F1Forum.fi

-Etusivu Forum LIVE-keskustelu Säännöt Fanituotteet

Sivu 8 / 8 EnsimmäinenEnsimmäinen 12345678
Tulokset 281-302/302

Ketju: Formula 1 - 2019 - 16 - Venäjän GP

Registered User YaZka's Avatar
    Sijainti
    Tampere
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Mosse Tarkastele viestiä
    Niin, että kyllähän pankkiryöstökin kannattaa, jos ei jää kiinni, eikä omatunto solvaa. Vai mitä Jaska?
    En mä mitään kiinnijäämättömyydestä tässä puhunut, pointti oli se, että jos nyt vaikka ryöstän sen sun pankin, nii rosvon pitääkin palauttaa vaan puolet saaliista, jos siis nyt tajuat...

Kiinnihän se oli jäänyt kuitenkin jokatapauksessa, sehän näkyi kuvissa kaikille.

Jos säännöissä on porsaanreikä, sitä saa hyödyntää.
    Viestiä on viimeksi muokannut YaZka; 01.10.2019 18:53.

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    Lainaa Alunperin kirjoittanut YaZka Tarkastele viestiä
    En mä mitään kiinnijäämättömyydestä tässä puhunut, pointti oli se, että jos nyt vaikka ryöstän sen sun pankin, nii rosvon pitääkin palauttaa vaan puolet saaliista, jos siis nyt tajuat...

Kiinnihän se oli jäänyt kuitenkin jokatapauksessa, sehän näkyi kuvissa kaikille.

Jos säännöissä on porsaanreikä, sitä saa hyödyntää.
    Kaipa se rangaistus olisi hyötyyn verranollinen. Vois jopa mustaa lippua saada jos kärkeen asti paukkais noista ruuduista.
    Nään kaiken kauniimpana kuin oon nähnyt milloinkaan. On aika lähteä yksin tästä jatkamaan
    Anna mun mennä, oon valmis uuteen nousuun. Päästä mut pois, tuskin jaksan enää jouluun

Sijainti
    Tampere
    Kaipa se rangaistus olisi hyötyyn verranollinen. Vois jopa mustaa lippua saada jos kärkeen asti paukkais noista ruuduista.
    No toi kärkeen asti oli pikkusen liioiteltua, mutta ku kerran alko jo liikkuun ruudussa, niin miks enää suotta taas pysähty, ku oli penalttii kuitenkin tulossa, olis sillee sivistyneesti paukuttanu kärjen tuntumaan ja jääny odottelemssn tulevaa rankkua

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    No toi kärkeen asti oli pikkusen liioiteltua, mutta ku kerran alko jo liikkuun ruudussa, niin miks enää suotta taas pysähty, ku oli penalttii kuitenkin tulossa, olis sillee sivistyneesti paukuttanu kärjen tuntumaan ja jääny odottelemssn tulevaa rankkua
    Varmaan noita kuljettajia on briiffattu, mitä noista tulee. Eli varmaan Kimi tiesi tasan tarkkaan, että kannatti jarruttaa mielummin kuin ajaa kymmenen ohi. Siellä kun on näitä pykäliä FIA vastaan pullikoinnista ja/tai huonosta julkisuuden aiheuttamisesta.

Gunther Steiner tais saada moisesta jonkun penaltin, kun nillitti Magnussenin aikasakosta.
    Nään kaiken kauniimpana kuin oon nähnyt milloinkaan. On aika lähteä yksin tästä jatkamaan
    Anna mun mennä, oon valmis uuteen nousuun. Päästä mut pois, tuskin jaksan enää jouluun

Sijainti
    Tampere
    Jep ja varmaankin tuo saatu hyöty vaikuttaa myös rankkuun, eli jos sijoitus paranee, pitäis antaa sijoitukset takas, vähä niinku jos oikaisee shikaanin.
    Mutta kuitenkin toi läpiajorangaistus on luultavasti se minimi, sääntöpykäliä en jaksa alkaa tulkitteen, niin jääköön tää porsaanreiän ettiminen tästä mun osalta tähän.

Registered User
    Sijainti
    Vantaa
    Jep ja varmaankin tuo saatu hyöty vaikuttaa myös rankkuun, eli jos sijoitus paranee, pitäis antaa sijoitukset takas, vähä niinku jos oikaisee shikaanin.
    Mutta kuitenkin toi läpiajorangaistus on luultavasti se minimi, sääntöpykäliä en jaksa alkaa tulkitteen, niin jääköön tää porsaanreiän ettiminen tästä mun osalta tähän.
    Ymmärrän Jaskan pointin. Ilmeisesti hait sitä, että olisi sentään hyötynyt jotain tuosta varastamisesta ennen rangaistusta eli olisi ollut lähempänä edessä olevaa. Eiköhän tuo Kimin tapaus ole reaktio, joka syntyy, kun tajuaa varastavansa lähdön.

Haluaisin itse asiassa nähdä joskus lähdön, jossa varastetaan kunnolla

EDIT: Pastori otti kunnon varaslähdön 2012 https://www.youtube.com/watch?v=SFg58c3YM70
    Viestiä on viimeksi muokannut F1-fani82; 01.10.2019 21:35.

Registered User IsoAhven's Avatar
    ..ja muutenkin varaslähtö sellainen, että siitä pitää aina rankaista. Vaikka jarruttelis, nii se on jo vaikuttanut toisiinkin (todennäköisesti).
    Viestiä on viimeksi muokannut IsoAhven; 01.10.2019 21:39.

Olivier Bocques Fan Club
    Kaikkien aikojen paras varaslähtö on kyllä tämä:

https://www.youtube.com/watch?v=5awDdwwXPzg

"Maybe a false start"
    "I would not be surprised if he gets a penalty"
    HWNSNBM

Senior Member Cmoney's Avatar
    Kaipa se rangaistus olisi hyötyyn verranollinen.
    Eri asia toki, mutta tuli mieleen Sochin pikkuformulakisa (F2 tai F3) jossa turva-auton ollessa poistumassa kaveri pukkasi edelläolevan spinnaukseen ja sai muutaman sekunnin aikarankun jolla oli sitten 8. ja paalulla seuraavan päivän kisaan. Se päinajettu tippui kauemmas pois pisteiltä. Siinä olisi kyllä ollut mielestäni paikallaan tiputtaa ainakin rikkomansa kilpakaverin taakse tuloksissa.

Registered User
    Lainaa Alunperin kirjoittanut F1-fani82 Tarkastele viestiä
    Ymmärrän Jaskan pointin. Ilmeisesti hait sitä, että olisi sentään hyötynyt jotain tuosta varastamisesta ennen rangaistusta eli olisi ollut lähempänä edessä olevaa. Eiköhän tuo Kimin tapaus ole reaktio, joka syntyy, kun tajuaa varastavansa lähdön.

EDIT: Pastori otti kunnon varaslähdön 2012 https://www.youtube.com/watch?v=SFg58c3YM70
    Pastor Maldonado was given two five-place grid penalties at the Italian Grand Prix, the first of which was for his jump start and the second for causing an avoidable collision with Glock.
    -wiki
    Loppuu kädet eikä oo bodya
    ¯\_(ツ)_/¯

Sijainti
    Tampere
    Lainaa Alunperin kirjoittanut IsoAhven Tarkastele viestiä
    ..ja muutenkin varaslähtö sellainen, että siitä pitää aina rankaista. Vaikka jarruttelis, nii se on jo vaikuttanut toisiinkin (todennäköisesti).
    Joskus on ollut tapaus, missä joku liikahtanut ruudussa ennen valojen sammumista, mutta pysähtynyt ja pysynyt ilmeisesti ruudussa ennen lähtöä, niin on jäänyt ilman penalttia, en nyt muista mikö kisa ja kuka, mut on siitä useampia vuosia.

Olihan Bottaksen lähtö Itävallassa myös varaslähtö, mutta se ei rekisteröitynyt järjestelmään, koska liikkui ruudun sisällä ja valojen sammuessa poistui vasta ruudusta, niin anturit ei sitä noteeranneet, eikä tullut rankkua.

Sijainti
    Tampere
    Lainaa Alunperin kirjoittanut F1-fani82 Tarkastele viestiä

Joo se olis kans mun suosikki, saataisiin ainakin kunnon ennakkotapaus, johon voitas jatkossa rangaistuksia perustella.
    Ja olishan siinä yrityksessä muutenkin munaa!

Mut sitäkin enemmän haluaisin nähdä tilanteen, missä turva-auto vetää pihalle ja jää sinne, että mitenkä kuskit siihen reagoi, kun turva-autoahan ei saa ohittaa

Singaporessa oltiin jo lähellä, ku meinas löpö loppua.

Registered User
    Joo se olis kans mun suosikki, saataisiin ainakin kunnon ennakkotapaus, johon voitas jatkossa rangaistuksia perustella.

Mut sitäkin enemmän haluaisin nähdä tilanteen, missä turva-auto vetää pihalle ja jää sinne, että mitenkä kuskit siihen reagoi, kun turva-autoahan ei saa ohittaa

Minua puolestaan kiinnostaisi, mitä tuomaristo olisi tehnyt, jos Hamilton olisi muutama vuosi sitten vetänyt turva-auton kylkeen Silverstonessa. Melko läheltä liippasi.

https://youtu.be/K3z-vKASM6M
    "Ultimately, the car was a carrot." -Adrian Sutil

Forza Schumi Antti--91's Avatar
    Sijainti
    Turku

Eikös Indycarissa käynyt tuolla tavalla 2018 jossain sadekelin kisassa. Pace car ajoi kaiteisiin ja vara-auto kehiin

F1 asijan tuntia
    No kun se ei olisi kiellettyä. Ja hyvin pitkälti tuosta seuraisi punainen lippu.

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    No jos turva-auto on pihalla, niin saahan sen ohittaa. Muuten eivät voisi ajaa varikko-/pääsuoran ohi ollenkaan, kun turva-auto on siellä parkissa koko ajan.

Registered User
    Joo, kyllä täällä odotetaan muna kovana sitä seuraavaa varaslähtöä.

Turva-auto palaa varikolle, jonka jälkeen kisa jatkuu, niin olisihan se periaatteessa mielenkiintoista.
    Virtual safety car ja mahdollisesti muuttunut lähtöjärjestys palautetaan tai autot palaavat varikolle / uusintalähtö ruudukosta.
    Onhan näitä keinoja.

-e-

Nii juu, jos sattuu olemaan vielä varaturva-auto.
    Viestiä on viimeksi muokannut Mickey; 02.10.2019 17:04.
    ¯\_(ツ)_/¯

Registered User
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Davros Tarkastele viestiä
    Minua puolestaan kiinnostaisi, mitä tuomaristo olisi tehnyt, jos Hamilton olisi muutama vuosi sitten vetänyt turva-auton kylkeen Silverstonessa. Melko läheltä liippasi.

https://youtu.be/K3z-vKASM6M
    Jos saa veikata, niin lähtöruuturangaistusta enemmän tai vähemmän.
    ¯\_(ツ)_/¯

Sijainti
    Tampere
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Mickey Tarkastele viestiä
    Turva-auto palaa varikolle, jonka jälkeen kisa jatkuu, niin olisihan se periaatteessa mielenkiintoista.

Nii juu, jos sattuu olemaan vielä varaturva-auto.
    Luultavasti tulis kyllä aika hätäseen punainen lippu, jos turva-auto varikolla palais, eikä kisa tosiaankan heti sen jäkeen jatkuis, vaikka olisikin se varaturva-auto.

Registered User
    Luultavasti tulis kyllä aika hätäseen punainen lippu, jos turva-auto varikolla palais, eikä kisa tosiaankan heti sen jäkeen jatkuis, vaikka olisikin se varaturva-auto.
    Niin, voisihan se vaiketuttaa varikon käyttöä, jos turva-auto olisi tulessa ja puolen tusinaa paloautoa siinä ympärillä.
    ¯\_(ツ)_/¯

F1 asijan tuntia
    Kai se riippuisi siitä, missä kuljettaja oli tuolla hetkellä.

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth

Thumbs up

Bottaalle kunniaa Sotshin ajeluista talliltaan.

Valtteri Bottaksen uroteko paljastui Mercedeksen datasta: ”Vastasi täysin samalla tavalla ja teki täydellistä työtä”

Mercedes-talli valottaa Valtteri Bottaksen toiminnan yksityiskohtia Venäjän F1-kisan lopputaistelussa Charles Leclercia vastaan. Tiimin päästrategisti James Vowles kuvailee suomalaisen työtä täydellisesti suoritetuksi.

Bottas joutui Sotshissa kovan paineen alle sen jälkeen, kun Mercedes oli päässyt yllättävään kaksoisjohtoon Sebastian Vettelin keskeytyksen muutettua totaalisesti Ferrarin päivän kulkua.

Mercedekset tulivat virtuaalisen turva-autotilanteen myötä salamana varikolle ja hakivat loppuratkaisua varten pehmeät renkaat. Lewis Hamilton ja Valtteri Bottas palasivat radalle hölmistyneen Charles Leclercin eteen.

Myös Leclerc haki vielä yhdet pehmeät renkaat, mikä tiesi Bottakselle kovaa taistelua paikkansa säilyttämiseksi. Mercedes-pomo Vowles kertoo tästä alkaneen jakson olleen todellinen näytös Bottakselta.

– Sen jälkeen, kun Leclerc pysähtyi ja haki pehmeät renkaat, oli selvää, että tulemme kokemaan uusintalähdössä jonkun verran painetta Ferrarin suunnalta. He ovat erittäin nopeita suorilla ja varsinkin kakkosmutkaan johtavalla osuudella, Vowles kertoo Mercedeksen somekanavissaan julkaisemalla videolla.

– Ja kun DRS (avattava takasiipi) vapautui muutamaa kierrosta turva-auton jälkeen, uskoimme, että olisi valtavan vaikeaa pitää tuota sijaa kisan loppuun asti.

– Valtteri ei tehnyt ainuttakaan virhettä. Hän ei lukinnut jarrujaan kakkosmutkaan tultaessa, ja hän puolusti joka mutkassa, jossa hänen pitikin, Vowles kehuu.

Kyse ei ollut pelkästään vauhdin ylläpitämisestä, vaan Bottaksen piti osata säästää myös energiaa oikeisiin hetkiin. Jos Leclerc olisi saanut hyödynnettyä hybridimoottorinsa energiankeruuta Bottasta paremmin, ohitus olisi tullut.

– Hän meni ylös ja alas (voimayksikön) energiatasojen kanssa maksimoidakseen vauhtinsa kakkosmutkaan, ja sen hän teki täydellisesti, Vowles sanoo.

– Leclerc perääntyi monta kertaa vain jäähdyttääkseen renkaitaan ja kerätäkseen energiaa akkuunsa hyökätäkseen uudelleen. Joka kerta, kun hän teki sen, Valtteri vastasi täysin samoilla säätimillä omalta puoleltaan. Hän taisteli tiensä maaliin asti ja teki täydellistä työtä.
    https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/...3060#gs.7pfake

Viestien lähettämisen luvat

• Et voi avata uusia ketjuja
  • Et voi vastata keskusteluihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •  
© F1-Forum - Tietosuojaseloste - Evästekäytäntö