F1Forum.fi

-Etusivu Forum LIVE-keskustelu Säännöt Fanituotteet

Sivu 1 / 9 123456789 ViimeisinViimeisin
Tulokset 1-40/352

Ketju: Formula 1 - 2019 - 17 - Japanin GP

Kulttuurispesialisti JuuZa's Avatar

Formula 1 - 2019 - 17 - Japanin GP

FORMULA 1 JAPANESE GRAND PRIX 2019
    Suzuka International Racing Course

Kilpailun aikataulu

Perjantai 11.10.
    04:00-05:30 1. Vapaat harjoitukset
    08:00-09:30 2. Vapaat harjoitukset

Lauantai 12.10.
    06:00-07:00 3. Vapaat harjoitukset
    08:00 Ennakkotunnelmat
    09:00-10:00 Aika-ajot

Sunnuntai 13.10.
    07:00 Ennakkotunnelmat
    07:54 Kansallishymni
    08:10 F1 Kilpailu

https://www.formula1.com/en/racing/2019/Japan.html

Tämän hetken sääennusteet Suzukaan:
    25-27 astetta. Epävakaista, sateen mahdollisuus koko viikonlopulle.

https://www.yr.no/place/Japan/Mie/Suzuka/

Säätutka ja Webbikameroita:
    https://www.meteoblue.com/en/weather..._japan_1851348
    "Kyllähän se kausi on Kimin osalta paketissa, jos tästä vielä nousee mestariksi tänä vuonna niin syön lusikallisen paskaa." käyttäjä Ukyo Katayama 26. toukokuuta 2007

Osallistukaa uuteen F1-Forumin Formulaveikkaukseen jos kiinnostaa:

http://www.f1-forum.fi/vb/showthread.php?t=44315
    "Kyllähän se kausi on Kimin osalta paketissa, jos tästä vielä nousee mestariksi tänä vuonna niin syön lusikallisen paskaa." käyttäjä Ukyo Katayama 26. toukokuuta 2007

Super Moderator amiraali's Avatar
    Viikonlopuksi luvattu jopa hirmumyrskyä Japaniin. Saa nähdä miten käy GP-kisan?
    Kimi Matias Räikkönen- "Jäämiehen paluu".

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    Lainaa Alunperin kirjoittanut amiraali Tarkastele viestiä
    Viikonlopuksi luvattu jopa hirmumyrskyä Japaniin. Saa nähdä miten käy GP-kisan?
    Leclerc voittaa.
    Nään kaiken kauniimpana kuin oon nähnyt milloinkaan. On aika lähteä yksin tästä jatkamaan
    Anna mun mennä, oon valmis uuteen nousuun. Päästä mut pois, tuskin jaksan enää jouluun

Registered User Bunder's Avatar
    Naurettavaa tällaiset spekuloinnit kisan perumisesta. Kyseessä on kuninkuusluokka, jossa kenenkään ei ole pakko olla mukana. Jos kisan alussa sataa kaatamalla niin ei sinne radalle ole pakko lähteä jos ei uskalla. Esim. Williamsit voisivat osallistua kisaan ja ottaa kaksoisvoiton samalla kun Hamilttonit ja kumppanit nyyhkyttävät varikkotiloissa.
    "Ossi elää reunalla" - Tomi Tuominen 7.10.2018

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth

Talking

Lainaa Alunperin kirjoittanut Bunder Tarkastele viestiä
    Naurettavaa tällaiset spekuloinnit kisan perumisesta. Kyseessä on kuninkuusluokka, jossa kenenkään ei ole pakko olla mukana. Jos kisan alussa sataa kaatamalla niin ei sinne radalle ole pakko lähteä jos ei uskalla. Esim. Williamsit voisivat osallistua kisaan ja ottaa kaksoisvoiton samalla kun Hamilttonit ja kumppanit nyyhkyttävät varikkotiloissa.
    Jumalauta että on kyllä uskomatonta aasinsiltailua ja panettelua. Mistä helvetistä sä tiedät että Hamilttonit ja kumppanit siellä nyyhkyttäisi, kun ihan yhtä hyvin voi olla just se Williams-kaksikko vaarallisen autonsa takia.

Taitaa ne kovimmat nyyhkyttäjät olla ruudun ääressä 'tietämässä' asioista.
    Nään kaiken kauniimpana kuin oon nähnyt milloinkaan. On aika lähteä yksin tästä jatkamaan
    Anna mun mennä, oon valmis uuteen nousuun. Päästä mut pois, tuskin jaksan enää jouluun

Lainaa Alunperin kirjoittanut Mosse Tarkastele viestiä
    Jumalauta että on kyllä uskomatonta aasinsiltailua ja panettelua. Mistä helvetistä sä tiedät että Hamilttonit ja kumppanit siellä nyyhkyttäisi, kun ihan yhtä hyvin voi olla just se Williams-kaksikko vaarallisen autonsa takia.

Taitaa ne kovimmat nyyhkyttäjät olla ruudun ääressä 'tietämässä' asioista.
    Williams on omistajiakin myöten kunnianhimoinen old school tiimi. Kun kuskeina on vielä näytönhaluinen Russel ja Kubica joka haluaa näyttää olevansa vielä rattimies niin nämä varmasti olisivat mukana. Sen sijaan Mercedes haluaa imagoonsa sopivia värittömiä kaksoivoittoja, jossa kaikenlainen sähellys, dramatiikka ja viihde ovat lähinnä pakollista pahaa. Alla on oma arvio siitä, ketkä lähtisivät kisaan ääriolosuhteissa. Suurin osa olisi mukana, jos valinta olisi oma.

Bottas

Leclerc

Verstappen
    Albon

Norris
    Sainz (kitisee mutta osallistuu, koska keskikastin kisaajat mukana)

Ricciardo
    Hulkenberg

Magnussen

Räikkönen
    Giovinazzi (haluaa turvata tulevaisuutensa, joten kisan skippaaminen olisi melko naula arkkuun)

Perez
    Stroll

Russel
    Kubica

Kvyat
    Gasly (osallistuu vain koska muutkin Red Bull kuskit mukana)

Eivät osallistu

Hamilton
    Vettel
    Grosjean

Olivier Bocques Fan Club
    Sääennuste näyttää ehkä eniten sellaiselta, että aika-ajot käydään sunnuntaiaamuna (klo 9?)
    HWNSNBM

F1 asijan tuntia
    Jos sinne oikeasti tulisi "hirmumyrsky", niin eiköhän rata-alue kokolailla olisi veden peitossa ja ajaminen mahdotonta. Kisaa ei järjestetä, jos FIA sen peruu, joten silloin asia ei ole tallien saati kuljettajien harkintavallassa.

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth

Question

Williams on omistajiakin myöten kunnianhimoinen old school tiimi. Kun kuskeina on vielä näytönhaluinen Russel ja Kubica joka haluaa näyttää olevansa vielä rattimies niin nämä varmasti olisivat mukana. Sen sijaan Mercedes haluaa imagoonsa sopivia värittömiä kaksoivoittoja, jossa kaikenlainen sähellys, dramatiikka ja viihde ovat lähinnä pakollista pahaa. Alla on oma arvio siitä, ketkä lähtisivät kisaan ääriolosuhteissa. Suurin osa olisi mukana, jos valinta olisi oma.

Bottas

Leclerc

Verstappen
    Albon

Norris
    Sainz (kitisee mutta osallistuu, koska keskikastin kisaajat mukana)

Ricciardo
    Hulkenberg

Magnussen

Räikkönen
    Giovinazzi (haluaa turvata tulevaisuutensa, joten kisan skippaaminen olisi melko naula arkkuun)

Perez
    Stroll

Russel
    Kubica

Kvyat
    Gasly (osallistuu vain koska muutkin Red Bull kuskit mukana)

Eivät osallistu

Hamilton
    Vettel
    Grosjean
    Kysellään nyt sieltä folionhatun alta, kun tykkäät spekuloida tyhjänpäiväisiä, että kuka osallistuu kisaan, jos tulee:
    a) sota
    b) tsunami
    c) tyttöystävä jätti
    d) mankelivuoro on samaan aikaan

??

Forza Schumi Antti--91's Avatar
    Sijainti
    Turku
    c) tyttöystävä jätti

??
    Latvala

Registered User
    No joo. Muistetaan nyt, että rohkeiden/pelokkaiden kuskien lisäksi siellä on muitakin juttuja. Esim. pelastuspalvelu ja -helikopterit pitää pelata ja jos sää sotkee nämä, fia peruuttaa/siirtää kisan. Tai jos esim. ympäristöön olisi julistettu hätätila myrskyn vuoksi, niin olisi hieman erikoista että sirkusautot ajaisivat samaan aikaan ympyrää.

Senior Member Cmoney's Avatar
    Lainaa Alunperin kirjoittanut JTH Tarkastele viestiä
    Tai jos esim. ympäristöön olisi julistettu hätätila myrskyn vuoksi, niin olisi hieman erikoista että sirkusautot ajaisivat samaan aikaan ympyrää.
    Tai kahdeksikkoa.

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth

Thumbs up

Lainaa Alunperin kirjoittanut Cmoney Tarkastele viestiä
    Tai kahdeksikkoa.
    Hyvä pointti, kun on Suzuka kyseessä!

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Antti--91 Tarkastele viestiä
    Latvala
    En seuraa näitä pikkuluokkia.

Registered User Irwin's Avatar
    Huono vertaus ottaa Hamilton tuohon. Yksi sarjan parhaista sadekelikuskeista ja on monesti esim. tiimiradiossa vaatinut jo päästä kisamaan sadekeleillä kun ajettu turva-auton perässä.

Toki jos olet uudehko formuloiden seuraaja, niin mistäpä näitä tietää. Eipä näitä sadekisoja turhan usein ole.

Registered User
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Irwin Tarkastele viestiä
    Huono vertaus ottaa Hamilton tuohon. Yksi sarjan parhaista sadekelikuskeista ja on monesti esim. tiimiradiossa vaatinut jo päästä kisamaan sadekeleillä kun ajettu turva-auton perässä.

Toki jos olet uudehko formuloiden seuraaja, niin mistäpä näitä tietää. Eipä näitä sadekisoja turhan usein ole.
    Hamilton valikoitunut tasan siksi kohteeksi koska Boltteri ei pärjää.

Kimi puolestaan koko sarjan paskimpia sadekelin kuskeja.

Registered User
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Har* Tarkastele viestiä
    Hamilton valikoitunut tasan siksi kohteeksi koska Boltteri ei pärjää.

Kimi puolestaan koko sarjan paskimpia sadekelin kuskeja.

Ihan tohon en lähtis. Hyvä kisa saksassa mm. Enemmän ollut autosta kiinni miten sopii hälle sadekisaan.

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth

Question

Ketkä ajaa lauantaina aika-ajot?

Mistä tulikin mieleen, että Indianapolis 2005 on yksi suurimpia rimanalituksia ykkösissä.

Senior Member Joni's Avatar
    En tiedä onko muilla jo niin huono muisti mut ainakin mun rekkarivuonna tälle foorumille oli juuri tällä radalla aika-ajot(2 osaset) saman päivän aamuna kisan kanssa. Mutjoo jännityksellä odotetaan! Paras rata kalenterissa olis paskaa jos peruttais.
    Viestiä on viimeksi muokannut Joni; 11.10.2019 01:54.
    Formulapätkiä laidasta laitaan:

http://tinyurl.com/zt4clwn

Registered User
    Taifuuni siirsi Suzukan aika-ajot sunnuntaille

Formula 1:n Japanin GP:n järjestäjät ilmoittivat perjantaiaamuna, että Suzukan radalla ei ajeta lauantaina lainkaan. Syynä on taifuuni Hagibis, jonka odotetaan ohittavan rata-alueen lauantaina.

https://www.is.fi/formula1/art-2000006268868.html
    Loppuu kädet eikä oo bodya
    ¯\_(ツ)_/¯

asian tunteva Alfaukko's Avatar
    Alustavasti rata näyttää sopivan hyvin Mercedesin autoille. Nopeat mutkat Ferrarin heikkous...
    Viestiä on viimeksi muokannut Alfaukko; 11.10.2019 05:08. Syy: typo

F1 asijan tuntia
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Alfaukko Tarkastele viestiä
    Alustavasti rata näyttää sopivan hyvin Mercedesin autoille. Nopeat mutkat Ferrarin heikkous...
    Toisaalta juuri eilen luin, että radan pitäisi olla "drag sensitive" eikä vaadi erityisen paljon downforcea, joten Ferrarin auto voi sittenkin istua tälle radalle.

asian tunteva Alfaukko's Avatar
    Lainaa Alunperin kirjoittanut SJ Tarkastele viestiä
    Toisaalta juuri eilen luin, että radan pitäisi olla "drag sensitive" eikä vaadi erityisen paljon downforcea, joten Ferrarin auto voi sittenkin istua tälle radalle.
    Eihän tämä maksimidownforcesäätöjen rata ole, mutta hyvästä downforcesta hyötyviä keskinopeita mutkia on paljon. Aika massiiviselta näyttää nyt ero Mercedesin eduksi.

Yamamoto oli heti Kvyatin vauhdissa

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    Ynnälaskuni mukaan aikikset olisi klo 4 sunnuntaiaamuna.

Ynnälaskuni mukaan aikikset olisi klo 4 sunnuntaiaamuna.
    Oikein laskettu.

Registered User
    Sijainti
    Mikkeli
    Onkos noita TV-grafiikoita päivitetty? En muista aiemmin nähneeni kuskien numeroita kuvissa tuollaisina värillisinä.

Lainaa Alunperin kirjoittanut Botcher Tarkastele viestiä
    Onkos noita TV-grafiikoita päivitetty? En muista aiemmin nähneeni kuskien numeroita kuvissa tuollaisina värillisinä.
    Saman laitoin merkille. Aiemmin en ole tuollaisella grafiikalla nähnyt.

Bottas pilasi uudet softit pyörähtämällä mutkassa. Huh huh.

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    Lainaa Alunperin kirjoittanut amiraali Tarkastele viestiä
    Bottas pilasi uudet softit pyörähtämällä mutkassa. Huh huh.
    Oliko softit?

Lainaa Alunperin kirjoittanut Mickey Tarkastele viestiä
    Taifuuni siirsi Suzukan aika-ajot sunnuntaille

Formula 1:n Japanin GP:n järjestäjät ilmoittivat perjantaiaamuna, että Suzukan radalla ei ajeta lauantaina lainkaan. Syynä on taifuuni Hagibis, jonka odotetaan ohittavan rata-alueen lauantaina.

https://www.is.fi/formula1/art-2000006268868.html
    Mitä paskaa jos ei edes yritetä ja mikäli sunnuntaina olisi vielä täysin kuiva keli, niin "vesittyisi" täysin märällä ajot tältä viikonlopulta
    Toivottavasti siis päästäisiin ajamaan edes sunnuntaina märällä radalla.
    Viestiä on viimeksi muokannut Bunder; 11.10.2019 12:46.

Registered User
    Mitä paskaa jos ei edes yritetä ja mikäli sunnuntaina olisi vielä täysin kuiva keli, niin "vesittyisi" täysin märällä ajot tältä viikonlopulta
    Voimakkain taifuuni vuosikymmeniin iskemässä, niin eipä siinä paljoa tarvitse yrittää jollain formuloilla ajella. Niissä tuulissa ei pysty pelastushelikoperit lentämään ja muutenkin radalla olisi helvetin vaarallista katsojienkin kannalta.

Lainaa Alunperin kirjoittanut Marussia Tarkastele viestiä
    Voimakkain taifuuni vuosikymmeniin iskemässä, niin eipä siinä paljoa tarvitse yrittää jollain formuloilla ajella. Niissä tuulissa ei pysty pelastushelikoperit lentämään ja muutenkin radalla olisi helvetin vaarallista katsojienkin kannalta.
    Totta kai katsojien turvallisuus pitää olla varmaa, mutta olisi tuon tilanteen voinut tarkistaa huomenna eikä tehdä mitään päätöksiä pelkkien ennusteiden varassa. En ihmettelisi vaikka FIA määräisi sunnuntaiyönä porukkaa kuivaamaan rataa
    Muutenkin FIA menetti pallejansa tuon 2014 kisan jälkeen vaikka todellisuudessa onnettomuus oli täysin heidän syytänsä, kun traktori tuotiin tuollaiseen paikkaan.
    Viestiä on viimeksi muokannut Bunder; 11.10.2019 12:51.

Registered User
    Sijainti
    EP
    Totta kai katsojien turvallisuus pitää olla varmaa, mutta olisi tuon tilanteen voinut tarkistaa huomenna eikä tehdä mitään päätöksiä pelkkien ennusteiden varassa. En ihmettelisi vaikka FIA määräisi sunnuntaiyönä porukkaa kuivaamaan rataa
    Muutenkin FIA menetti pallejansa tuon 2014 kisan jälkeen vaikka todellisuudessa onnettomuus oli täysin heidän syytänsä, kun traktori tuotiin tuollaiseen paikkaan.
    Se oli muuten pyöräkuormaaja. Kyllä siinä onnettomuudessa on ollut muitakin vastuullisia kuin fia. Niin kauan kun ajetaan, tapahtuu onnettomuuksia. Jos sitä ei voi millään hyväksyä, niin parempi lopettaa ajot ja kaikkien pysyä kotonaan.
    If the car hasn´t been worth racing, it´s not worth having.

Registered User
    Tokiossa ja Osakassa on lähes kaikki lennot ilmeisesti peruttu lauantailta. Kaikki kaukojunaliikenne on peruttu, Tokiossa juna- ja metro on peruttu, isot kauppaketjut ovat ilmoittaneet kaikkien liikkeiden olevan suljettuna.

Ei tämä nyt ole mikään "sattuuko sade osumaan kohdalle", vaan se on pirun iso taifuuni, joka varmuudella aiheuttaa merkittävästi tuhoa maassa. Mahdollisesti voimakkain taifuuni 60 vuoteen.

Registered User
    Mitkä ovat uudet aikataulut Suomen aikaa aika-ajolle ja kisalle?

Registered User IsoAhven's Avatar
    Vettä on tulossa sen verran, että puhutaan senttimetreistä, liekö jopa 10-15 cm vuorokaudessa. ilmatieteenlaitos kertoo, että runsas sadepäivä on yli 4,5mm... Lisäksi tuulet myrskylukemissa, niin on se kyllä perseilyä, että sirkus pitää vapaapäivän.

Lainaa Alunperin kirjoittanut ShK Tarkastele viestiä
    Mitkä ovat uudet aikataulut Suomen aikaa aika-ajolle ja kisalle?
    Su klo 3.55 aika-ajot, kisa normaalisti kasilta aamulla. (https://bbs.io-tech.fi/threads/f1-20...anin-gp.202761)
    Viestiä on viimeksi muokannut IsoAhven; 11.10.2019 16:55.

Skidmark Mosse's Avatar
    Sijainti
    On earth
    Toivottavasti siis päästäisiin ajamaan edes sunnuntaina märällä radalla.
    Tallit ovat joutuneet purkamaan varikkosysteeminsä pois. Jos ne hajoaisi taifuunissa lauantaina, niin sitten ei ajettaisi ollenkaan sunnuntainakaan. Pikkasen perspektiiviä toivoisin. Vettä on tulossa noin 20 SENTTIÄ.

Viestien lähettämisen luvat

• Et voi avata uusia ketjuja
  • Et voi vastata keskusteluihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •  
© F1-Forum - Tietosuojaseloste - Evästekäytäntö