F1Forum.fi

-Etusivu Forum LIVE-keskustelu Säännöt Fanituotteet

Sivu 16 / 18 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6789101112131415161718 ViimeisinViimeisin
Tulokset 601-640/685

Ketju: F1-Uutisia 2019

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    Pikkasen olj sellainen tutina, että Gasly lähtee kuin paidannappi. No toisaalta ei ole oikein ketään tilallekaan.
    Nään kaiken kauniimpana kuin oon nähnyt milloinkaan. On aika lähteä yksin tästä jatkamaan
    Anna mun mennä, oon valmis uuteen nousuun. Päästä mut pois, tuskin jaksan enää jouluun

asian tunteva Alfaukko's Avatar
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Mosse Tarkastele viestiä
    Pikkasen olj sellainen tutina, että Gasly lähtee kuin paidannappi. No toisaalta ei ole oikein ketään tilallekaan.
    Varsin mallikkaasti on ajanut Torilla, ei ole henkisesti inisemässä niinkuin Red Billin aikaan.

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    Liberty Media lupaa F1-kisojen olevan hiilineutraalit vuonna 2025. Ja koko sarjan (kuljetukset ja tehtaat) vuonna 2030.
    Nään kaiken kauniimpana kuin oon nähnyt milloinkaan. On aika lähteä yksin tästä jatkamaan
    Anna mun mennä, oon valmis uuteen nousuun. Päästä mut pois, tuskin jaksan enää jouluun

Senior Member Cmoney's Avatar
    Liberty Media lupaa F1-kisojen olevan hiilineutraalit vuonna 2025. Ja koko sarjan (kuljetukset ja tehtaat) vuonna 2030.
    Ok, mutta linkkiä?

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Cmoney Tarkastele viestiä
    Ok, mutta linkkiä?
    https://www.instagram.com/p/B4wnLx9j..._web_copy_link

Näkkyykö tosta?

No tosta ainakin....

https://www.formula1.com/en/latest/a...xl6wra6CZ.html

F1 asijan tuntia
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Alfaukko Tarkastele viestiä
    Varsin mallikkaasti on ajanut Torilla, ei ole henkisesti inisemässä niinkuin Red Billin aikaan.
    Minulle on jäänyt jopa sellainen olo, että hän kyykyttää Kvyatia aika rankasti. Kun Gaslya oltiin korvaamassa, niin monet puhuivat, että sen pitäisi olla juuri Kvyat, joka Gaslyn tilalle pitäisi istuttaa.

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    Sikäli mielenkiintoista, että Albon ajaa paremmin Red Bullilla ja Gasly Torolla kuin alkuperäisillä paikoillaan.

Sinänsä jännä kolmikko, että kaikki ovat saanet tuta Helmutin kiukkupuuskan ja asiantuntevat potkut. Kertooko se kuskeista vai Markosta jotain?

Registered User YaZka's Avatar
    Sijainti
    Tampere
    Onks Albon saanu myös potkut?
    Eikös se ollu ylennys?

Vai junioriluokissako näin käynyt?

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    Lainaa Alunperin kirjoittanut YaZka Tarkastele viestiä
    Onks Albon saanu myös potkut?
    Eikös se ollu ylennys?

Vai junioriluokissako näin käynyt?
    On saanut, ja ehti vissiin tehdä sopimuksen Formula E sarjaan?

Pitää kuuklailla...

Albonin ura on yksi hämmentävimmistä F1-tuhkimotarinoista vuosiin. Vielä viime syksynä Albon tuskin uskalsi kuvitellakaan ajavansa F1-autoa jossain vaiheessa elämäänsä – saati sitten kisaavansa yhdessä lajin supertalleista.

Albonin ongelmana oli se, että hän oli saanut potkut Red Bullin junioriohjelmasta jo kuusi vuotta aiemmin, eikä hänellä ollut muitakaan sidoksia F1-talleihin. Kaikesta huolimatta hän oli pystynyt luomaan uskottavan junioriratauran, vaikka sponsoriraha oli tiukassa.

Joten kun Nissan syyskuussa 2018 halusi palkata nuoren thaikuskin sveitsiläisen Sebastien Buemin pariksi japanilaismerkin sähköformulatalliin, otti Albon haasteen innostuneesti vastaan.

– Tässä sarjassa on äärimmäisen kova taso, ja odotan innolla, että pääsen testaamaan itseäni maailman parhaita kuskeja vastaan, Albon kommentoi silloin.

Vaikea alku
    Sähkösarjan avauskilpailu ajettiin Saudi-Arabiassa joulukuussa 2018. Siinä vaiheessa Albon ei kuitenkaan enää ollut mukana.

Nuorukainen oli draftattu vain muutama viikko aiemmin takaisin Red Bull -imperiumiin, koska akatemiarehtori Helmut Markolta uhkasivat uskottavat vaihtoehdot loppua.

Marko itse oli todennut Albonin liian köykäiseksi Red Bull -ohjelmaan, ja antanut tällä potkut. Nyt itävaltalainen oli hattu kourassa pyytämässä kuskia takaisin.

Albon ajoi ensimmäisen kerran F1-autoa vasta tämän vuoden puolella. Debyytti Toro Rosson testiratissa päättyi auton sammumiseen ensimmäisellä kierroksella.
    https://www.iltalehti.fi/formulat/a/...7-7742e5d6b6d4
    Viestiä on viimeksi muokannut Mosse; 13.11.2019 15:32.

Sijainti
    Tampere
    Oukkei, tuon olinkin jo unohtanut

Sähkö-ukkeli T.K's Avatar
    Sijainti
    Nolla potenttiaalissa
    Ei, ei ei ei ei ei.
    Kahden vuoden päästä kukaan ei muista koko asiaa ja aika hautaa tämän circlejerkingin tuottaman lapsuuden.

Lähetetty minun SM-N960F laitteesta Tapatalkilla
    "Gooood morning, mummot!!"

Registered User IsoAhven's Avatar
    Lainaa Alunperin kirjoittanut T.K Tarkastele viestiä
    Ei, ei ei ei ei ei.
    Kahden vuoden päästä kukaan ei muista koko asiaa ja aika hautaa tämän circlejerkingin tuottaman lapsuuden.

Lähetetty minun SM-N960F laitteesta Tapatalkilla
    En lukenut juttua, mut aika mahdottomuus moinen. Radoille pitäis päästä vain ja ainoastaan junilla tms. tulee ekaksi mieleen. Yleisön tekemä hiilijalanjälki on isoin asia. Ts. radan varteen mahd. vähän yleisöä :P

F1 asijan tuntia
    Hiilineutraalius on mahdollista vain jos luodut hiilidioksidipäästöt kerätään talteen tai korvataan puita istuttamalla; kukaan tuskin olettaa autourheilun ympärille rakentuvan yleisötapahtuman olevan päästötön. Luultavasti kriteerit rajataan hyvin tarkoin ja lopulta "hiilineutraalius" koskee vain virallisia kisasessioita ja vain kilpa-radalla kulkevia autoja. Ei esimerkiksi yleisölle tarjottuja oheispalveluita tai logistiikkaa. Tai sitten herra 'muricaano ei vain ymmärrä, mitä hän oikeasti meni lupaamaan.

Sijainti
    Tampere
    Onnistuu toki ja aika yksinkertaisestikin.

Jep, tuollalailla sen itsekin ajattelin, että päästöt korvataan tyyliin puita istuttamalla yms. toiminnalla.

Tätähän nyt moni yhtiö jo muutenkin harrastaa.

Tällä tavallahan voidaan kokonaispäästöissä päästä lopulta miinuksen puolelle...

Half Blind, Full Throttle spotter90's Avatar
    Sijainti
    Helsinki
    Tarkoitus on vähentää kilpailusta aiheutuvien saasteiden ja päästöjen määrää. F1 on tietoinen, että äänet säästetään autoissa, sehän on osa motorsport-kokemusta.

Toisaalta tämä vo olla sitä pr-huttua, jolla pyritään saada vihreät moottoriurheilun ystäviksi.

Sijainti
    Tampere
    Onhan Haavisto jo ollut pitkään F1 fani!
    https://www.is.fi/presidentinvaalit2...000466451.html
    Viestiä on viimeksi muokannut YaZka; 14.11.2019 20:34.

F1 asijan tuntia
    Ross Brawn on nyt Brasilian GP:n jälkeen keksinyt, että kun pakka pakotetaan turva-auton poistuessa tiiviiksi maaliviivalle saakka, niin sillä saadaan hivenen keinotekoisestikin luotua ohituksia ja draamaa ensimmäiseen mutkaan. Jenkkien kilpasarjoissahan tämä on ollut arkipäivää luultavasti vuosikymmenien ajan, mutta F1:n isot pomot alkavat saada ideoita vasta kun näkevät sen omin silmin. Harmillista, että materiaalia analysoitavaksi on vain tämän yhden F1-restartin verran, joten luonnollisesti herra Brawn ja FIA eivät välttämättä osaa vetää oikeita johtopäätöksiä.

It was an exciting and fascinating restart, which will be analysed very carefully, as the closeness of the pack in the seconds leading up the green flags resulted in a thrilling spectacle as drivers jockeyed for position and where the slightest advantage proved decisive.

Olivier Bocques Fan Club
    Interlagos on kuitenkin sellainen rata, missä normiolosuhteissa maalilinjalle on varsin pitkä kiihdytys, ja Verstappen selvästi haki sitä että nopeudet siinä vaiheessa olisivat uusintalähdössä mahdollisimman pienet.

Baku on toki toinen vastaava, mutta aika monella radalla maalilinja on lähempänä viimeistä kuin ensimmäistä mutkaa, jolloin taktiikkakin kuskeilla on erilainen.
    HWNSNBM

Registered User
    Interlagos suorineen ja ylämäkineen tuo kyllä omat mausteensa uusintalähtöihin. Verstappen oli mielestäni kärryillä siinä että mahdollisimman hitaasti melkein maaliviivalle asti jolloin imuetua ei takana oleville pääse syntymään. Toinen taktiikka on ottaa maksimaallinen ulostulo viimeisestä mutkasta ja toivoa ettei kukaan ole aivan peesissä, tässä ei kuitenkaan saa epäonnistua yhtään.

F1 asijan tuntia
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Bleu Tarkastele viestiä
    Interlagos on kuitenkin sellainen rata, missä normiolosuhteissa maalilinjalle on varsin pitkä kiihdytys, ja Verstappen selvästi haki sitä että nopeudet siinä vaiheessa olisivat uusintalähdössä mahdollisimman pienet.
    Tämähän tarkoittaa vain sitä, että muilla radoilla siitä saa entistä suuremman "viihdehyödyn", kun pitää pakan kasassa maaliviivalle asti. Toisaalta siinä voi sitten käydä helposti niinkin, että kisan johtaja on joillain radoilla häviävässä asemassa uusintalähdössä, koska on ainoa auto, joka ei saa imuapua muilta. Tässä juuri se, että Verstappen sai määrätä nopeuden, oli avainasemassa paikan puolustamisessa. Jos sääntömuutoksin pakotettaisiin 1) pakka läjään 2) nopeus maaliviivalla korkeammaksi, niin takana tulevat saisivat hyvin merkittävän imun ja pidemmillä suorilla kärkiauto lieneisi aivan toivottomassa tilanteessa.

Registered User
    Miksei euroissakin voisi restartteihin muodostaa liikkuvan parijonon josta sitten määritellyssä kohdassa saisi lähteä kiihdyttämään.

Forza Schumi Antti--91's Avatar
    Sijainti
    Turku
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Raikku Tarkastele viestiä
    Miksei euroissakin voisi restartteihin muodostaa liikkuvan parijonon josta sitten määritellyssä kohdassa saisi lähteä kiihdyttämään.
    Eihän se nyt käy, sehän saattaisi poikia jopa tapahtumia radalla ja vesittää pyörillä kulkevien voimanlähdeyksikköjen siirtymistä lähtövaloilta ruutulipulle. As a team.

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    Honda jatkaa 2021 Toron ja Red Bullin voimanlähteenä. 👍

Super Moderator amiraali's Avatar
    Valtterin Mercedekseen vaihdettu kokonaan uusi voimayksikkö. Lähtee sunnuntain kisaan viimeisestä ruudusta. Voe voe... Ohituskarkelot Valtterille tiedossa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/...0564#gs.jdhhdl
    Kimi Matias Räikkönen- "Jäämiehen paluu".

Super Moderator amiraali's Avatar
    Poistin "känni- ja avioeroviestit" tältä alueelta. Näistä aiheista keskustelu vapaan puolelle, kiitos.
    Kimi Matias Räikkönen- "Jäämiehen paluu".

Registered User Bunder's Avatar
    Lainaa Alunperin kirjoittanut amiraali Tarkastele viestiä
    Valtterin Mercedekseen vaihdettu kokonaan uusi voimayksikkö. Lähtee sunnuntain kisaan viimeisestä ruudusta. Voe voe... Ohituskarkelot Valtterille tiedossa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/...0564#gs.jdhhdl
    Toisaalta kun kyseessä on viimeinen kisa ja panosta ei ole niin ihan mielenkiintoinen homma nähdä miten Vale nousee. Toivottavasti joku muukin kärkikuski saisi vielä rangaistuksen.
    "Ossi elää reunalla" - Tomi Tuominen 7.10.2018

Registered User Joel Hallikainen's Avatar
    Tallipomot rankannut kuskien suoritukset kalustoon katsomatta ja odotetunlainen listahan sieltä tuli, kärkikolmikko oikeutetusti ylitse muiden. Hamiltonin, Verstappenin ja Leclercin parhaat kaudet.

Registered User
    Näköjään listalla on ensin kolmen kärkitallin ykköskuljettajat ja sitten samojen tallien kakkoset... eipä siinä mitään yllättävää. Russellin ja Norriksen sijaan kymmenen joukkoon olisi voinut kuvitella ainakin Perezin ja Räikkösen.

Registered User
    Ei kai Kimin kausi mikään kovin maaginen lopulta ollut ,alkua lukuunottamatta. Perezin puuttuminen top10:stä kyllä yllättää. Ei sillä, edelleen sitä mieltä että ei nämä tallipäälliköiden tekemät listaukset juuri sen suuremmin totuutta kerro kuin muutkaan vastaavat.

F1 asijan tuntia
    Aivan järkyttävä lista. Albon erityisesti rankattu aivan liian korkealle. Sanoisin itse jopa Gaslyn olleen parempi jälkimmäisellä puoliskolla, toki täysin eri ympäristössä. Räikkönen ajoi sysipaskalla autolla kuuden pisteen päähän Norrisista, joten miksi Norris on tällä listalla ollenkaan? Räikkönen suoriutui paljon häntä paremmin. Sainzin olisi kuulunut olla vähintään viides eli Albonin ja Vettelin edellä. Pérezin tappioksi koitui ehkä näkymättömyys läpi kauden. Luulin itsekin hänen olleen ajoittain ongelmissa Strollin kanssa, mutta kun näin kauden lopun yhteenvedon, niin Pérezhän suorastaan murskasi Strollin radalla. Russellilla ei ole mitään syytä olla tuolla listalla mutta toisaalta ei ole paljoa eväitä kyseenalaistakaan hänen sijoitustaan.

Lainaa Alunperin kirjoittanut SJ Tarkastele viestiä
    Aivan järkyttävä lista. Albon erityisesti rankattu aivan liian korkealle. Sanoisin itse jopa Gaslyn olleen parempi jälkimmäisellä puoliskolla, toki täysin eri ympäristössä. Räikkönen ajoi sysipaskalla autolla kuuden pisteen päähän Norrisista, joten miksi Norris on tällä listalla ollenkaan? Räikkönen suoriutui paljon häntä paremmin. Sainzin olisi kuulunut olla vähintään viides eli Albonin ja Vettelin edellä. Pérezin tappioksi koitui ehkä näkymättömyys läpi kauden. Luulin itsekin hänen olleen ajoittain ongelmissa Strollin kanssa, mutta kun näin kauden lopun yhteenvedon, niin Pérezhän suorastaan murskasi Strollin radalla. Russellilla ei ole mitään syytä olla tuolla listalla mutta toisaalta ei ole paljoa eväitä kyseenalaistakaan hänen sijoitustaan.
    Jos Gasly totaalimunaa potkujen lisäksi ekan puoliskon, niin ei sitä pelasta vähän piristynyt vire eikä kuuluisikaan löytyä top10. Sainzin olisin itsekin nostanut korkeammalle ja myös Russelin, joka murskasi vakuuttavimmin tallikaverinsa ja vielä keltanokkana vaikkakin Kubican nykykondiksesta voi olla montaa mieltä. Räikkönen oli jossain vaiheessa kautta vähän ongelmissa Giovinazzin kanssa, joten ei Kimin parhaita kausia.

Lähetetty minun SM-G975F laitteesta Tapatalkilla

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Muucconen Tarkastele viestiä
    Näköjään listalla on ensin kolmen kärkitallin ykköskuljettajat ja sitten samojen tallien kakkoset... eipä siinä mitään yllättävää. Russellin ja Norriksen sijaan kymmenen joukkoon olisi voinut kuvitella ainakin Perezin ja Räikkösen.
    Kyllä Russell ja Norris ajoivat hyvän kauden.

F1 asijan tuntia
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Joel Hallikainen Tarkastele viestiä
    Jos Gasly totaalimunaa potkujen lisäksi ekan puoliskon, niin ei sitä pelasta vähän piristynyt vire eikä kuuluisikaan löytyä top10.
    No ei mutta kun Albon ei loistanut Toro Rossolla ollenkaan ja Red Bullilla hän on ollut korkeintaan "kelvollinen" hyvin vähäisen kokemuksen huomioiden. Red Bull Racingillä ajaessaan hän oli Gaslya tasaisempi ja aavistuksen lähempänä kärjen vauhtia mutta silti aivan liian kaukana. Mikäli ero on samaa luokkaa ensi kaudella, niin enpä tiedä, saako hänkään ajaa koko kautta emotallissa. Toistaiseksi hänet on erottanut Gaslysta ja Kvyatista vain se, ettei hän ole alkanut hermoilla ja tehdä tyhmiä virheitä. Asenne hänellä on siis kunnossa mutta nopeutta pitää löytää.

Muistetaan nyt se, että ennen kuin Gasly heitettiin RBR:ltä ulos, niin konsensus oli se, että Kvyat tulisi nostaa takaisin emotalliin, koska hän piti Albonin ruodussa varsin tehokkaasti. Vasta kun Albon ja Gasly vaihtoivat paikkaa ja Gasly alkoi leipoa Kvyatia pataan ihan huolella, niin vasta silloin nähtiin ettei Kvyat olekaan kova tekijä. Mahtoiko venäläinen sitten masentua taas kerran vai oliko Kvyat–Albon-kaksikko yksi sarjan heikoimpia tutkapareja.

Sainzin olisin itsekin nostanut korkeammalle ja myös Russelin, joka murskasi vakuuttavimmin tallikaverinsa ja vielä keltanokkana vaikkakin Kubican nykykondiksesta voi olla montaa mieltä. Räikkönen oli jossain vaiheessa kautta vähän ongelmissa Giovinazzin kanssa, joten ei Kimin parhaita kausia.
    "Ongelmilla" tarkoitat siis sitä, että hän jäi muutamassa aika-ajossa Giovinazzin taakse aika-ajoissa parin kymmenyksen erolla vaikka kisatilanteessa pieksikin tallikaveriaan kuin märkää rättiä. Syyskaudella Räkä tuli kisassa maaliin Giozinazzin perässä tasan yhden kerran: silloin kun Giovi saalisti ensimmäiset MM-pisteensä.

Lähetetty minun SM-G975F laitteesta Tapatalkilla
    Lähetetty minun läppäriltä Firefoxilla.

Lando Norris on ainoa nimi tuolla listalla, joka ei millään muotoa siellä ansaitsisi olla. Siitä voi olla montaa mieltä, kuka se kymmenes sitten olisi. Ehdottaisin joko Räikköstä ja Péreziä. Russellinkin sijoittaminen top 10:een on enemmän F2-luokasta perittyä hypeä kuin radalla materialisoituneita näyttöjä, koska Williamsilla ei vaan sellaisia voinut antaa. Ja kyllä minä vähän taivun sen kannalle, ettei Alboninkaan tarvitsisi olla top 10:ssä.
    Viestiä on viimeksi muokannut SJ; 14.12.2019 09:31.

Registered User
    Kyllä Sainz suoriutui Albonia paremmin kaudesta, oli tavallaan näkymättömissä mutta ajoi kokoajan top3-kärkitallien taakse, siihen mihin Mclarenin vauhti maksimissaan riitti. Sainzilla on hyvä tulevaisuus, nuori mutta kokemusta jo useampi vuosi ja tallikaveri pistettiin pataan.

Senior Member Cmoney's Avatar
    Jo ikä alkaa pitää Kimiä tehokkaammin kaukana kärjestä, ei silti olisi ollut vääryys nähdä häntäkään top10ssä tältä kaudelta. Nuorena olikin yksi huippukuskeista. Perezin olisin realistisen tuntuisesti nähnyt kyllä tuolla listalla kanssa.

Registered User
    Russellin nostaminen top 10:een on kyllä aika niin ja näin. Mahdoton sanoa todellisesta tasosta mitään, kun käytännössä ainoa meriitti oli pitkältä tauolta palanneen yksikätisen puolalaisen voittaminen. Russellin pitäisi päästä näyttämään osaamisensa jotain paikkansa vakiinnuttanutta kaveria vastaan, mutta ensi kaudellakin taisi olla vaan tulokasta tarjolla tallikaveriksi.

Luulen että Albonin, Norriksen ja Russellin kausia on tarkasteltu siltä kantilta että olivat herrojen ensimmäiset kuninkuusluokassa ja paljonko potentiaalia he omaavat.

Esimerkiksi Gaslylla oli jo yksi kausi alla kun floppasi Red Bullilla kun taas Albon tuli niin vähäisellä kokemuksella firman ykköstalliin ja suoritui paremmin kuin Gasly.

Norriksen kausi ok ensikertalaiseksi, mutta Sainz selkeä ykkössuorittaja Mclarenilla.

En tiedä mitä Russelin olisi pitänyt tehdä paremmin oikeuttaakseen top10 arvostuksen? Hän ei voi valita tallikaveriaan eikä tallia, pieksi Kubican vauhdillisesti niin hyvin kuin pystyy.

F1 asijan tuntia
    En tiedä mitä Russelin olisi pitänyt tehdä paremmin oikeuttaakseen top10 arvostuksen? Hän ei voi valita tallikaveriaan eikä tallia, pieksi Kubican vauhdillisesti niin hyvin kuin pystyy.
    Sehän ei yksinään ole mikään syy nostaa häntä top 10:een, että Williamsin auto vaan oli liian paska oikeudenmukaiseen vertailuun. Ilmaisten pisteiden antaminen hänelle on pois jonkun toisen maineesta, joskaan sillä ei nyt tällaisella hupilistalla ole mitään merkitystä. Ehkä Norrisin huonoa kautta voi sitten selitellä sillä, että mukana oli verrattain vähän junnuja ja taso yleisesti ottaen kohtalaisen kova. Silti: hän keräsi vain puolet tallikaverinsa pisteistä ja heidän väliinsä MM-taulukossa sijoittui neljä kuljettajaa neljästä eri tallista. Jopa aikoinaan kovasti pilkattu Lance Stroll pärjäsi debyyttikaudellaan Felipe Massan kanssa paremmin, ja Stroll oli aivan täydellisen hukassa ensimmäisten kisojen ajan. (Eihän Massa toki ollut Sainzin kaltainen rattimies enää tuossa vaiheessa.)

Fanit ja F1.comin asiantuntijat ovat puhuneet. Verstappen fanien mukaan suurin onnistuja ja mikä pisti silmään; fanit ja asiantuntijat tiputtaneet Vettelin top10:stä, toisaalta ihan oikeutettu. Melkoista hajontaa top2 takana verrattuna tiimipomojen listaan, joiden arvostus on se tärkein CV.

Registered User
    Melkoisia asiantuntijoita ovatkin, kun Norris rankattu neloseksi.
    "Ultimately, the car was a carrot." -Adrian Sutil

Viestien lähettämisen luvat

• Et voi avata uusia ketjuja
  • Et voi vastata keskusteluihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •  
© F1-Forum - Tietosuojaseloste - Evästekäytäntö