F1Forum.fi

-Etusivu Forum LIVE-keskustelu Säännöt Fanituotteet

Sivu 1 / 4 1234 ViimeisinViimeisin
Tulokset 1-40/122

Ketju: Lätkän mm-kisojen aka Skoda-cupin Vapaan liveseuranta

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth

Lätkän mm-kisojen aka Skoda-cupin Vapaan liveseuranta

Suomen joukkue 2019 MM-kisoissa:
    Maalivahdit

30 Kevin Lankinen, Rockford IceHogs
    35 Veini Vehviläinen, Kärpät
    45 Jussi Olkinuora, Pelicans

Puolustajat

4 Mikko Lehtonen, HV71
    7 Oliwer Kaski, Pelicans
    28 Henri Jokiharju, Chicago Blackhawks
    40 Petteri Lindbohm, Lausanne HC
    50 Miika Koivisto, Dynamo Moskova
    55 Atte Ohtamaa, Kärpät
    58 Jani Hakanpää, Kärpät
    70 Niko Mikkola, San Antonio Rampage

Hyökkääjät

12 Marko Anttila, Jokerit
    15 Arttu Ilomäki, Lukko
    19 Veli-Matti Savinainen, Kunlun Red Star
    20 Niko Ojamäki, Tappara
    21 Juhani Tyrväinen, HIFK
    24 Kaapo Kakko, TPS
    25 Toni Rajala, EHC Biel
    27 Eetu Luostarinen, KalPa
    41 Joel Kiviranta, Sport
    65 Sakari Manninen, Jokerit
    71 Kristian Kuusela, Tappara
    76 Jere Sallinen, Örebro HK
    82 Harri Pesonen, SCL Tigers
    91 Juho Lammikko, Florida Panthers

Ei sitten Ville Leskinen tai Teemu Turunen mahtuneet mukaan joukkueeseen. Liekö jotain loukkaantumista taustalla vai onko heidänlaisia pelaajia jo joukkueessa. 18 mm-kisojen ensikertalaista Suomen joukkueessa. Uhka vai mahdollisuus?

ALKUSARJA
    Perjantai10.5.
    17:15Suomi–Kanada
    17:15Venäjä–Norja
    21:15USA–Slovakia
    21:15Tshekki–Ruotsi
    Lauantai11.5.
    13:15Tanska–Ranska
    13:15Sveitsi–Italia
    17:15Saksa–Iso-Britannia
    17:15Latvia–Itävalta
    21:15Slovakia–Suomi
    21:15Norja–Tshekki
    Sunnuntai12.5.
    13:15USA–Ranska
    13:15Venäjä–Itävalta
    17:15Tanska–Saksa
    17:15Italia–Ruotsi
    21:15Iso-Britannia–Kanada
    21:15Latvia–Sveitsi
    Maanantai13.5.
    17:15USA–Suomi
    17:15Venäjä–Tshekki
    21:15Slovakia–Kanada
    21:15Norja–Ruotsi
    Tiistai14.5.
    17:15Iso-Britannia–Tanska
    17:15Italia–Latvia
    21:15Saksa–Ranska
    21:15Sveitsi–Itävalta
    Keskiviikko15.5.
    17:15USA–Iso-Britannia
    17:15Sveitsi–Norja
    21:15Saksa–Slovakia
    21:15Venäjä–Italia
    Torstai16.5.
    17:15Kanada–Ranska
    17:15Ruotsi–Itävalta
    21:15Suomi–Tanska
    21:15Tshekki–Latvia
    Perjantai17.5.
    17:15Ranska–Slovakia
    17:15Itävalta–Norja
    21:15Suomi–Iso-Britannia
    21:15Tshekki–Italia
    Lauantai18.5.
    13:15Tanska–USA
    13:15Latvia–Venäjä
    17:15Kanada–Saksa
    17:15Italia–Norja
    21:15Iso-Britannia–Slovakia
    21:15Ruotsi–Sveitsi
    Sunnuntai19.5.
    17:15Saksa–USA
    17:15Itävalta–Tshekki
    21:15Ranska–Suomi
    21:15Sveitsi–Venäjä
    Maanantai20.5.
    17:15Ranska–Iso-Britannia
    17:15Ruotsi–Latvia
    21:15Kanada–Tanska
    21:15Itävalta–Italia
    Tiistai21.5.
    13:15Suomi–Saksa
    13:15Tshekki–Sveitsi
    17:15Slovakia–Tanska
    17:15Norja–Latvia
    21:15Kanada–USA
    21:15Ruotsi–Venäjä

Joukkueita on mukana enämpi kuin laki sallii. Mitähän tästäkin tulee jos kaksinumeroisilla luvuilla nyljetään vastustajia?
    Viestiä on viimeksi muokannut Mosse; 06.05.2019 07:23.
    Nään kaiken kauniimpana kuin oon nähnyt milloinkaan. On aika lähteä yksin tästä jatkamaan
    Anna mun mennä, oon valmis uuteen nousuun. Päästä mut pois, tuskin jaksan enää jouluun

Registered User
    Onko laki muuttunut vai onko jo yli 20 vuoden ajan oltu lainvastaisia? Miksi viranomaiset eivät tee mitään? Pitäisikö kisat kieltää? Olettaen että näin ei yleisön pyynnöstä huolimatta edelleenkään tapahdu, eiköhän siellä taas mestari saada selville, vaikka yhdessä tai kahdessa pelissä olisikin voittajalla kaksinumeroinen maalimäärä.

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth

Exclamation

Lainaa Alunperin kirjoittanut Googol Tarkastele viestiä
    Onko laki muuttunut vai onko jo yli 20 vuoden ajan oltu lainvastaisia? Miksi viranomaiset eivät tee mitään? Pitäisikö kisat kieltää? Olettaen että näin ei yleisön pyynnöstä huolimatta edelleenkään tapahdu, eiköhän siellä taas mestari saada selville, vaikka yhdessä tai kahdessa pelissä olisikin voittajalla kaksinumeroinen maalimäärä.
    Kyseessä on ns. järjen laki!
    Nään kaiken kauniimpana kuin oon nähnyt milloinkaan. On aika lähteä yksin tästä jatkamaan
    Anna mun mennä, oon valmis uuteen nousuun. Päästä mut pois, tuskin jaksan enää jouluun

Half Blind, Full Throttle spotter90's Avatar
    Sijainti
    Helsinki
    Haluat siis vähentää joukkueiden määrää ja palauttaa 80-luvulta tutun alkusarja-mitalisarja formaatin, jossa mestari on selvillä ennen viimeistä kisapäivää. Kummola ja kumppanit ovat erimieltä asiasta.
    Viestiä on viimeksi muokannut spotter90; 07.05.2019 06:21.

Registered User
    Lainaa Alunperin kirjoittanut spotter90 Tarkastele viestiä
    Haluat siis vähentää joukkueiden määrää ja palauttaa 80-luvulta tutun alkusarja-mitalisarja formaatin, jossa mestari on selivllä ennen viimeistä kisapäivää. Kummola ja kumppanit ovat erimieltä asiasta.
    Mosseltahan tuo olisi pitänyt kysyä, hänhän se oli joukkueita vähentämässä. Minä olisin kieltämässä koko kisat, järjetöntä höntsäillä joka kevät kun kunnon huipputason maajoukkueturnausta ei ole ollenkaan.

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    Aamen. Mutta kai kahdeksallakin maalla saa alkusarjan ja pudotuspelit aikaiseksi?

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    Tänään onkin Globenin ”ihmeestä” 24 vuotta!

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    Ville Peltonen, emmipeltonen!

Sijainti
    Helsinki
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Mosse Tarkastele viestiä
    Aamen. Mutta kai kahdeksallakin maalla saa alkusarjan ja pudotuspelit aikaiseksi?
    World cupia pelattiin tällä systeemillä kolmesti. Vuonna 2020 turnausta ei pelata NHL:n TES-neuvottelujen vuoksi.

Sijainti
    Helsinki
    Mosseltahan tuo olisi pitänyt kysyä, hänhän se oli joukkueita vähentämässä. Minä olisin kieltämässä koko kisat, järjetöntä höntsäillä joka kevät kun kunnon huipputason maajoukkueturnausta ei ole ollenkaan.
    Jo MM-kisat pelattaisiin joka toinen vuosi tai harvemmin, niin arvostus voisi nousta. Koska NHL-playoffit ovat aina kisojen aikaan käynnissä, parhaita pelaaja ei tule. World Cupin järjestäminen ei ole mahdollista pitkään aikaan.

Älä sitten katso ko. kisoja.

Registered User
    Eipä tuota ole viime vuosina kovin paljoa ole tullut katsottuakaan. Lähinnä tullut toivottua, että Suomi putoaisi B-sarjaan ja puoli Suomea olisi olevinaan parempia jääkiekkoasiantuntijoita kuin valmennusjohto. Kun miettii, missä lajeissa kilpaillaan mm-kisat joka vuosi, niin ei tule mieleen yhtään vähänkään isompaa joukkuelajia. Lähinnä yksilölajeja, näissäkin aika pitkälti taitolajeja ja joitain pikkulajeja. Tähän kun lisätään, että jääkiekkoliitto ei saa alaisiaan kuriin, että olisi edes jotkut kunnon kisat, oli ne sitten olympialaiset, World Cup tai mm-kisat, niin minulle on ihan sama oli noissa kisoissa 1 tai 200 maata kisaamassa. Tosin on nuo kisat sen verran tasoittuneet, että kaksinumeroisia maalilukuja ei tule edes joka vuosi, joten joukkueiden määrässä ei sinänsä ole mitään vikaa. Kisojen arvostuksessa sen sijaan on, jopa Kummola on alkanut huomaamaan tämän, joten sen täytyy tarkoittaa, että jotain on pahasti vialla.

Flavio lfb's Avatar
    Sijainti
    Helsinki
    World cupia pelattiin tällä systeemillä kolmesti. Vuonna 2020 turnausta ei pelata NHL:n TES-neuvottelujen vuoksi.
    World Cup pelattiin kahdeksalla maalla kahdesti. 2016 mukana oli neljä maajoukkuetta.

Tähän kun lisätään, että jääkiekkoliitto ei saa alaisiaan kuriin, että olisi edes jotkut kunnon kisat, oli ne sitten olympialaiset, World Cup tai mm-kisat, niin minulle on ihan sama oli noissa kisoissa 1 tai 200 maata kisaamassa. Tosin on nuo kisat sen verran tasoittuneet, että kaksinumeroisia maalilukuja ei tule edes joka vuosi, joten joukkueiden määrässä ei sinänsä ole mitään vikaa. Kisojen arvostuksessa sen sijaan on, jopa Kummola on alkanut huomaamaan tämän, joten sen täytyy tarkoittaa, että jotain on pahasti vialla.
    NHL:llä ei ole mitään tekemistä Kansainvälisen jääkiekkoliiton kanssa, vaan ne ovat kaksi täysin eri organisaatiota. KOK on vielä näistä erillään. Tämän vuoksi sopua parhaiden pelaajien maajoukkueturnauksesta on vaikea saada. NHL:n omistajia kiinnostaa rahanteko, ei urheilu, eikä heidän intresseissään tällä hetkellä ole päästää parhaita pelaajiaan maajoukkueturnauksiin. Siinä selitys yksinkertaisuudessaan.

E: World Cup on NHL:n järjestämä turnaus, mutta siinä tosiaan ongelmana on tuo spotter90:n mainitsema työehtosopimuksen uudelleenneuvotteleminen. World Cup varmaankin tekee taas joskus paluun, tällä kertaa toivottavasti pelkästään maajoukkueiden kera. Itsellenikin on aika sama, kuka tällaisen turnauksen järjestää, kunhan sellainen vielä joskus nähtäisiin.
    Viestiä on viimeksi muokannut lfb; 07.05.2019 18:36.

Registered User
    No jos jääkiekkoliitolla ei ole edes oma laji hallussa, niin kannattaisi ehkä miettiä, että mikä on mennyt pieleen. Ei ole KOK:n vika, jos jääkiekkoa ei kiinnosta kunnon maajoukkueturnaukset, mutta jos lajia itseään ei kiinnosta, niin miksi muita pitäisi?

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    Ville Leskinen on romuna. Ei lähtenyt sen takia kisoihin.

Flavio lfb's Avatar
    Sijainti
    Helsinki
    No jos jääkiekkoliitolla ei ole edes oma laji hallussa, niin kannattaisi ehkä miettiä, että mikä on mennyt pieleen. Ei ole KOK:n vika, jos jääkiekkoa ei kiinnosta kunnon maajoukkueturnaukset, mutta jos lajia itseään ei kiinnosta, niin miksi muita pitäisi?
    NHL oli alun perin (ja on periaatteessa vieläkin) samanlainen paikallinen liiga kuin eurooppalaiset vastaavatkin, mutta se on vuosien saatossa onnistunut nousemaan määräävään asemaan liigassa liikkuvan rahamäärän ansiosta. IIHF ei hallinnoi muitakaan seurajoukkueliigoja, mutta NHL on ainoa, joka ei pääasiassa bisnessyistä ja hieman myös omista perinteistään johtuen (MM-kisojen ajankohta) halua tehdä yhteistyötä kansainvälisen jääkiekon hyväksi. Lajia itsessään pelaajat mukaanlukien kiinnostaisi maajoukkueturnaukset paljonkin, mutta NHL:n seuraomistajat eivät hyödy niistä oikein mitenkään, joten pelaajia ei näihin päästetä. Myös KOK nimenomaan haluaisi parhaat pelaajat turnauksiinsa, mutta NHL ei päästä. Osittain syytä voi ehkä hakea vuosikymmenien takaa, kun KOK ei alun perin päästänyt ammattilaispelaajia olympialaisiin. Ei nykytilanteeseen kuitenkaan ole kuin yksi syyllinen, ja se on määräävään markkina-asemaan jo vuosikymmeniä sitten päässyt yksittäinen liiga.

Sijainti
    Helsinki
    Lainaa Alunperin kirjoittanut lfb Tarkastele viestiä
    World Cup pelattiin kahdeksalla maalla kahdesti. 2016 mukana oli neljä maajoukkuetta.
    Neljällä? Vuoden 2016 World Cup pelattiin kahdeksalla joukkueella, joita kuusi oli maajouetta ja kaksi kokoelmajoukkuetta.

Flavio lfb's Avatar
    Sijainti
    Helsinki
    Neljällä? Vuoden 2016 World Cup pelattiin kahdeksalla joukkueella, joita kuusi oli maajouetta ja kaksi kokoelmajoukkuetta.
    Niin, mutta kiitos NHL:n kuningasidean, noista joukkueista maajoukkueita olivat vain Suomi, Ruotsi, Venäjä ja Tsekki. Näiden lisäksi mukana olivat Euroopan yhdistelmäjoukkue, Pohjois-Amerikan nuorten yhdistelmäjoukkue ja Kanadan ja USA:n vähintään 24-vuotiaiden joukkueet.

Sijainti
    Helsinki
    Niin, mutta kiitos NHL:n kuningasidean, noista joukkueista maajoukkueita olivat vain Suomi, Ruotsi, Venäjä ja Tsekki. Näiden lisäksi mukana olivat Euroopan yhdistelmäjoukkue, Pohjois-Amerikan nuorten yhdistelmäjoukkue ja Kanadan ja USA:n vähintään 24-vuotiaiden joukkueet.
    Kröhm... Ne joukkueet olivat Kanada, Yhdysvallat, Tsekki, Suomi, Ruotsi, Venäjä, Euroopan yhdistelmäjoukkue ja Pojois-Amerikka, joka koostui allle 23-vuotiaista.

Group A will consist of Team Canada, Team Czech Republic, Team USA and Team Europe, which will be comprised of the top players from countries outside the four European countries already competing in the tournament (Czech Republic, Finland, Sweden and Russia).

Group B features Team Russia, Team Finland, Team Sweden and Team North America, which will be comprised of the top North American players who will be 23 years old or younger as of Oct. 1, 2016.

Sijainti
    Helsinki
    Tänään onkin Globenin ”ihmeestä” 24 vuotta!
    Se ihme oli mahdollista koska:

- Ruotsalainen valmentaja.
    - Kisat Ruotsissa.
    - Ryöväsimme kisojen tunnuskappaleen.
    - Alkusarja+pudotuspelit.

En ymmärrä, miks tätä viel hehkutetaan. Se tikulla....

Flavio lfb's Avatar
    Sijainti
    Helsinki
    Kröhm... Ne joukkueet olivat Kanada, Yhdysvallat, Tsekki, Suomi, Ruotsi, Venäjä, Euroopan yhdistelmäjoukkue ja Pojois-Amerikka, joka koostui allle 23-vuotiaista.
    Joo, mutta Kanada ja USA eivät olleet A-maajoukkueita, sillä niiltä puuttuivat kaikki alle 24-vuotiaat pelaajat. Toki niissä pelasi vain kanadalaisia ja yhdysvaltalaisia pelaajia.

Registered User
    Jos NHL:ää ei kiinnosta, IIHF:änä potkisin koko puljun ja siihen osallistuvat pelaajat IIHF:n kisoista pois. Voi olla, että NHL:ää ei edelleenkään kiinnostaisi, mutta eipä siinä IIHF:kään paljoa menettäisi.

Flavio lfb's Avatar
    Sijainti
    Helsinki
    Jos NHL:ää ei kiinnosta, IIHF:änä potkisin koko puljun ja siihen osallistuvat pelaajat IIHF:n kisoista pois. Voi olla, että NHL:ää ei edelleenkään kiinnostaisi, mutta eipä siinä IIHF:kään paljoa menettäisi.
    Eiköhän NHL-pelaajat tuo aika paljon lisää kiinnostavuutta IIHF:n kisoille. Tuskin kukaan viitsisi katsella MM-kisoja, jos niissä pelaisi vain NHL:n ulkopuolisia pelaajia. Ja nyt kun Wikipediasta tarkistin, niin IIHF järjestää näköjään myös olympialaisten kiekkoturnaukset.

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    Se ihme oli mahdollista koska:

- Ruotsalainen valmentaja.
    - Kisat Ruotsissa.
    - Ryöväsimme kisojen tunnuskappaleen.
    - Alkusarja+pudotuspelit.

En ymmärrä, miks tätä viel hehkutetaan. Se tikulla....
    Varmaan siksi että me ollaan oltu parhaassa tikissä ikinä ja silloin Suomi ei ollut koskaan voittanut mitään. No 2006 tuli Lordi ja voitto ESCssä ja sekin myytti oli pilattu.

Itse olin kisapaikalla -95 ja meno oli huikea Globenin ulkopuolella ennen USA matzia.

Ne saavutti jotain ihan ultimaattista siihen aikaan. Ei sen aikakauden jälkeisillä penskoilla asiasta mitään hajua. Vähän sääli toisaalta. Varmaan FIFA cupin voitti tuntuisi samalle?

Flying debris IntriguingMan's Avatar
    Sijainti
    Lohja
    Minä en jaksa henkilökohtaisesti loukkaantua, jos yksittäinen NHL-pelaaja ei tule Skoda Cupiin pelaamaan. En siis puhu tämän vuoden turnauksesta, vaan yleisellä tasolla. NHL:ssä on sen verran pitkä runkosarjakin, että mitään syytä ei tarvitse antaa vaikka Iltalehti sitä kuinka tivaisi.
    "Silloin oli vielä kaikki paremmin kun Tommi Ahvala ajo Mersulla sitä American Le Manssia"

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    Lainaa Alunperin kirjoittanut IntriguingMan Tarkastele viestiä
    Minä en jaksa henkilökohtaisesti loukkaantua, jos yksittäinen NHL-pelaaja ei tule Skoda Cupiin pelaamaan. En siis puhu tämän vuoden turnauksesta, vaan yleisellä tasolla. NHL:ssä on sen verran pitkä runkosarjakin, että mitään syytä ei tarvitse antaa vaikka Iltalehti sitä kuinka tivaisi.
    Sama. NHL on niiden työpaikka. Varmaan riittää jos on sen melkeen sata peliä pelannut.

Flying debris IntriguingMan's Avatar
    Sijainti
    Lohja
    Sama. NHL on niiden työpaikka. Varmaan riittää jos on sen melkeen sata peliä pelannut.
    Triathlonisti Pauli Kiuru totesi joskus Hesarissa, että urheilu-uran tärkein asia oli ettei riko itseään toisarvoisissa kisoissa. Pääpaino oli Kiurulla Hawaiian Ironmanissa, mistä irtosi parhaana suorituksena yleisen kakkostila.

Sama homma tässä, NHL:ssä maksetaan miljoonia, maajoukkueessa palkkiona kulukorvaus ja "me voitettiin/ne hävis"-öyhöttäjien olalletaputtelut.
    "Silloin oli vielä kaikki paremmin kun Tommi Ahvala ajo Mersulla sitä American Le Manssia"

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    Toisaalta IIHF sahaa omaa oksaansa, kun kisat siirretty pitkälle kevääseen. 1995 pelattiin finaali 7.5. ja tänä vuonna kisat ei ole edes alkaneet vielä. KHL:n leirit alkaa aika nopeasti kisojen jälkeen. Missä vaiheessa kerkee huilaamaan kuukauden ja tekemään pk-kauden?

Sijainti
    Helsinki
    Joo, mutta Kanada ja USA eivät olleet A-maajoukkueita, sillä niiltä puuttuivat kaikki alle 24-vuotiaat pelaajat. Toki niissä pelasi vain kanadalaisia ja yhdysvaltalaisia pelaajia.
    Oikeissa Kanadan ja USA:n joukkueiisa pelasi yli 30-vuotiaitakin.

Flavio lfb's Avatar
    Sijainti
    Helsinki
    Oikeissa Kanadan ja USA:n joukkueiisa pelasi yli 30-vuotiaitakin.
    Joo, mutta niihin ei saanut valita alle 24-vuotiaita pelaajia. Eivät ne silloin olleet mitään oikeita miesten maajoukkueita.

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    Tavares loukkaantui joukkueen harjoituksissa (lihasvamma) ja jää cupittelut nyt väliin. Äijä takaisin Tororonttoon tutkimuksiin.

Registered User
    Mertarannan mikki taidettu ostaa kirpputorilta.
    "Ultimately, the car was a carrot." -Adrian Sutil

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth

Thumbs up

Hiiren Mikki on Walt Disneyn kynästä alunperin.

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth

Thumbs up

Noniin käänsin kanavalle. Aika isolta näyttää kenttä. Saukkonen höyryää kuin Raimo aikoinaan.

Suomi on tehnyt maalin. Torille!

User JoneZi's Avatar
    Jaloselle ja Kakolle isot peukut

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    Virheet pois niin pääsee pitkälle. Lankiselle propsit.

Sijainti
    Helsinki
    Noniin käänsin kanavalle. Aika isolta näyttää kenttä. Saukkonen höyryää kuin Raimo aikoinaan.

Suomi on tehnyt maalin. Torille!
    Mille torille?

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    Mille torille?
    .fi

Registered User
    Tulisko pronssia??

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth

Thumbs up

Kakko veti sellaisen yläkierteisen banaanin, että näytti että osuu molkkeria muuntajaan, mutta olikin sitten yläglyysissä.

Registered User
    Kakko veti sellaisen yläkierteisen banaanin, että näytti että osuu molkkeria muuntajaan, mutta olikin sitten yläglyysissä.
    Hyvin on alkanu Kakon kisat!! Miehellä siintää edessä hieno tulevaisuus..

Tosin esim.Puljujärvi oli tosi iso nimi tos muutama vuos sitten ja senjälkeen on ollu aika vaikeaa..

Viestien lähettämisen luvat

• Et voi avata uusia ketjuja
  • Et voi vastata keskusteluihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •  
© F1-Forum - Tietosuojaseloste - Evästekäytäntö