F1Forum.fi

-Etusivu Forum LIVE-keskustelu Säännöt Fanituotteet

Sivu 9 / 10 EnsimmäinenEnsimmäinen 12345678910 ViimeisinViimeisin
Tulokset 321-360/389

Ketju: Kuskispekulaatiot 2020

Forza Schumi Antti--91's Avatar
    Sijainti
    Turku
    Tuohon Vettelin Red Bull siirtoon en usko ikinä. Verstappen olisi takuulla kovempi vastus kuin Leclerc, saati Räikkönen viime vuosina eikä ykköskuskin asema RB:llä olisi mitenkään taattu. Jos Vettel lopettaa, eiköhän sen tilalle astu Ricciardo tai vaihtoehtoisesti jälleen kerran Räikkönen. En muutenkaan usko että Vettel vielä tämän kauden jälkeen lopettaa, mutta jos ensi vuosikin on samanlaista tervanjuontia niin eiköhän hänen ura ollut siinä.

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    Miksei Ferrari ottaisi ”isoa kalaa” jos Vettel lähtisi?
    Nään kaiken kauniimpana kuin oon nähnyt milloinkaan. On aika lähteä yksin tästä jatkamaan
    Anna mun mennä, oon valmis uuteen nousuun. Päästä mut pois, tuskin jaksan enää jouluun

Registered User
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Mosse Tarkastele viestiä
    Miksei Ferrari ottaisi ”isoa kalaa” jos Vettel lähtisi?
    Ketä isoja kaloja on vapaana ensi kaudelle? Toki kaikki rahalla, mutta Kimiä tarjoaisin tuohon paikalle vuodeksi, jonka jälkeen 2021 vapaana olisi ainakin ric, ham, bot, verstappen, vettel?

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Coni Tarkastele viestiä
    Ketä isoja kaloja on vapaana ensi kaudelle? Toki kaikki rahalla, mutta Kimiä tarjoaisin tuohon paikalle vuodeksi, jonka jälkeen 2021 vapaana olisi ainakin ric, ham, bot, verstappen, vettel?
    Varstappen tai Hamilton sinne menee jos Vettel lähtisi.
    Nään kaiken kauniimpana kuin oon nähnyt milloinkaan. On aika lähteä yksin tästä jatkamaan
    Anna mun mennä, oon valmis uuteen nousuun. Päästä mut pois, tuskin jaksan enää jouluun

asian tunteva Alfaukko's Avatar
    Varstappen tai Hamilton sinne menee jos Vettel lähtisi.
    En usko enää että Hamilton menee, kun Lecrer on muodossa. Ei paras auto ja kova tallikaveri on haastava paketti. Ellei sitten vaan jäähdyttelemään ja fiilistelemään. Mutta lokaa siitäkin tulisi niskaan. Verstappenikin luultavammin loikkaisi Mercedesille. Ferrarin puolella tosin parhaat liksat, jos sitä haluaa.

Registered User
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Antti--91 Tarkastele viestiä
    Tuohon Vettelin Red Bull siirtoon en usko ikinä. Verstappen olisi takuulla kovempi vastus kuin Leclerc,
    En usko. LeClerc ihan samalla viivalla ellei vähän korkeammalla.

Forza Schumi Antti--91's Avatar
    Sijainti
    Turku
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Har* Tarkastele viestiä
    En usko. LeClerc ihan samalla viivalla ellei vähän korkeammalla.
    Kovia luita molemmat, mutta mun silmissä Verstappen on hitusen parempi. Leclerc on ehkä ikäänsä nähden kypsempi, mutta raa'assa nopeudessa Verstappen on askeleen edellä. Molemmat silti liian kovia vastuksia Sebille.

Menee vähän asian ohi, mutta Ricciardo ja Leclerc ovat saaneet Mark Webberin näyttämään vieläkin huonommalta suharilta, vaikka ihan keskihyvänä kuskina häntä pidinkin

Registered User
    Kovia luita molemmat, mutta mun silmissä Verstappen on hitusen parempi. Leclerc on ehkä ikäänsä nähden kypsempi, mutta raa'assa nopeudessa Verstappen on askeleen edellä. Molemmat silti liian kovia vastuksia Sebille.]

Samoilla linjoilla olen itsekin. Kahden viime kisan valossa on helppo unohtaa, että Verstappen on ajanut ennen kesätaukoa liki täydellisesti, kun taas Leclercillä mahtuu samalle ajanjaksolle vaisumpiakin suorituksia ja suoranaista höntyilyä. Onhan Verstappen myös Leclercin edellä pisteissä. Ja Leclercilläkin voi olettaa suoritusten tasaantuvan ja virheiden vähenevän kun kokemusta karttuu, eli suunta lienee vain ylöspäin.

[Menee vähän asian ohi, mutta Ricciardo ja Leclerc ovat saaneet Mark Webberin näyttämään vieläkin huonommalta suharilta, vaikka ihan keskihyvänä kuskina häntä pidinkin
    Heh, ihan hauska ja aiheellinen huomio. Kyllähän se silloin aikoinaan parhaimmillaan tuntui, että Webber olisi ollut ihan maailmanmestariainesta ja olisi pärjännytkin Vettelille, mutta joutui tallin sorsimisen uhriksi. Mutta nykymittapuulla katsottuna ei tunnu kovin ihmeelliseltä kuskilta ja tuskin jää historiaan elämään kovinkaan muisteltuna nimenä.

Senior Member Cmoney's Avatar
    Mestaruusvuosinaan Vettel oli kanssa varmaankin parhaimmillaan. Webberistä sanottiin että jos olisi jatkanut, olisivat uusien sääntöjen mukaiset autot (2014->) sopineet hänelle paremmin, kun Vettelillä enemmän vaikeuksia. Muttei koskaan saada vastauksia siihen.

asian tunteva Alfaukko's Avatar

Menee vähän asian ohi, mutta Ricciardo ja Leclerc ovat saaneet Mark Webberin näyttämään vieläkin huonommalta suharilta, vaikka ihan keskihyvänä kuskina häntä pidinkin
    Nämä kuskivertailut näyttää järjettömiltä kun tehdään riittävän pitkiä ketjuja ja vertaillaan eri aikakausia. Schumacheri ihan tusinakuski kun meni häviämään Rosbergille. Benettonilla jätätti tallikavereita kovemmin kuin Ferrarilla. Massaa vastaan suoritus alkoi olemaan jo normikuskin luokkaa ja meni vaihtoon.

Vettel ei erityisen ylivoimainen ollut suhteessa Webberiin, mutta kuitenkin useammin edellä kuin perässä ja pienellä tuurilla tuli neljä mestaruutta parhaalla autolla.
    Viestiä on viimeksi muokannut Alfaukko; 13.09.2019 00:36.

Registered User
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Alfaukko Tarkastele viestiä
    Nämä kuskivertailut näyttää järjettömiltä kun tehdään riittävän pitkiä ketjuja ja vertaillaan eri aikakausia. Schumacheri ihan tusinakuski kun meni häviämään Rosbergille. Benettonilla jätätti tallikavereita kovemmin kuin Ferrarilla. Massaa vastaan suoritus alkoi olemaan jo normikuskin luokkaa ja meni vaihtoon.

Vettel ei erityisen ylivoimainen ollut suhteessa Webberiin, mutta kuitenkin useammin edellä kuin perässä ja pienellä tuurilla tuli neljä mestaruutta parhaalla autolla.
    Kyllähän Vettel nyt oli aivan eri planeetalla kuin Webber. Vettel voitti kaudella 2013 saman verran kisoja putkeen kuin mitä Webber voitti koko uransa aikana.
    "Ultimately, the car was a carrot." -Adrian Sutil

Registered User
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Alfaukko Tarkastele viestiä
    En usko enää että Hamilton menee, kun Lecrer on muodossa. Ei paras auto ja kova tallikaveri on haastava paketti.
    Hamilton on voittanut käytännössä kaikki tallikaverinsa, luulen itseluottamuksen olevan sellaista tasoa ettei tallikaveri ole se joka ratkaisisi siirtoa suuntaan tai toiseen.

F1 asijan tuntia
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Davros Tarkastele viestiä
    Kyllähän Vettel nyt oli aivan eri planeetalla kuin Webber. Vettel voitti kaudella 2013 saman verran kisoja putkeen kuin mitä Webber voitti koko uransa aikana.
    Kaudesta 2013 vielä voisi sanoa Webberin vain odotelleen eläkepäiviä mutta hän oli aivan heittopussi myös 2011, vain vuosi sen jälkeen kun hän taisteli mestaruudesta Vettelin ja Alonson kanssa vielä päätöskisassakin. Rehellisyyden nimissä Webberillä oli vain yksi hyvä kausi Vetteliä vastaan, juuri tuo 2010, mutta silloinkin hän sai tasoitusta Vettelin epäsuhtaisesti kärsimistä teknisistä ongelmista. Tuostakin kaudesta voi sanoa Webberin heittäneen mestaruuden menemään ihan omaa tyhmyyttään. Ensin hän päräytti Koreassa voittoasemasta pihalle ja epäonnistuttuaan Abu Dhabissa aika-ajoissa hänestä tuli lähinnä Vettelin apupoika taistelussa Alonsoa vastaan.

Registered User
    Lainaa Alunperin kirjoittanut SJ Tarkastele viestiä
    Kaudesta 2013 vielä voisi sanoa Webberin vain odotelleen eläkepäiviä mutta hän oli aivan heittopussi myös 2011, vain vuosi sen jälkeen kun hän taisteli mestaruudesta Vettelin ja Alonson kanssa vielä päätöskisassakin. Rehellisyyden nimissä Webberillä oli vain yksi hyvä kausi Vetteliä vastaan, juuri tuo 2010, mutta silloinkin hän sai tasoitusta Vettelin epäsuhtaisesti kärsimistä teknisistä ongelmista. Tuostakin kaudesta voi sanoa Webberin heittäneen mestaruuden menemään ihan omaa tyhmyyttään. Ensin hän päräytti Koreassa voittoasemasta pihalle ja epäonnistuttuaan Abu Dhabissa aika-ajoissa hänestä tuli lähinnä Vettelin apupoika taistelussa Alonsoa vastaan.
    Tarkoittanet vuosi ennen tätä, jolloin päätöskisassa Vettelillä, Webberillä, Alonsolla ja Hamiltonilla oli kaikilla vielä mahdollisuudet mestaruuteen. Vuonna 2012 Webber oli nimittäin mm-taiston kuudes, 102 pisteen päässä mestari Vettelistä.

Edit: ei sitä näköjään enää lukeakaan osaa, vaikeaa tuo suomen kieli. Siellä olikin kun-sana välissä.

Olivier Bocques Fan Club
    Webber ei sijoittunut yhdelläkään Vettelin mestaruuskaudella MM-sarjan kakkoseksi.
    HWNSNBM

Registered User
    Magnussen ja Grosejan jatkaa Haasilla 2020.

Tämä tuli kyllä lievänä yllärinä. Ite ajattelin että parhaassa tapauksessa kumpiki saa fudut. Mutta vissiin tilalle ei ollu sopivia kuskeja. Ainoa vapaa kuski olis ollu Hulkki, mutta vissiin palkkapyyntö oli liian kova.

Oha tuossa tietenki puolensa. Mutta ihan vaihtelun vuoksi, olis Haas voinu pistää kuskit vaihtoon. Ei varsinaisesti kumpaakaan olis tullu ikävä.

Registered User speedster?'s Avatar
    Lainaa Alunperin kirjoittanut disclaime Tarkastele viestiä
    Magnussen ja Grosejan jatkaa Haasilla 2020.

Tämä tuli kyllä lievänä yllärinä. Ite ajattelin että parhaassa tapauksessa kumpiki saa fudut. Mutta vissiin tilalle ei ollu sopivia kuskeja. Ainoa vapaa kuski olis ollu Hulkki, mutta vissiin palkkapyyntö oli liian kova.

Oha tuossa tietenki puolensa. Mutta ihan vaihtelun vuoksi, olis Haas voinu pistää kuskit vaihtoon. Ei varsinaisesti kumpaakaan olis tullu ikävä.
    Oli kyllä yllätys ja logiikkaa on vähän vaikea hahmottaa.

Autosportin videolla https://youtu.be/zOfPMC2_keY on vihjeitä Hulkin menosta Red Bullille. Uskoisiko tuota? Olisi kyllä yllättävä liike, mutta oikein maukas.

F1 asijan tuntia
    Lainaa Alunperin kirjoittanut speedster? Tarkastele viestiä
    Autosportin videolla https://youtu.be/zOfPMC2_keY on vihjeitä Hulkin menosta Red Bullille. Uskoisiko tuota? Olisi kyllä yllättävä liike, mutta oikein maukas.
    Ei varmana ole vihjeitä, koska se tarkoittaisi, että Autosportilla olisi faktatietoa jo tehdystä sopimuksesta, mitä ei tietenkään ole olemassa.

Kulttuurispesialisti JuuZa's Avatar
    Kyllä on kohtuutonta jos ei Hülkenbergille irtoa tallipaikkaa ensi kaudelle. Tänään Singaporessa mies ajoi yhden kauden parhaimmista kisoistaan ja on muutenkin ollut hyvässä vauhdissa. Monzassa jäi Ricciardosta juuri sen verran mitä aussi voitti VSC:n aikana tehdystä varikkokäynnistä. Pisteissäkin miehet ovat melkein tasoissa.

Renault siis tarjosi vain vuoden sopparia, mihin saksalainen ei lähtenyt. McLarenin Brown tarjosi IndyCar-paikkaa, mutta se ei nappaa kuten ei Nicon mukaan myöskään sähköformulat.

Hülkki ei ainakaan itse ole heittänyt pyyhettä kehään. Itse näen oikeastaan ainoana realistisena vaihtoehtona parivuotisen sopparin Alfalle. Eli 2020 Kimin tallikaverina ja 2021 eteenpäin Räikkösen manttelinperijänä. Giovinazzi voidaan ihan hyvin laittaa hyllylle vuodeksi.
    "Kyllähän se kausi on Kimin osalta paketissa, jos tästä vielä nousee mestariksi tänä vuonna niin syön lusikallisen paskaa." käyttäjä Ukyo Katayama 26. toukokuuta 2007

Registered User
    Lainaa Alunperin kirjoittanut JuuZa Tarkastele viestiä
    Kyllä on kohtuutonta jos ei Hülkenbergille irtoa tallipaikkaa ensi kaudelle. Tänään Singaporessa mies ajoi yhden kauden parhaimmista kisoistaan ja on muutenkin ollut hyvässä vauhdissa. Monzassa jäi Ricciardosta juuri sen verran mitä aussi voitti VSC:n aikana tehdystä varikkokäynnistä. Pisteissäkin miehet ovat melkein tasoissa.

Renault siis tarjosi vain vuoden sopparia, mihin saksalainen ei lähtenyt. McLarenin Brown tarjosi IndyCar-paikkaa, mutta se ei nappaa kuten ei Nicon mukaan myöskään sähköformulat.

Hülkki ei ainakaan itse ole heittänyt pyyhettä kehään. Itse näen oikeastaan ainoana realistisena vaihtoehtona parivuotisen sopparin Alfalle. Eli 2020 Kimin tallikaverina ja 2021 eteenpäin Räikkösen manttelinperijänä. Giovinazzi voidaan ihan hyvin laittaa hyllylle vuodeksi.
    Alfa varmasti ottaisikin mielellään Hulkenbergin Kimin rinnalle, mutta Ferrari laittaisi kapuloita rattaisiin.

Registered User
    Sijainti
    Vantaa
    Minä heitän spekulaation, että Hulkenberg korvaa Kimin ensikaudella. Räikkönen siirtyy varakuskiksi ja kenties muutenkin tallin johtoportaaseen.

Registered User Hartsa76's Avatar
    Lainaa Alunperin kirjoittanut F1-fani82 Tarkastele viestiä
    Minä heitän spekulaation, että Hulkenberg korvaa Kimin ensikaudella. Räikkönen siirtyy varakuskiksi ja kenties muutenkin tallin johtoportaaseen.
    Kimi ei todellakaan siirry varakuljettajaksi, koska hän haluaa yhä ajaa kisoja ja lisäksi Kimillä on jo sopimus ensi kaudesta.

Hülkenbergille ei ole Alfa Romeolla tarjolla kuin korkeintaan varakuskin rooli ensi kaudelle ja vasta kaudelle 2021 kisakuljettajan paikka mikäli Kimi lopettaa ensi kauden jälkeen.

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    Spekuloi vaan, mutta kun Kimi on itse selväsanaisesti sanonut, että kun ajohommat loppuu, niin häntä ei tuolla enää nähdä.

Registered User
    Spekuloi vaan, mutta kun Kimi on itse selväsanaisesti sanonut, että kun ajohommat loppuu, niin häntä ei tuolla enää nähdä.
    On se puhunut kaikkea muutakin mikä sittemmin muuttunut matkan varrella. Uran piti päättyä Ferrarilla, vain mestaruudesta ajaminen kiinnostaa jne.

Toki uskon ettei jää varikolle pyörimään ajouran päätyttyä.

Registered User
    Sijainti
    Vantaa
    Kimiä ei tunnu kiinnostavan mikään medialle kertomana, mutta koko ajan tihkuu kuinka asiat oikeasti kiinnostaa. Räikkönen ei ole aivan niin jyrkkä asioille, mitä mediassa antaa ymmärtää.

Registered User
    Sijainti
    Vantaa
    Kaikki nauroi myös sille kun heitin spekulaation Ricciardon rellu-sopimuksesta, mikä ei pitänyt olla millään muotoa mahdollinen. F1:ssä tilanteet muuttuvat.

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    Kimiä ei tunnu kiinnostavan mikään medialle kertomana, mutta koko ajan tihkuu kuinka asiat oikeasti kiinnostaa. Räikkönen ei ole aivan niin jyrkkä asioille, mitä mediassa antaa ymmärtää.
    Totta turiset!👍

F1 asijan tuntia
    Kaikki nauroi myös sille kun heitin spekulaation Ricciardon rellu-sopimuksesta, mikä ei pitänyt olla millään muotoa mahdollinen. F1:ssä tilanteet muuttuvat.
    Niin, nyt nauretaan enää Ricciardon Rellu-sopimukselle. Ei siinä vieläkään ole mitään järkeä. Riku vain heitti kaikki munat yhteen koriin kun ei muutakaan keksinyt ja halusi pois.

Registered User
    Sijainti
    Vantaa
    Niin, nyt nauretaan enää Ricciardon Rellu-sopimukselle. Ei siinä vieläkään ole mitään järkeä. Riku vain heitti kaikki munat yhteen koriin kun ei muutakaan keksinyt ja halusi pois.
    Eipä tuossa ole juuri nauramista. Red Bull rakentaa tiimiä Verstappenin ympärille eikä Ricciardo voita mestaruutta Red Bullilla ikinä. Ainut vaihtoehto oli Renault.

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    Eipä tuossa ole juuri nauramista. Red Bull rakentaa tiimiä Verstappenin ympärille eikä Ricciardo voita mestaruutta Red Bullilla ikinä. Ainut vaihtoehto oli Renault.
    Ihan hyvä paikka kerätä vähän sukanvarteen ja kytätä paikkaa MB/SF-talleista.

F1 asijan tuntia
    Red Bullilla ei tällä hetkellä mestaruutta voita kukaan mutta voi kuitenkin taistella kärkijoukoissa. Verstappenilla on vain yksi keskeytys, syynä kolari, ja Monzassa toisen kolhun pilaamaa kisaa lukuun ottamatta hän on ollut aina viiden joukossa ja toki ne pari voittoakin tilillä. Ricciardolla itsellään on lähes yhtä monta keskeytystä kuin pistesijaa ja ne pistesijat ovat lähinnä jämäpisteitä.

Pakko spekuloida jo vuoden 2021 asioilla, nimittäin Ricciardolla voi olla paha paikka löytää mitään parempaakaan kuin Renault, kun samaan aikaan neuvotteluitaan käyvät sellaiset nimet kuin Vettel, Verstappen, Hamilton. Varamiehinäkin on arvostettuja nimiä kuten Räikkönen ja Alonso, joilla on reilusti enemmän pr-arvoa kuin jollain Ricciardolla, mikäli pitäisi löytää hyvä mainoskasvo vaikkapa yhden kauden ajaksi. Renaultilta tuli jo sellaista viestiä, ettei talli aio enää maksaa keskikastissa kyntäessään mestariluokan palkkaa kuljettajilleen vaan katselee ennemmin junnufarminsa suuntaan, joten Ricciardo saattaa lentää pihalle Rellultakin.

On aika helppoa nähdä Verstappenin, Hamiltonin ja Vettelin jatkavan kolmessa kärkitallissa – pois lukien mahdolliset eläköitymiset – jolloin Ricciardolla ei liiemmin ole asiaa näihin talleihin. Mikäli Hamilton lähtee Mersulta, niin Bottasin jatkosopimus lienee tallin vakauden kannalta automaatio, muussa tapauksessa Riku saattaisi olla hyvä upgrade. Red Bullille hän ei enää välttämättä kelpaa, mikäli Albon tai Kvyat avaa ensi kauden vahvasti emotallin väreissä. Sidestep McLarenille tuskin onnistuu, sillä Sainz ajaa erinomaisesti, on paljon halvempi (tuoden samalla sponsorin talliin) ja on löytänyt hyvän hengen tallikaverinsa kanssa. Norris ajaa kelvollisesti ja on tallin omia junnuja. Voisiko sitten olla niin, että Ricciardon on hakeuduttava Alfalle Räikkösen tilalle tai tallikaveriksi, mikäli tallin suoritustaso säilyy nykyisellään?
    Viestiä on viimeksi muokannut SJ; 24.09.2019 06:15.

Lead Singer Revolt's Avatar
    Ja Daniel nauraa itse klassisesti koko matkan pankkiin. Jengi ei tajua, että raha aidosti merkkaa todella paljon noille kuskeille. Se on paitsi indikaatio arvostuksesta, mutta myös se, millä rahoittaa loppuelämänsä myös jälkikasvulle ja muulle lähisuvulle. Naurettava romantisoitu ajatus tuntuu monella olevan, että kuskit ajaisivat esim. Mersua vaikka nollapalkalla jos voisivat. Ei kukaan ajaisi. Miljoonia vaatisi ihan jokainen.

Ricciardon Rellu-soppari oli todella rationaalinen noilla palkkaluvuilla.
    Jean Alesi: "Going through Eau Rouge is like having an orgasm."
    Mika Häkkinen: "Oh yeah? I think he's shitting his pants and mixing up the two feelings..."

Nimimerkki J0ne tiivistää F1-sarjan tilanteen 2.11.2014: "Paska kisa paskat kuskit paska sarja paskaa kaikki."

F1 asijan tuntia
    Noh, Sennahan tunnetusti "lupasi" ajaa dominoiva Williamsia vaikka ilmaiseksi... Minä en usko Rivin myyneen sieluaan vielä kuuden GP-voiton jälkeen. Totta kai raha antaa lohtua paskassa tarpeessa mutta parivuotinen soppari on aika lyhyt, kun menestyksekästä uraa olisi voinut olla jäljellä 10 vuottakin.

Registered User
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Revolt Tarkastele viestiä
    Ja Daniel nauraa itse klassisesti koko matkan pankkiin. Jengi ei tajua, että raha aidosti merkkaa todella paljon noille kuskeille. Se on paitsi indikaatio arvostuksesta, mutta myös se, millä rahoittaa loppuelämänsä myös jälkikasvulle ja muulle lähisuvulle. Naurettava romantisoitu ajatus tuntuu monella olevan, että kuskit ajaisivat esim. Mersua vaikka nollapalkalla jos voisivat. Ei kukaan ajaisi. Miljoonia vaatisi ihan jokainen.

Ricciardon Rellu-soppari oli todella rationaalinen noilla palkkaluvuilla.
    Kyllä taatusti ajaisi ilmaiseksi monikin. Tuo on kuitenkin turhaa spekulointia koska Mersun kaltaisella budjetilla toimivalle tallille on melko samantekevää, maksaako se kuskille 10 miljoonaa vai 0 euroa vuodessa.

Lisäisin vielä sen että korkealla palkalla voi ajaa itsensä myös nurkkaan. Ricciardo joutuu myöhemmin hankalaan ja hieman noloon tilanteeseen jos esim. Ferrarilla on paikka auki ja joutuvat valitsemaan jonkun nuoren lupaavan parilla miljoonalla ajavan ja kymmeniä miljoonia vaativan välillä.

Registered User
    Oon kyllä vähän eri mieltä tuosta että sama maksaako 0€ vai 10 milliä. Kyllähän Bottaksen kanssakin oli puhe, että ne Wihurilta tulleet sponssirahat painoi paljon vaakakupissa kun mies palkattiin. Ei nuo huipputallitkaan huvikseen rahaa heitä menemään.

Registered User YaZka's Avatar
    Sijainti
    Tampere
    Mitäs jos HULkki nappaakin ens vuodelle Ferkun apukuski paikan.

Registered User
    Lainaa Alunperin kirjoittanut ouzei Tarkastele viestiä
    Oon kyllä vähän eri mieltä tuosta että sama maksaako 0€ vai 10 milliä. Kyllähän Bottaksen kanssakin oli puhe, että ne Wihurilta tulleet sponssirahat painoi paljon vaakakupissa kun mies palkattiin. Ei nuo huipputallitkaan huvikseen rahaa heitä menemään.
    Bottas ei ole enää Wihurin sponsoroima ja sai silti uuden sopimuksen. Bottas ajaa Mersulla koska häntä pidetään hyvänä kuskina.

Registered User
    Lainaa Alunperin kirjoittanut YaZka Tarkastele viestiä
    Mitäs jos HULkki nappaakin ens vuodelle Ferkun apukuski paikan.
    Hyvinkin mahdollinen skenaario jos Vettel päättää vaihtaa Red Bullille.

Registered User YaZka's Avatar
    Sijainti
    Tampere
    Lainaa Alunperin kirjoittanut markot Tarkastele viestiä
    Hyvinkin mahdollinen skenaario jos Vettel päättää vaihtaa Red Bullille.
    Millaset purkupykälät on VET ja FER keskenään, olis kiva tietää, esim. jos ei noudata tiimin ohjeita tai toisinpäin ei ole taattu ykköskuskin statusta, onkohan noista mitään paperilla sovittuna...

Toisaalta tarjoaisin HUL sopimusta Alfalle ja RAI vois olla LEC apupoika ens vuonna

Registered User
    Sijainti
    Vantaa
    Red Bullilla ei tällä hetkellä mestaruutta voita kukaan mutta voi kuitenkin taistella kärkijoukoissa. Verstappenilla on vain yksi keskeytys, syynä kolari, ja Monzassa toisen kolhun pilaamaa kisaa lukuun ottamatta hän on ollut aina viiden joukossa ja toki ne pari voittoakin tilillä. Ricciardolla itsellään on lähes yhtä monta keskeytystä kuin pistesijaa ja ne pistesijat ovat lähinnä jämäpisteitä.

Pakko spekuloida jo vuoden 2021 asioilla, nimittäin Ricciardolla voi olla paha paikka löytää mitään parempaakaan kuin Renault, kun samaan aikaan neuvotteluitaan käyvät sellaiset nimet kuin Vettel, Verstappen, Hamilton. Varamiehinäkin on arvostettuja nimiä kuten Räikkönen ja Alonso, joilla on reilusti enemmän pr-arvoa kuin jollain Ricciardolla, mikäli pitäisi löytää hyvä mainoskasvo vaikkapa yhden kauden ajaksi. Renaultilta tuli jo sellaista viestiä, ettei talli aio enää maksaa keskikastissa kyntäessään mestariluokan palkkaa kuljettajilleen vaan katselee ennemmin junnufarminsa suuntaan, joten Ricciardo saattaa lentää pihalle Rellultakin.

On aika helppoa nähdä Verstappenin, Hamiltonin ja Vettelin jatkavan kolmessa kärkitallissa – pois lukien mahdolliset eläköitymiset – jolloin Ricciardolla ei liiemmin ole asiaa näihin talleihin. Mikäli Hamilton lähtee Mersulta, niin Bottasin jatkosopimus lienee tallin vakauden kannalta automaatio, muussa tapauksessa Riku saattaisi olla hyvä upgrade. Red Bullille hän ei enää välttämättä kelpaa, mikäli Albon tai Kvyat avaa ensi kauden vahvasti emotallin väreissä. Sidestep McLarenille tuskin onnistuu, sillä Sainz ajaa erinomaisesti, on paljon halvempi (tuoden samalla sponsorin talliin) ja on löytänyt hyvän hengen tallikaverinsa kanssa. Norris ajaa kelvollisesti ja on tallin omia junnuja. Voisiko sitten olla niin, että Ricciardon on hakeuduttava Alfalle Räikkösen tilalle tai tallikaveriksi, mikäli tallin suoritustaso säilyy nykyisellään?
    Millä asteella Ricciardo nyt olisi Bottasta parempi? Ricciardo on kyllä tällä hetkellä gridin yliarvostetuin kuski. Ehkä maine perustuu näyttäviin ohituksiin, jotka ovat mielestäni suurimalta osin Red Bullin auton hyvyyttä. Onko muuten sattumaa, miksi Verstappenin ohitustaidot ovat heikentyneet tällä kaudella? Eipähän ole tullut tällä kaudella heittämällä muista ohi Itävaltaa lukuunottamatta, mutta suoravauhti on parantunut. Tästä kiitellään ainostaan Hondaa, mutta on jotain muutosta tapahtunut RedBullin autossakin. Tuo ohituksien vähentyminen on myös osaltaan syy, miksi Verstappen on "rauhoittunut". Autolla ei pysty enää syöksymään mutkiin aiempien kausien tapaan. Tämä on vain minun tulkintaa ja epäilyksiä.

Bottaksen kisasäädöissä on tapahtunut jotain muutosta kahdessa viime kisassa verrattuna aikaisempiin. Ennen Bottas ei ole pystynyt roikkumaan muiden takana kisavauhdissa, mistä Wolff kritisoikin Monzassa. Singaporessa ja Venäjällä pystyi roikkumaan sekunnin tuntumassa ja sen allekin siihen asti, kunnes nopeus katosi. Ennen alle sekuntiin ei tuntuntut mitenkään pääsevän kisasta riippumatta. Toisaalta viimeisessä kahdessa kisassa on ollut isoja ongelmia aika-ajoissa. Vieläkun otetaan huomioon se, että Venäjä on Bottakselle ollut aina vahva tätä aiemin.
    Viestiä on viimeksi muokannut F1-fani82; 30.09.2019 14:19.

Tämän ketjun tagit

Viestien lähettämisen luvat

• Et voi avata uusia ketjuja
  • Et voi vastata keskusteluihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •  
© F1-Forum - Tietosuojaseloste - Evästekäytäntö