F1Forum.fi

-Etusivu Forum LIVE-keskustelu Säännöt Fanituotteet

Sivu 4 / 9 EnsimmäinenEnsimmäinen 123456789 ViimeisinViimeisin
Tulokset 121-160/355

Ketju: F1-Uutisia 2019

Registered User
    Vähän sekoilin seoksissa. Kyllä C1 varmaankin osoittautuu varsin kovaksi seokseksi ja on syystä jätetty hyvinkin pieneen rooliin.

Toisaalta australiassa C2 oli mielestäni parempi kuin kukaan osasi kuvitellakaan. Jos auton olisi sille optimoinut niin varmaan tulos olisi voinut olla varsin hyväkin.
    "Punainen ei ole pelkkä väri, se on aate."

Registered User
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Punainen Tarkastele viestiä
    Onko rengasvalinnat tehty ennen Australian kilpailua?

Epäilisin että on. Muuten veikkaisin että kaikilla talleilla olisi myös kovin seos kokeiltavaksi eli vähintään toisella kuljettajalla kaksi settiä kovaa rengasta. Renkaat osoittautuivat australiassa hyvinkin ongelmallisiksi, valinnanvaran maksimointi olisi mielestäni syy moiseen.
    Rengasvalinnat tehdään muistaakseni 8 viikkoa ennen Euroopan kisoja, ja 14 viikkoa ennen ei-Euroopan kisoja

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    Mick Schumi testaa sekä Ferraria että Alfaa Bahrainissa.
    Nään kaiken kauniimpana kuin oon nähnyt milloinkaan. On aika lähteä yksin tästä jatkamaan
    Anna mun mennä, oon valmis uuteen nousuun. Päästä mut pois, tuskin jaksan enää jouluun

Registered User
    Todella hyvä ja järkeen käypä analyysi Ferrarin ongelmista Australiassa.

Ongelmana oli huono pito hitaissa mutkissa (Mersua heikompi), auto aliohjaa hitaissa mutkissa etusiipikonseptin takia. Tämä on pääteltävissä jo Barcelonan testien ja sektoriaikojen perusteella, viimeisessä sektorissa Mersu oli Ferraria 3 kymmenystä nopeampi joka sisältää oikeastaan vain hitaita mutkia.

Etusiipeä ei juurikaan voi lisätä koska se johtaisi yliojaamiseen ja ongelmiin nopeissa mutkissa. Dilemmasta johtuen menivät säädöissä suuntaan jossa perästä tehtiin heikko jottei aliohjautuminen enää vaivaisi (pitoa pois, jousitus pehmeämmäksi), tästä tuli iso lasku suuren takarenkaitten kulumisen muodossa ja vauhti laski paljon stintin lopussa kärkeen verrattuna. Enemmän siis kuin autojen todellinen absoluuttinen vauhtiero on. Lelercilla ei ongelmaa varsinaisesti ollut koska 2. stintillä käytössä oli kovin rengas.

https://www.reddit.com/r/formula1/co...uth_about_the/

Meneekö etusiipi konsepti kokonaan uusiksi? Vauhtia ainakin nopeilla radoilla löytyy mutta niitä kisoja saadaan odotella loppukesään (Silvestone, Spa, Monza)

Oisko minkä tyyppistä ? kurski's Avatar
    Autosportin toimittajat spekuloivat mitkä voisivat olla kenties mahdollisia "uusia tiimejä" kaudella 2021. Siellä ottivat esille seuraavat: Audi Sport, Prema Powerteam, Andretti Autosport, SMP Racing, ja Aston Martin. Mutta tosiaan huhuja on ollut vuosikymmenet, esim Audi ollut esillä jo iät ja ajat.
    Twitter: KurskiRacing |EdgeMotorsport: Haastattelut

asian tunteva Alfaukko's Avatar

Thumbs up

Lainaa Alunperin kirjoittanut Mosse Tarkastele viestiä
    Taitaa olla Kimin seuraaja jo selvillä.

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    Lainaa Alunperin kirjoittanut kurski Tarkastele viestiä
    Autosportin toimittajat spekuloivat mitkä voisivat olla kenties mahdollisia "uusia tiimejä" kaudella 2021. Siellä ottivat esille seuraavat: Audi Sport, Prema Powerteam, Andretti Autosport, SMP Racing, ja Aston Martin. Mutta tosiaan huhuja on ollut vuosikymmenet, esim Audi ollut esillä jo iät ja ajat.
    Domenicalin mukaan oli vakavastikin projekti valmiina. Päästöhuijaus ja siitä tulleet kulungit tappoivat projektin.
    Nään kaiken kauniimpana kuin oon nähnyt milloinkaan. On aika lähteä yksin tästä jatkamaan
    Anna mun mennä, oon valmis uuteen nousuun. Päästä mut pois, tuskin jaksan enää jouluun

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth

Thumbs up

Callum Ilott Ferrarin akatemiasta ajaa toisen päivän Alfalle.

F1 asijan tuntia
    Lainaa Alunperin kirjoittanut kurski Tarkastele viestiä
    Eiköhän Audi tekisi kuitenkin oman moottorinsa ja ainakin F1-pomot ovat julkisesti koko ajan puhuneet, ettei sarjaan ole tulossa uusia moottorivalmistajia ja että moottorisäännöt myös laaditaan sen tilanteen mukaan. Tunnusteluissa Audi oli jo Porschen valeasussa mukana mutta he vetäytyivät pois.

Registered User
    Sijainti
    Vantaa
    https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/...stalle/7343692

Patrick Head palaa Williamsille konsultiksi!

Registered User Meloni's Avatar
    Kohta hyppää vielä Frank takaisin ohjaksiin ja pestaa Mansellin ja Prostin rattiin
    ”Porridge” -Valtteri Bottas 2019

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Meloni Tarkastele viestiä
    Kohta hyppää vielä Frank takaisin ohjaksiin ja pestaa Mansellin ja Prostin rattiin
    Mihin autoon Mamselli mahtuu? Menestyspainot valmiina mukana.

Registered User
    Sijainti
    Vantaa
    Melkoista törttöilyä radalla. Kimin edessä törttöili kuka milloinkin ja Gio sekä Hulkki osuivat toisiinsa.
    Olikos tämä jokin uutinen?

Mihin autoon Mamselli mahtuu? Menestyspainot valmiina mukana.
    Juuri sopivasti poistui ne painorajatkin

Forza Schumi Antti--91's Avatar
    Sijainti
    Turku
    Lainaa Alunperin kirjoittanut F1-fani82 Tarkastele viestiä
    https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/...stalle/7343692

Patrick Head palaa Williamsille konsultiksi!
    Ei ei ja ei!

Tuo tiimi kaipaa jonkinlaista piristysruisketta eikä mitään nostalgiajuttuja. Joku tällä vuosituhannella elävä tallipäälliköksi (esim. Boullier), Claire Williams joksikin "non-executive owneriksi" tms. ja kaikki resurssit ensi kauden autoon.

Registered User
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Antti--91 Tarkastele viestiä
    Ei ei ja ei!

Tuo tiimi kaipaa jonkinlaista piristysruisketta eikä mitään nostalgiajuttuja. Joku tällä vuosituhannella elävä tallipäälliköksi (esim. Boullier), Claire Williams joksikin "non-executive owneriksi" tms. ja kaikki resurssit ensi kauden autoon.
    Tuo Boullierin nosto on sinänsä ihan mielenkiintoinen, sillä kansainvälisesti hyvin arvostettu F1-toimittaja Joe Saward sanoi aikoinaan että Boullier on erittäin taitava manageri ja että hänen näkemyksensä mukaan McLarenilla hän ei saanut johtaa tallia ihan niin kuin olisi halunnut. McLarenin räpiköinti teki varmasti miehen maineelle hallaa, mutta voisi olla oiva valinta Williamsille. Motivaatiota varmasti ainakin löytyisi.

Registered User
    williams on syviss vesiss, mclaren alkaa nousta, mut kuinka noustaan tarpeeks ilman ison firman tukee, red buliin siipiä ei oo kaikilla...

F1 asijan tuntia
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Antti--91 Tarkastele viestiä
    Eipä Williamsilla taida olla resursseja oikein mihinkään tällä hetkellä. Auton rakentamista piti lykätä, koska ei ollut rahaa maksaa toimittajille. Nyt autot pyörivät niillä osilla mitä niissä on sisällä, koska varaosiin ei ole rahaa. Tässä tilanteessa lienee turha puhua mistään kehitystyöstä, mitä nyt jollain tietokoneohjelmalla voidaan vähän klikkailla.

Lainaa Alunperin kirjoittanut nevermind Tarkastele viestiä
    williams on syviss vesiss, mclaren alkaa nousta, mut kuinka noustaan tarpeeks ilman ison firman tukee, red buliin siipiä ei oo kaikilla...
    McLarenin sekoilut on tähänkin asti maksanut taustalla häärivä, tallin suuromistajiin kuuluva öljysheikki. Jossain vaiheessahan usko loppunee häneltäkin mutta tuskin vielä tällä kaudella.
    Viestiä on viimeksi muokannut SJ; 30.03.2019 03:46.

Registered User
    Sijainti
    Vantaa
    Lainaa Alunperin kirjoittanut SJ Tarkastele viestiä
    Eipä Williamsilla taida olla resursseja oikein mihinkään tällä hetkellä. Auton rakentamista piti lykätä, koska ei ollut rahaa maksaa toimittajille. Nyt autot pyörivät niillä osilla mitä niissä on sisällä, koska varaosiin ei ole rahaa. Tässä tilanteessa lienee turha puhua mistään kehitystyöstä, mitä nyt jollain tietokoneohjelmalla voidaan vähän klikkailla.

McLarenin sekoilut on tähänkin asti maksanut taustalla häärivä, tallin suuromistajiin kuuluva öljysheikki. Jossain vaiheessahan usko loppunee häneltäkin mutta tuskin vielä tällä kaudella.
    Veikkaa, että Williams ei sijoita tällä hetkellä rahojaan nykyisiin osiin. Niissähän on iso ongelma. Kaikki raha mennee uusien osien suunnitteluun.

Super Moderator amiraali's Avatar
    Aamupäivän tuloksia Bahrainin tiistain testeistä. Mielenkiinnolla seuraan Mick Schumagherin edesottamuksia.

Kimi Matias Räikkönen- "Jäämiehen paluu".

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    Ei nyt ensitestissä kannata liikoja odotella. Niin paljon namiskukkeleita opetettavana sen lisäksi että tehoa ja jarrua on.

User JoneZi's Avatar
    Kumit Kiinaan.

Super Moderator amiraali's Avatar
    Tiistain Bahrainin tulokset.

Kimi Matias Räikkönen- "Jäämiehen paluu".

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    Sellainen mielenkiintoinen anekdootti testeistä, että päivän aikana oli 4 tunnin tauko ajamisesta, kun radan yllätti vesisade. Eikä yksikään talli ollut valinnut testiin sade- tai välikelingummeja.

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    Mini-Tsumi: P6 • 1:29.998 • 70 laps!

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    Tulokset kokonaan.

Keskiviikon tulokset:

1. George Russell, Mercedes, 1.29,029, 101 kierrosta

2. Sergio Perez, Racing Point/Mercedes, +0,066, 60

3. Sebastian Vettel, Ferrari, +0,290, 102

4. Carlos Sainz Jr., McLaren/Renault, +0,766, 20

5. Daniil Kvyat, Toro Rosso/Honda, +0,882, 111

6. Mick Schumacher, Alfa Romeo/Ferrari, +0,969, 70

7. Alexander Albon, Toro Rosso/Honda, +1,008, 143

8. Lance Stroll, Racing Point/Mercedes, +1,020, 35

9. Dan Ticktum, Red Bull/Honda, +1,827, 134

10. Romain Grosjean, Haas/Ferrari, +1,874, 86

11. Fernando Alonso, McLaren/Renault, +1,977, 69

12. Pietro Fittipaldi, Haas/Ferrari, +2,180, 48

13. Lando Norris, McLaren/Renault, +2,274, 72

14. Jack Aitke, Renault, +2,471, 103

15. Nicholas Latifi, Williams/Mercedes, +3,169 100

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth

Thumbs up

Honda tuomassa Bakuun uuden patin, jossa 20 kaakkia enämpi.

Neweyn suunnittelumokaa aerossa ei vielä saada korjauttua.

Registered User Bunder's Avatar
    Bakun renkaat. Miksei voi tuoda C5 settejä tuonne kun on jo 3 vuotta putkeen tuotu liian kovat renkaat

"Ossi elää reunalla" - Tomi Tuominen 7.10.2018

Registered User
    Ompas kyllä hurjia rengasvalintoja Bakuun! Ilmeisesti valtaosa talleista on sitä mieltä ettei kovimmalla seoksella ole yhtään mitään käyttöä. Ehkä ovat oikeassa... toivottavasti kuitenkin väärässä.

Eikös kovemmilla seoksilla ollut toimintalämpötilat kylmempää radanpintaa suosivammat? Olisikin kiva, kun keväiseen Bakuun pukkaisi takatalvi ja lämpötilat jäisivät kymmeneen asteeseen, jolloin ainoastaan kylmässä toimivat rengasseokset toimisivat :-)

Bakussa ajetaan omasta mielestäni nykyään ihan liian aikaisin. Ensimmäisenä vuonna taidettiin ajaa myöhemmin, kun kaupunki näytti silloin niin upealta vihreä lehtisten puiden kaartuessa radan ylitse. Vuosi sitten lehdet olivat tuskin kasvaneet vielä.

Rengastaulukon kolme viimeistä tallia ovat mielestäni tehneet järkevimmät valinnan renkaiden suhteen. Mahdollista kokeilla kaikkia seoksia ja yhden mediumin tuhoutuminen ulosajossa tai lukkojarrutuksessa ei pilaa koko viikonloppua. Toki jos kovinta seosta ei voi ollenkaan käyttää niin arvioni oli (totutusti) väärä :-)

Registered User Bunder's Avatar
    No ei tuolla Bakussa näytä mikään helle olevan. Lämpötila loppuviikosta 9-12 astetta, joten saa nähdä mikä on ensi viikolla. Toivottavasti ei tuosta kauheasti lämpenisi
    "Ossi elää reunalla" - Tomi Tuominen 7.10.2018

Registered User
    Honda tuomassa Bakuun uuden patin, jossa 20 kaakkia enämpi.

Neweyn suunnittelumokaa aerossa ei vielä saada korjauttua.
    Toivottavasti mainitsemasi moottori tieto pitää paikkaansa!

Laskin jo ennen kauden alkua, että Red Bullin todellinen mahdollisuus haastaa Mersu ja Ferrari moottoritehoissa vaatii kaksi polttomoottoria enemmän kaudelle eli taktisesti oikein ajoitetut ylimääräiset vaihdot radoille, joilla minimoidaan lähtöruudun aiheuttamat ongelmat ja saadaan suhteellisesti paremmat moottoritehot käyttöön eri syklissä.

Toivon, että ovat päätyneet myös samaan johtopäätökseen kanssani ja ilmoittaneet jo FIAlle moottorivaihdot järjestyksessä Verstappen, Gasly, TR1 ja TR2. Olettaen että luottavat riittävästi Hondan kykyyn tehdä moottorista riittävän luotettava, ilman sitä radalla testaamatta.

Muitakin moottorivaihtoja odotan tapahtuvan kyseiselle radalle. Ainakin Ferrari myllyihin :-) Tai sanotaanko niin, että niitä ihan varmasti harkitaan tai harkittiin, mutta ensimmäinen vaihtaja saa tässä etua, joten toivon Hondan jo sen lyöneen lukkoon...

Ps. Baku on mielestäni muuten ainoa rata, jossa kisan voittaminen viimeisestä ruudusta on oikeasti realistista. Jos vain Honda vaihtaa kaikki moottorit oletan, että Verstappen ajaa itsensä sijalle 5-7 ilman turva-autoa. Toki ilman kolareita tai teknisiä ongelmia.

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    Eihän tuosta vaihdosta nyt mitään rangaistusta tule.

Registered User
    Eihän tuosta vaihdosta nyt mitään rangaistusta tule.
    Ok, sanktio tulee ilmeisesti vasta kiintiön ylityksistä siis.

F1 asijan tuntia
    Moottoreita aletaan vaihtaa vasta Kanadan kisassa kesällä, jolloin nykyisten koneiden kilometrit tulevat täyteen ja valmistajat ovat saaneet uudesta versiosta puristettua kaikki tehot ulos. Ei ole oikein järkeä tuoda moottoripäivitystä tavallaan kuukausia etukäteen.

Red Bullilla ja Hondalla on erilainen taktiikka, koska he haluavat kuroa tehoeron kiinni mahdollisimman nopeasti

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Punainen Tarkastele viestiä
    Ok, sanktio tulee ilmeisesti vasta kiintiön ylityksistä siis.
    No näinhän se menee. Taitaa suurin osa komponenteista olla 3 kpl/kausi, mutta ainakin ECU ja MGU-H vain kaksi per kausi.

F1 asijan tuntia
    Alonso on ilmeisesti kyllästynyt köröttelemään pitkiä kisoja ylivoimaisella autolla, sillä hän on jättäytymässä pois Toyotan WEC-ohjelmasta kytätäkseen paikkaa F1-sarjasta. Kuluva WEC-kausi päättyy kesäkuussa Le Mansin 24 tunnin kisaan ja uusi kausi 2019–20 alkaisi jo syyskuussa jatkuen aina ensi vuoden kesään asti.

It appears that a desire on Alonso's part to keep his options open for next year doesn't fit with Toyota's need to get its driver line-up in place for a season that is only four and half months away.

Tiimille omistautuva jätkä Ei maistu ajaa perällä eikä kärjessä. Kaikilla kärkitiimeillä kuitenkin formuloissa junnuohjelmat sen verran vahvat (jopa Mersulla) että ei edes Alfonso mahdu sinne väliin

Half Blind, Full Throttle spotter90's Avatar
    Sijainti
    Helsinki
    Annetaan Fernandon nauttia F1:sten ulkopuolisesta ajelusta.

Registered User
    Sijainti
    Vantaa
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Meloni Tarkastele viestiä
    Tiimille omistautuva jätkä Ei maistu ajaa perällä eikä kärjessä. Kaikilla kärkitiimeillä kuitenkin formuloissa junnuohjelmat sen verran vahvat (jopa Mersulla) että ei edes Alfonso mahdu sinne väliin
    Ei kai tuossa mitään dramaattista ole? Äijä on tilanteessa, missä voi melkein valita missä ajaa F1:sten ulkopuolella, joten en ihmettele ratkaisua yhtään. WEC on nähty ja voitettu LeMans, joten uusiin haasteisiin. McLarenille lienee tuoli avoinna ja tiedä vaikka olisi esisopimus jo kaudesta 2020.

Forza Schumi Antti--91's Avatar
    Sijainti
    Turku
    Indy500 lienee tärkein kisa Alonson prioriteettilistalla tällä hetkellä. Formuloista irtosi kaksi mestaruutta, Le Mans voitto ekalla kerralla, Daytona 24h voitto viime talvena...

Mitähän seuraavaksi, Daytona500 Nascar-kisa? Tai Formula E -sarja?

On Alonsosta mitä mieltä tahansa (itse en ole koskaan häntä edes inhonnut) niin aika vakuuttava CV hänellä on.

Viestien lähettämisen luvat

• Et voi avata uusia ketjuja
  • Et voi vastata keskusteluihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •  
© F1-Forum - Tietosuojaseloste - Evästekäytäntö