuhtelut muiden hidastelusta Q1:ssä.

A-sijan Tuntija
    Sijainti
    Maalla
    Mielenkiintoinen vertailu Q3:sta Vettelin ja Hamiltonin väliltä.

MotorSportti on kivaa, kun sen oikein oivaltaa. "Forza Ferrari". Forza ICEMAN.

Sijainti
    Järvenpää
    Aika outoa, kun Ferrarin piti "asiantuntijoiden" mukaan olla suorilla suvereeni.

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    Aika outoa, kun Ferrarin piti "asiantuntijoiden" mukaan olla suorilla suvereeni.
    Käyttävät enämpi downforcea. Mutkat ja mutkista ulostulot nopeampia. Nähtiinhän se Monzassakin, että Ferrari otti suorilla huiput nopeammin, mutta Mersu meni sitten 'menojaan'.

Se että "asiantuntijat" on lainausmerkeissä, kertoo ettei kyseessä ole asiantuntijat.
    Viestiä on viimeksi muokannut Mosse; 11.11.2018 17:31.

Viestien lähettämisen luvat

• Et voi avata uusia ketjuja
  • Et voi vastata keskusteluihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •  
© F1-Forum - Tietosuojaseloste - Evästekäytäntö