F1Forum.fi

-Etusivu Forum LIVE-keskustelu Säännöt Fanituotteet

Sivu 1 / 3 123 ViimeisinViimeisin
Tulokset 1-40/109

Ketju: Red Bull 2019

Registered User Joel Hallikainen's Avatar

Red Bull 2019

Gaslyn palli heiluu ja Helmut Markon pannu ei kestä. Joko Kvyat on kasvanut henkisesti palatakseen Red Bullille Gaslyn tilalle?

Registered User
    Katsellaan. Gaslylla kesään asti aikaa, ainakin. Tallikin mokasi tänään.

Forza Schumi Antti--91's Avatar
    Sijainti
    Turku
    Kun näin että tällainen topicci oli avattu, olin aikeissa kirjoittaa aiheeseen liittyen, mutta avausviesti olikin kuin suoraan mun näppäimistöltä

Tottakai vielä on liian aikaista sanoa, mutta Gaslylle voi äkkiä kehittyä sellanen negatiivinen kierre, kuten kävi Kvyatille aikoinaan. Riippuu paljon kuskin henkisestä kypsyydestä ja siitä saako tallilta yhtään tukea vaiko pelkkiä moitteita. Hieman ironisesti varmaankin juuri Kvyat on se joka mahdollisesti ajaa tulevaisuudessa Red Bullia

Registered User
    Korvaajan nimi tulee kuitenkin olemaan Albon. Jos korvaajaa tarvitaan siis. Kvyat on paikkansa jo saanut.
    "Punainen ei ole pelkkä väri, se on aate."

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth

Thumbs up

Honda oli hyvä.
    Nään kaiken kauniimpana kuin oon nähnyt milloinkaan. On aika lähteä yksin tästä jatkamaan
    Anna mun mennä, oon valmis uuteen nousuun. Päästä mut pois, tuskin jaksan enää jouluun

Registered User
    Sijainti
    Vantaa
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Mosse Tarkastele viestiä
    Honda oli hyvä.
    Jaa? Vain Verstappenin kierros oli hyvä, muut jäi Q2:een ja Q1:een. Eipä tuo nyt hirveästi ole muuttunut viime kaudesta.

Lainaa Alunperin kirjoittanut Punainen Tarkastele viestiä
    Korvaajan nimi tulee kuitenkin olemaan Albon. Jos korvaajaa tarvitaan siis. Kvyat on paikkansa jo saanut.
    Kuinka moni uskoi Kvyatin palaavan ylipäätänsä Toro Rossolle? Ihan hyvin korvaaja voi olla Kvyat.

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    Lainaa Alunperin kirjoittanut F1-fani82 Tarkastele viestiä
    Jaa? Vain Verstappenin kierros oli hyvä, muut jäi Q2:een ja Q1:een. Eipä tuo nyt hirveästi ole muuttunut viime kaudesta.
    Ei kai viime kaudella ajettu samaa sijaa.
    Nään kaiken kauniimpana kuin oon nähnyt milloinkaan. On aika lähteä yksin tästä jatkamaan
    Anna mun mennä, oon valmis uuteen nousuun. Päästä mut pois, tuskin jaksan enää jouluun

Registered User
    Sijainti
    Vantaa
    Ei kai viime kaudella ajettu samaa sijaa.
    Australiassa RB sijoilla 4 ja 5. Aikaero vielä pienempi.

Registered User
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Joel Hallikainen Tarkastele viestiä
    Kuinka moni uskoi Kvyatin palaavan ylipäätänsä Toro Rossolle? Ihan hyvin korvaaja voi olla Kvyat.
    En toki itsekään uskonut eli yllätyin kyllä. Lähinnä olen ajatellut mahdollista korvaajaa jo aiemmin (talvitesteissä tapahtuneiden ulosajojen jälkeen) tohtori Markon mahdollisten tuntemusten kautta. Uskoakseni hän haluaisi löytää uusia ”Verstappeneita”, joten uskon että vielä kirjoittamaton kortti saatettaisiin katsoa.

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    Australiassa RB sijoilla 4 ja 5. Aikaero vielä pienempi.
    Mutta ei Honda, kuten totesin.

User JoneZi's Avatar
    Ajamalla podiumille.

Registered User
    Kvyat on Toro Rossolla ainoastaan siksi, kun ei ollut ketään muutakaan. Tuskin sama homma tulee eteen Red Bullin kanssa. Talli kusi Gaslyn aika-ajon, ja täällä ei hirveästi ohitella. Tuskin kannattaa hirveitä johtopäätöksiä vielä vedellä tästä kisasta.
    "Ultimately, the car was a carrot." -Adrian Sutil

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    Oli Hondan eka podium paluunsa jälkeen.👍

Registered User
    Sijainti
    Vantaa
    Mutta ei Honda, kuten totesin.
    Ei. Eli tehot ovat Rellun kanssa samaa luokkaa, jos auto ei ole taantunut.

E: Eikä tarvii olla edes kovin kova ruudinkeksijä, että tajuaa Hondan sijoitukset paranevan, jos runko vaihtuu Toro Rossosta Red Bulliin.
    Viestiä on viimeksi muokannut F1-fani82; 17.03.2019 08:37.

Sijainti
    Turku
    Mukavaa ettei nähty yli tallien ulottuvaa tallimääräystä ja Kvyat ajoi heti pisteille.

En tiedä miksi näin, mutta hieman olen vahingoniloinen Gaslya kohtaan. Tallikaveri podiumilla ja Toro Rossolta takkiin

Registered User
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Davros Tarkastele viestiä
    Kvyat on Toro Rossolla ainoastaan siksi, kun ei ollut ketään muutakaan. Tuskin sama homma tulee eteen Red Bullin kanssa. Talli kusi Gaslyn aika-ajon, ja täällä ei hirveästi ohitella. Tuskin kannattaa hirveitä johtopäätöksiä vielä vedellä tästä kisasta.
    Kvyat ohitti Gaslyn ja oli lopputuloksissa tämän ja tallikaverin edellä.

Red Bull varmasti haluaa taistella tallipisteistä. Kvyat siihen parempi valinta kuin Albon.

Mutta ei se Gasly nyt hetkeen ole minnekään lähdössä.

Torpedo ohittaa mopolla Gaslyn ja pitää takanaan. Marko aloittanut laatimaan Gaslyn eropapereita ja valmistelemaan henkisesti rentoutuneen Torpedo-Kvyatin paluuta!

Registered User
    Sijainti
    Vantaa
    Oma veikkaukseni ensi kauden kuljettasta on Valtteri Bottas, jos ei jatka Mercedeksellä. Helmut Marko näkee, että koko juniorisukupolvi on täysin kädetöntä, kuten nyt on osoittauttumassa. Bottas tulee toimeen myös vikuroivien tallitoverien kanssa eikä nosta julkista mekkalaa hankalista asioista.

Minusta RB pitäisi katsoa peiliin, koska kalliilla rahalla toteutettu ohjelma ei ole tuottanut montaa aktiivikuskia: Vettel ja Verstappen aivan kärjessä ja Ricciardo+Sainz . Jos Vettel ja Ricciardo lopettaisi parin vuoden kuluttua, ei jää kuin Verstappen ja Sainz RB:ltä.

Enkä usko, että kuskeissa on vikaa. Helmut Markon kuskiohjelma on oltava pahasti viallinen, koska liuta lupauksia tuhotaan F1:ssä. Pelolla johtaminen ei ole nähtävästi toimivaa. Mies ei näe yhdellä silmällä tarpeeksi kauas.
    Viestiä on viimeksi muokannut F1-fani82; 17.03.2019 12:37.

Registered User
    Aika nopeasti ollaan täällä Gaslya korvaamassa. Tiimi kusi aika-ajon radalla, jolla ohittaminen on vaikeimmasta päästä. Leclerc haukuttiin täällä myös flopiksi noin kymmenen kierroksen jälkeen, vaan myöhemmin oli jo ahdistelemassa Vetteliä.
    "Ultimately, the car was a carrot." -Adrian Sutil

Registered User
    Oma veikkaukseni ensi kauden kuljettasta on Valtteri Bottas, jos ei jatka Mercedeksellä. Helmut Marko näkee, että koko juniorisukupolvi on täysin kädetöntä, kuten nyt on osoittauttumassa. Bottas tulee toimeen myös vikuroivien tallitoverien kanssa eikä nosta julkista mekkalaa hankalista asioista.
    Olen itse sanonut tätä samaa aiemminkin, ja silloin sain osakseni muistaakseni lähinnä naureskelua. Mutta en pitäisi tätä lainkaan mahdottomana skenaariona juuri mainitsemistasi syistä. Mutta kausi on toki vielä pitkä ja paljon ehtii tapahtua.

User JoneZi's Avatar
    Markon mukaan ovat aliarvioineet Hondan suorituskyvyn ja suunnitelleet autoon edellisten vuosien tapaan vähemmän downforcea kompensoimaan tehovajetta. Nyt on kiire saada lisää downforcea.

https://www.autobild.de/artikel/form...-14683333.html

Registered User
    Sijainti
    Vantaa
    Lainaa Alunperin kirjoittanut JoneZi Tarkastele viestiä
    Markon mukaan ovat aliarvioineet Hondan suorituskyvyn ja suunnitelleet autoon edellisten vuosien tapaan vähemmän downforcea kompensoimaan tehovajetta. Nyt on kiire saada lisää downforcea.

https://www.autobild.de/artikel/form...-14683333.html
    Marko on kyllä varsinainen selitysten mestari. Onhan heillä ollut dataa käytössä jo toista vuotta, joten selitys ontuu. Taisi yllättyä kun Mersu menikin menojaan.

Registered User
    Eikö kyse ollut Hondan kehityksestä kuluneen talven (kausien välisen tauon) aikana. Jos auton runkoa ja muita osia on kehitetty vajaan vuoden verran silloisilla lähtötiedoilla, joita on tietenkin päivitetty ”realiajassa”, niin sehän selittäisi tuon suunnitelmien virheellisen optimoinnin?

Varmasti yllättyivät Mersun suorituskyvystä, mutta veikkaampa suuremman yllätyksen olevan muille Hondan ja Red Bullin suorituskyky. Eli se parhaiten nauraa joka viimeiseksi nauraa ;-)

Marko vois vähän edes yrittää olla kertomatta (varoittamatta) Mersulaisia tulevasta ”yllätyksestä”. Kaikki on oikein hyvin niin kauan kuin peilailevat vaan Vettelin taktiikoita, eivätkä kiinnitä mitään huomiota Red Bullin tekemisiin.

Senior Member
    Sijainti
    Tois pual jokkee
    Marko on kyllä varsinainen selitysten mestari. Onhan heillä ollut dataa käytössä jo toista vuotta, joten selitys ontuu. Taisi yllättyä kun Mersu menikin menojaan.
    Kaikki on aina suhteellista. Vasta kisaviikonloppuna pystyy oikeasti tekemään vertailua muihin ja näkemään että ollaanko menty metsään jonkun asian suhteen.
    "The differentiators in motorsport should be driving talent and engineering talent – not money." -Pat Symonds

F1 asijan tuntia

Minusta RB pitäisi katsoa peiliin, koska kalliilla rahalla toteutettu ohjelma ei ole tuottanut montaa aktiivikuskia: Vettel ja Verstappen aivan kärjessä ja Ricciardo+Sainz.
    Ongelmana on F1-sarjan leiriytyminen. Mersun junnut kelpaavat vain Mersun asiakastalleihin, Red Bullin junnut vain Toro Rossolle. Jopa Red Bullin itse kysellessä Lando Norrisin perään oli ehtona se, että McLaren olisi potkinut hänet pihalle junnuohjelmastaan. Toisaalta ongelmana on sekin, että jos F1-talli sponssaa kuljettajan sarjaan, niin tallin tuen eli sponsorin tuen menetettyään tällä kuljettajalla ei ole enää pelimerkkejä maksukuskien kanssa kilpailuun, ja se sulkee ovet käytännössä kaikkiin muihin keskikastin talleihin. Sainz on nyt ensimmäinen Red Bullin hylkiö, joka ei kelvannut emotallin kuljettajaksi mutta löysi paikan muualta. (Veikkaan kyllä, että McLarenin tapauksessa talli kaipasi kipeästi espanjalaista kuljettajaa Alonson tilalle ja uuden espanjalaisen sponsorinsa mannekiiniksi.)

Mikäli Gasly ei floppaa täysin eli voittaa vähintään yhden kisan Verstappenin viittä vastaan ja piste-ero on enintään 30 %:n luokkaa, niin Red Bull pitänee hänet ensi kaudenkin. Daniel Ticktum noussee Toro Rossolle 2020 ja on ehdolla emotalliin kaudeksi 2021.

Kauden 2021 osalta skenaario on se, että jos Ferrari sulaa taas tällä kaudella, niin Vetelä-Vettel nostaa kytkintä ja yrittää palata Red Bullille.

Registered User
    Sainzin suhteen en muista kunka kuvio meni tarkalleen mutta ostiko Renault Sainzin ulos Torolta?

Registered User
    Lainaa Alunperin kirjoittanut markot Tarkastele viestiä
    Sainzin suhteen en muista kunka kuvio meni tarkalleen mutta ostiko Renault Sainzin ulos Torolta?
    Muistelisin, että oli Renaultilla lainassa. Red Bull soppari taisi vain päättyä viime kauteen ja sitä kun ei uusittu oli Sainz vapaa vaihtamaan tallia. Näin muistelisin kuvion menneen.

Sijainti
    Turku
    Lainaa Alunperin kirjoittanut SJ Tarkastele viestiä
    Sainz on nyt ensimmäinen Red Bullin hylkiö, joka ei kelvannut emotallin kuljettajaksi mutta löysi paikan muualta.
    Vitantonio Liuzzi ajoi Toron jälkeen Force Indialla

Registered User
    Sijainti
    Vantaa
    Lainaa Alunperin kirjoittanut SJ Tarkastele viestiä
    (Veikkaan kyllä, että McLarenin tapauksessa talli kaipasi kipeästi espanjalaista kuljettajaa Alonson tilalle ja uuden espanjalaisen sponsorinsa mannekiiniksi.)
    Mikäs sponsori on näin merkittävä McLarenilla, että sanelee jo kuskitkin?

Registered User
    Mikäs sponsori on näin merkittävä McLarenilla, että sanelee jo kuskitkin?
    Estrella Galicia seurasi Sainzia Toro Rossolta McLarenille. Tuskin sanellut mitään mutta ollut tärkeää voitelurahaa. Vrt. Bottas ja Wihuri

väärinkäyttäjä
    Sainz oli neuvotellut Mclarenin kanssa jo ennen Renault-visiittiä, mutta halusi katsoa Red Bull kortin loppuun. Varmasti Maxilla oli sanansa tallikaverin valinnassa. Sainzin vauhti oli turhan vahvaa jo yhteisellä jaksolla Toro Rossolla, eikä hommat sujuneet iloisesti. Tallin johdon puolellakin luulisi viimeistään viime kauden opettaneen, ettei ole varaa ajattaa tallikavereita päin toisiaan, jos haluaa taistella mestaruudesta. Parempi ottaa selkeä 1. ja 2. asetelma kuten muissakin kärkitalleissa.
    “Magnussen is, and will always be, stupid,” -Charles Leclerc

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    No ei ole omaan silmään sattunut mitään kovin hyvää ajoa Sainzilta. Sellainen Hulkenberg 2.0. Paitsi että Sainz romuttaa välillä auton huolella.

Registered User
    No ei ole omaan silmään sattunut mitään kovin hyvää ajoa Sainzilta. Sellainen Hulkenberg 2.0. Paitsi että Sainz romuttaa välillä auton huolella.
    Kyllähän tuo Toro Rossolla parhaimmillaan taisteli varsin tasaisesti Verstappenin kanssa ja toisinaan voittikin, vaikka Verstappen kokonaispisteissä veikin. Toki noiden suoritusten merkitys laskee koko ajan.

Hauskana, ei niinkään todistusvoimaisena anekdoottina muistui mieleen, että joskus ennen Verstappenin Red Bull -ylennystä Maikkarin studiossa puntaroitiin Sainzia ja Verstappenia, ja studioisännät päätyivät lopputulemaan että Sainz on näistä kahdesta vahvempi kuski

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Corvair Tarkastele viestiä
    Maikkarin studiossa puntaroitiin Sainzia ja Verstappenia, ja studioisännät päätyivät lopputulemaan että Sainz on näistä kahdesta vahvempi kuski
    Jos kompetenssi riitti arvioimaan penkkipunnerrus tulosta?

Registered User
    Uskoisin että saivat asiantuntija-apua Mustakarilta joten lopputulos on ihan linjassaan

Registered User
    Pitäisi saada Jyrki ruutuun iltalehden riveistä niin saataisiin tosikuskin painavaa sanaa.

Registered User
    Silloinhan paras olisi se joka pelaa sen pelin oikein.

Lainaa Alunperin kirjoittanut Corvair Tarkastele viestiä
    Hauskana, ei niinkään todistusvoimaisena anekdoottina muistui mieleen, että joskus ennen Verstappenin Red Bull -ylennystä Maikkarin studiossa puntaroitiin Sainzia ja Verstappenia, ja studioisännät päätyivät lopputulemaan että Sainz on näistä kahdesta vahvempi kuski
    Ketkä oli studiossa, liikuntamaikka Pärmäkoski vai rallikuski Suninen?

Registered User
    Ketkä oli studiossa, liikuntamaikka Pärmäkoski vai rallikuski Suninen?
    Aikaahan tuosta jo on, mutta muistaakseni olivat Pärmäkoski ja Oikarinen, ja kyseessä oli muistaakseni kisaa edeltävä lähetys.

Tämän ketjun tagit

Viestien lähettämisen luvat

• Et voi avata uusia ketjuja
  • Et voi vastata keskusteluihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •  
© F1-Forum - Tietosuojaseloste - Evästekäytäntö