Gaslyn palli heiluu ja Helmut Markon pannu ei kestä. Joko Kvyat on kasvanut henkisesti palatakseen Red Bullille Gaslyn tilalle?
![]() |
![]() | |||||||
|
Gaslyn palli heiluu ja Helmut Markon pannu ei kestä. Joko Kvyat on kasvanut henkisesti palatakseen Red Bullille Gaslyn tilalle?
Katsellaan. Gaslylla kesään asti aikaa, ainakin. Tallikin mokasi tänään.
Kun näin että tällainen topicci oli avattu, olin aikeissa kirjoittaa aiheeseen liittyen, mutta avausviesti olikin kuin suoraan mun näppäimistöltä
Tottakai vielä on liian aikaista sanoa, mutta Gaslylle voi äkkiä kehittyä sellanen negatiivinen kierre, kuten kävi Kvyatille aikoinaan. Riippuu paljon kuskin henkisestä kypsyydestä ja siitä saako tallilta yhtään tukea vaiko pelkkiä moitteita. Hieman ironisesti varmaankin juuri Kvyat on se joka mahdollisesti ajaa tulevaisuudessa Red Bullia![]()
Korvaajan nimi tulee kuitenkin olemaan Albon. Jos korvaajaa tarvitaan siis. Kvyat on paikkansa jo saanut.
"Punainen ei ole pelkkä väri, se on aate."
Honda oli hyvä.
Nään kaiken kauniimpana kuin oon nähnyt milloinkaan. On aika lähteä yksin tästä jatkamaan
Anna mun mennä, oon valmis uuteen nousuun. Päästä mut pois, tuskin jaksan enää jouluun
En toki itsekään uskonut eli yllätyin kyllä. Lähinnä olen ajatellut mahdollista korvaajaa jo aiemmin (talvitesteissä tapahtuneiden ulosajojen jälkeen) tohtori Markon mahdollisten tuntemusten kautta. Uskoakseni hän haluaisi löytää uusia ”Verstappeneita”, joten uskon että vielä kirjoittamaton kortti saatettaisiin katsoa.
"Ultimately, the car was a carrot." -Adrian Sutil
Oli Hondan eka podium paluunsa jälkeen.👍
Nään kaiken kauniimpana kuin oon nähnyt milloinkaan. On aika lähteä yksin tästä jatkamaan
Anna mun mennä, oon valmis uuteen nousuun. Päästä mut pois, tuskin jaksan enää jouluun
Viestiä on viimeksi muokannut F1-fani82; 17.03.2019 09:37.
Mukavaa ettei nähty yli tallien ulottuvaa tallimääräystä ja Kvyat ajoi heti pisteille.
En tiedä miksi näin, mutta hieman olen vahingoniloinen Gaslya kohtaan. Tallikaveri podiumilla ja Toro Rossolta takkiin![]()
Torpedo ohittaa mopolla Gaslyn ja pitää takanaan. Marko aloittanut laatimaan Gaslyn eropapereita ja valmistelemaan henkisesti rentoutuneen Torpedo-Kvyatin paluuta!
Oma veikkaukseni ensi kauden kuljettasta on Valtteri Bottas, jos ei jatka Mercedeksellä. Helmut Marko näkee, että koko juniorisukupolvi on täysin kädetöntä, kuten nyt on osoittauttumassa. Bottas tulee toimeen myös vikuroivien tallitoverien kanssa eikä nosta julkista mekkalaa hankalista asioista.
Minusta RB pitäisi katsoa peiliin, koska kalliilla rahalla toteutettu ohjelma ei ole tuottanut montaa aktiivikuskia: Vettel ja Verstappen aivan kärjessä ja Ricciardo+Sainz . Jos Vettel ja Ricciardo lopettaisi parin vuoden kuluttua, ei jää kuin Verstappen ja Sainz RB:ltä.
Enkä usko, että kuskeissa on vikaa. Helmut Markon kuskiohjelma on oltava pahasti viallinen, koska liuta lupauksia tuhotaan F1:ssä. Pelolla johtaminen ei ole nähtävästi toimivaa. Mies ei näe yhdellä silmällä tarpeeksi kauas.
Viestiä on viimeksi muokannut F1-fani82; 17.03.2019 13:37.
Aika nopeasti ollaan täällä Gaslya korvaamassa. Tiimi kusi aika-ajon radalla, jolla ohittaminen on vaikeimmasta päästä. Leclerc haukuttiin täällä myös flopiksi noin kymmenen kierroksen jälkeen, vaan myöhemmin oli jo ahdistelemassa Vetteliä.
"Ultimately, the car was a carrot." -Adrian Sutil
Markon mukaan ovat aliarvioineet Hondan suorituskyvyn ja suunnitelleet autoon edellisten vuosien tapaan vähemmän downforcea kompensoimaan tehovajetta. Nyt on kiire saada lisää downforcea.
https://www.autobild.de/artikel/form...-14683333.html
Eikö kyse ollut Hondan kehityksestä kuluneen talven (kausien välisen tauon) aikana. Jos auton runkoa ja muita osia on kehitetty vajaan vuoden verran silloisilla lähtötiedoilla, joita on tietenkin päivitetty ”realiajassa”, niin sehän selittäisi tuon suunnitelmien virheellisen optimoinnin?
Varmasti yllättyivät Mersun suorituskyvystä, mutta veikkaampa suuremman yllätyksen olevan muille Hondan ja Red Bullin suorituskyky. Eli se parhaiten nauraa joka viimeiseksi nauraa ;-)
Marko vois vähän edes yrittää olla kertomatta (varoittamatta) Mersulaisia tulevasta ”yllätyksestä”. Kaikki on oikein hyvin niin kauan kuin peilailevat vaan Vettelin taktiikoita, eivätkä kiinnitä mitään huomiota Red Bullin tekemisiin.
Ongelmana on F1-sarjan leiriytyminen. Mersun junnut kelpaavat vain Mersun asiakastalleihin, Red Bullin junnut vain Toro Rossolle. Jopa Red Bullin itse kysellessä Lando Norrisin perään oli ehtona se, että McLaren olisi potkinut hänet pihalle junnuohjelmastaan. Toisaalta ongelmana on sekin, että jos F1-talli sponssaa kuljettajan sarjaan, niin tallin tuen eli sponsorin tuen menetettyään tällä kuljettajalla ei ole enää pelimerkkejä maksukuskien kanssa kilpailuun, ja se sulkee ovet käytännössä kaikkiin muihin keskikastin talleihin. Sainz on nyt ensimmäinen Red Bullin hylkiö, joka ei kelvannut emotallin kuljettajaksi mutta löysi paikan muualta. (Veikkaan kyllä, että McLarenin tapauksessa talli kaipasi kipeästi espanjalaista kuljettajaa Alonson tilalle ja uuden espanjalaisen sponsorinsa mannekiiniksi.)
Mikäli Gasly ei floppaa täysin eli voittaa vähintään yhden kisan Verstappenin viittä vastaan ja piste-ero on enintään 30 %:n luokkaa, niin Red Bull pitänee hänet ensi kaudenkin. Daniel Ticktum noussee Toro Rossolle 2020 ja on ehdolla emotalliin kaudeksi 2021.
Kauden 2021 osalta skenaario on se, että jos Ferrari sulaa taas tällä kaudella, niin Vetelä-Vettel nostaa kytkintä ja yrittää palata Red Bullille.
Sainzin suhteen en muista kunka kuvio meni tarkalleen mutta ostiko Renault Sainzin ulos Torolta?
Sainz oli neuvotellut Mclarenin kanssa jo ennen Renault-visiittiä, mutta halusi katsoa Red Bull kortin loppuun. Varmasti Maxilla oli sanansa tallikaverin valinnassa. Sainzin vauhti oli turhan vahvaa jo yhteisellä jaksolla Toro Rossolla, eikä hommat sujuneet iloisesti. Tallin johdon puolellakin luulisi viimeistään viime kauden opettaneen, ettei ole varaa ajattaa tallikavereita päin toisiaan, jos haluaa taistella mestaruudesta. Parempi ottaa selkeä 1. ja 2. asetelma kuten muissakin kärkitalleissa.
“Magnussen is, and will always be, stupid,” -Charles Leclerc
No ei ole omaan silmään sattunut mitään kovin hyvää ajoa Sainzilta. Sellainen Hulkenberg 2.0. Paitsi että Sainz romuttaa välillä auton huolella.
Kyllähän tuo Toro Rossolla parhaimmillaan taisteli varsin tasaisesti Verstappenin kanssa ja toisinaan voittikin, vaikka Verstappen kokonaispisteissä veikin. Toki noiden suoritusten merkitys laskee koko ajan.
Hauskana, ei niinkään todistusvoimaisena anekdoottina muistui mieleen, että joskus ennen Verstappenin Red Bull -ylennystä Maikkarin studiossa puntaroitiin Sainzia ja Verstappenia, ja studioisännät päätyivät lopputulemaan että Sainz on näistä kahdesta vahvempi kuski![]()
Uskoisin että saivat asiantuntija-apua Mustakarilta joten lopputulos on ihan linjassaan
Pitäisi saada Jyrki ruutuun iltalehden riveistä niin saataisiin tosikuskin painavaa sanaa.
Silloinhan paras olisi se joka pelaa sen pelin oikein.