F1Forum.fi

-Etusivu Forum LIVE-keskustelu Säännöt Fanituotteet

Go Back   Keskusteluforum > Arkistot > Muut alueet

Muut alueet Muiden alueiden arkisto.

Thread Tools Rating: Thread Rating: 5 votes, 4.00 average. Display Modes
Old 08-05-2007, 08:56   #2441
Vellu
Kuninkaalleninen

Vellu's Avatar

Send a message via ICQ to Vellu
Quote:
Originally Posted by Teemu-84
Vielä piti tästä ohjelmasta kysymän yhtä asiaa. Meinaan kun katselin tuota käyttöohjetta niin silmään pisti hurja muistivaatimus. XP:llä sen mukaan 196 megaa muistia ? Miten voi noin paljoa viedä? Tuli vaan mieleen että onko se varmasti noin paljoa kun resurssisyöpöt f-securetkin vie "vain" 256 kaikkine niine ihme hienouksineen esim. F-secure internet security 2007. Tässä meikäläisen koneessa on muistia 512 megaa, joten olisiko sitten liian raskas jo tähän?
avgnt.exe näyttäisi vievän idlenä 860k-864k muistia (pohjalukemat oli 308k, se näytti seilaavan edestakaisin tuo muistinkäyttö windows task managerin mukaan).
avguard.exe näyttäisi vievän 5248k-5260k. Ei paljon heilunut tuosta.
Nuo oli siis ne, mitkä pysyy muistissa jatkuvasti.

avcenter.exe vei lyhytaikaisesti jotain 42M muistia käynnistyessään ja putosi sitten alle kahdeksan megan. Scannatessa c: -asemaa, nousi noin 16M:aan. Ja scannatessa ilmestyi avscan.exe, joka vei noin 45M.
Avnotify.exe vei noin 11M uuden version tarkistamisen aikoihin. Samalla myös avguard.exe vei 50M max ja avcenter.exe jotain 20M max.

Ei se sitä vajaata pariasataa megaa vie jatkuvasti käyttömuistista.
Vellu is offline  
Old 08-05-2007, 10:43   #2442
Il Tempo Gigante
Nukku-Matti

Il Tempo Gigante's Avatar

Haa.

Apuva.

Taulukkolaskenta-asiaa. Excel/StarOffice.

Oletetaan, että solussa C3 on teksti 'Erkki', ja solussa C5 on vaihtoehtoisesti teksti 'Erkki' tai 'Pertti'.

Nyt pitäisi saada soluun C10 ilmestymään numero 2, jos molemmissa em. soluissa on teksti 'Erkki'. Jos toisessa solussa lukee 'Pertti', pitää C10:ssä olla arvo/numero 0.

Kiitos.
Old 08-05-2007, 11:10   #2443
Vellu
Kuninkaalleninen

Vellu's Avatar

Quote:
Originally Posted by Il Tempo Gigante
Apuva.

Taulukkolaskenta-asiaa. Excel/StarOffice.

Oletetaan, että solussa C3 on teksti 'Erkki', ja solussa C5 on vaihtoehtoisesti teksti 'Erkki' tai 'Pertti'.

Nyt pitäisi saada soluun C10 ilmestymään numero 2, jos molemmissa em. soluissa on teksti 'Erkki'. Jos toisessa solussa lukee 'Pertti', pitää C10:ssä olla arvo/numero 0.

Kiitos.
Voisin kuvitella, että menis jotenkin näin:
=IF(C3="Erkki";IF(C3=C5;2;0);0)

Puolipisteiden paikalle pilkut, jos excel ei tykkää. En pysty nyt tarkistaan tota, mutta kahdella sisäkkäisellä iffillä tosta selviää.
Vellu is offline  
Old 08-05-2007, 21:06   #2444
Kimitys
Registered User

Quote:
Originally Posted by Teemu-84
Itsellänikin ollut joskus vastaava ongelma. Eli jos digikameran muistikortilta kopioin kuvat koneelle, mutta huom, vain kopioin ja sitten kuvaan lisää ja lopulta ne kuvat pistän äidin koneeseen. Sitten äidin koneessa tätä kansiota avatessa windows explorer kettuilee. Joskushan on tainnut tulla windows-päivityksissä noihin erroreihin korjauksia, toivottavasti tulis joku sitten taas että sulla lakkaisi tuo ongelma.

Mutta en tiiä, ajaisitko huviksesi tarkistuksen joillain noista mainitsemistani ohjelmista tai vaikka kaikilla jos viitsit? Olisi kiva kuulla mitä tarkistuksissa tuli.
joo tsekkasin kyllä spydoctorilla ja ajoin muut tarkastukset, mutta ei kyllä löytänyt mitään, tai ne mitä löytyi ei ole muuttaneet tilannetta. Mutta tosiaan ei tämä mikään iso ongelma ole, lähinnä vaan ärsyttää välillä. Pitäisi varmaan tyhjentää kone ja asentaa windows uusiksi, en oo sitä tehnyt moneen vuoteen ja sitä ilmeisesti pitäis harrastaa hieman useammin

Mulla on muuten antivir ja zonealarm tässä viisi vuotta vanhassa rouskussa, mulla kyllä pelaa ihan hyvin 512 mb rammilla ja xp:llä. Oon jo monta vuotta käyttänyt antiviria ja zonealarmia eikä oo koneessa ollut ikinä oikeastaan mitään, tätä yhdistelmää voin muutenkin suositella.
Kimitys is offline  
Old 11-05-2007, 09:49   #2445
Juskanen
Naisilleninen

Juskanen's Avatar

Question

Osaisiko joku suomentaa tämän ihan lonkalta? Itse tosta jotain kohtia kuvittelen ymmärtäväni, mutta selvennystä kaipaisin

Quote:
LB E8110 C2D T7200,2x1,80,DVB,LMWB,V ML
LB E8110 SXGA+ /C2-T7200/2x1GB/ DVD SUPERMULTI/80GB SATA/ WLAN
I3945A\B\G/BT/MODEMSET NORDICS/ CK NORDICS/KB W\ TS S\SF/V BUS32
Old 11-05-2007, 09:58   #2446
Rusina
Lux Aeterna

Quote:
Originally Posted by Juskanen
Osaisiko joku suomentaa tämän ihan lonkalta? Itse tosta jotain kohtia kuvittelen ymmärtäväni, mutta selvennystä kaipaisin
LB E8110 C2D T7200,2x1,80,DVB,LMWB,V ML
LB E8110 SXGA+ /C2-T7200/2x1GB/ DVD SUPERMULTI/80GB SATA/ WLAN
I3945A\B\G/BT/MODEMSET NORDICS/ CK NORDICS/KB W\ TS S\SF/V BUS32

Tuossa tekstissä on ilmeisesti virhe? Intelin mukaan T7200 toimii 2.0GHz tasolla. Lisäksi

Tuo kyseinen prossu on myös 2x2MB L2:lla varustettu. Toisaalta väylänopeus on aika heikko, mikä jarruttaa. Sanoisin, että aikalailla Intel Core 2 E6300 tasoa, ehkä jopa E6320 tasoa..eli varsin mainio läppäriin. Virrankulutus on luokkaa 34W, mikä on hyvin tuplaytimelliselle huippuprossulle.

2x1024MB muistia - aikalailla optimaalinen määrä nykyään..riittää raskaaseenkin käyttöön

80GB kiintolevy - tuo on kohtuu vähän nykyään, mutta penttiperuspenttikäyttöön riittää.
----

Kyllähän tuo on ihan mainio kone ilmeisesti jos akkukestokin tuolla mallilla on 8h luokkaa. Hintaakin tuolla koneella on varmaan kiitettävästi?
Old 11-05-2007, 10:47   #2447
Juskanen
Naisilleninen

Juskanen's Avatar

Quote:
Originally Posted by Rusina
80GB kiintolevy - tuo on kohtuu vähän nykyään, mutta penttiperuspenttikäyttöön riittää.
----

Kyllähän tuo on ihan mainio kone ilmeisesti jos akkukestokin tuolla mallilla on 8h luokkaa. Hintaakin tuolla koneella on varmaan kiitettävästi?
Kiitos nopeasta vastauksesta Tämä selvensi asiaa. Tuo kone tulee siis duunikäyttöön mulle, hinnasta en näin ollen tiedä. Ja 80gigaa on kovalevyllä kyllä ihan tarpeeksi, kun verkkolevyllehän suurin osa matskusta menee.
Old 11-05-2007, 13:10   #2448
jussi88
Registered User

Millä ohjelmalla?!

Saa tehtyä www.batterydrink.com/pitlane sivuston tapasia sivuja ? eli mitä ohjelmia mun pitäs alkaa treenaamaan ku mun pitäs saada tehtyy jotkut näyttävät sivut ittelleni!
jussi88 is offline  
Old 11-05-2007, 13:49   #2449
Formulanomi
Seksikäs rumä kääpiö

Formulanomi's Avatar

Quote:
Originally Posted by jussi88
Saa tehtyä www.batterydrink.com/pitlane sivuston tapasia sivuja ? eli mitä ohjelmia mun pitäs alkaa treenaamaan ku mun pitäs saada tehtyy jotkut näyttävät sivut ittelleni!
Näyttäis olevan tehty Macromedian (tai Adoben kai se nykyään on) Flashilla.
En tiedä onko tuosta demo-versiota, opiskelija-versiota tai muutenkaan riisutumpaa versiota, mutta Pro versio näyttää olevan 630e MBnetin Hintaseurannan mukaan halvimmillaan.
View Public Profile
Send a private message to burb
Find More Posts by burb
Add burb to Your Buddy List
Old Today, 14:38 #3
Jacques
heh, massa

Jacques's Avatar

Send a message via MSN to Jacques

juup flashillä tehty..
Adoben sivuilta löytyy varmasti 30 päivän trial versio flash-editorista.

Itse en kuitenkaan suosi noita tuollaisia animoituja web-sivuja. Periaatteessa mitään liikkuvaa kuvaa ja ääntä ei pitäisi hyvillä web-sivuilla tulla ilman, että käyttäjä osaa ennakoida tulevan. Hyvät web-sivut pystyy tekemään perus html:llä kera CSS-tyylien. Jos haluaa tehdä esitysgrafiikkaa, pelejä yms. niin sitten flash voi olla hyvä. Mutta web-sivut kannattaa omasta mielestäni jättää flash-vapaaksi. Tuollaiset videot harvoin tuovat mitään informaatioarvoa sivuille. Tyylikkyyteen taas ei tarvita liikkuvaa kuvaa eikä ääntä.
Formulanomi is offline  
Old 11-05-2007, 17:03   #2450
Runar ja Kyllikki
Next door to Alice

Send a message via ICQ to Runar ja Kyllikki Send a message via MSN to Runar ja Kyllikki Send a message via Yahoo to Runar ja Kyllikki
Quote:
Originally Posted by jussi88
Jos haluat näyttävät sivut, niin unohda liikkuva kuva, äänet ja flash ihan kokonaan. Sivut joilta löytyy em. elementtejä eivät ole näyttäviä tai tyylikkäitä vaan yksinomaan ihan helvetin ärsyttäviä.

T: Nimimerkki Jusban
Runar ja Kyllikki is offline  
Old 12-05-2007, 08:51   #2451
jamminen
Registered User

Flash on hanurista. Itse sisältöä eli informaatiota ei pysty käsittelemään (esim. copy-pastettamaan tai etsimään), lisäksi se ei toimi kaikissa koneissa - ja minä en ainakaan jaksaisi asentaa jotain uusinta flash-playeria vain jonkun hanusivuston takia.

Vaikka kuinka olisi karkkia silmille, niin en suosittele.
jamminen is offline  
Old 12-05-2007, 20:02   #2452
Jjusban
Newbie

Jjusban's Avatar

Send a message via ICQ to Jjusban
Question

Mikähän neuvoksi, kun parivuotias läppäri ei pidä aikaa. Käynnistettäessä kello on aina päin honkia ja päivämääräkin hukassa.
Päällä ollessakin kello alkaa jätättämään noin 10 minuuttia tunnissa. Kyseessä ei siis ilmeisesti ole se paristo, joka pitää kelloa yllä, vaan jotain muuta.
Old 13-05-2007, 01:03   #2453
OoPee
Komee, fiksu ja vaatimato

OoPee's Avatar

Quote:
Originally Posted by jusban
Mikähän neuvoksi, kun parivuotias läppäri ei pidä aikaa. Käynnistettäessä kello on aina päin honkia ja päivämääräkin hukassa.
Päällä ollessakin kello alkaa jätättämään noin 10 minuuttia tunnissa. Kyseessä ei siis ilmeisesti ole se paristo, joka pitää kelloa yllä, vaan jotain muuta.
Kyllä mä ehkä varmuuden vuoksi silti vaihtaisin sen pariston...

Jos ei sekään auta, niin vika vois olla emossakin. Sen voi toki kiertää ehkä osittain niin, että synkkaat kellon internetistä. Eli tuplaklikkaus kelloon, vikalle välilehdelle ja sieltä synkkaus päälle. Toimii tietty vain, jos olet netissä
Old 13-05-2007, 11:39   #2454
kouvotsvoni
Banjottu

kouvotsvoni's Avatar

Send a message via MSN to kouvotsvoni
Tuli päivitettyä Windows Media Player. Ei mitään kysynyt asennuksen aikana ja nyt kaikki mediatiedostot menevät sen soitettavaksi Mites saisin mp3:set Winampilla taas soimaan ja BSplayerille videot näkymään oletusarvoisesti jne?
Old 13-05-2007, 12:39   #2455
Runar ja Kyllikki
Next door to Alice

Send a message via ICQ to Runar ja Kyllikki Send a message via MSN to Runar ja Kyllikki Send a message via Yahoo to Runar ja Kyllikki
Quote:
Originally Posted by kouvotsvoni
Tuli päivitettyä Windows Media Player. Ei mitään kysynyt asennuksen aikana ja nyt kaikki mediatiedostot menevät sen soitettavaksi Mites saisin mp3:set Winampilla taas soimaan ja BSplayerille videot näkymään oletusarvoisesti jne?

Monellakin tavalla.

Yks on sellanen, että klikkaat oikeella ko. tiedostoa ja sieltä "Valitse ohjelma...". Valitse sieltä esim. mp3-filuille Winamp ja laita rasti ruutuun "Avaa tämäntyyppiset tiedostot aina valitussa sovelluksessa".

Toinen tapahan on laittaa ne kuntoon Bsplayerin ja Winampin asetuksista ehkä hankalampi tapa sitten Explorerissa Kansion asetukset->Tiedostotyypit.

Old 13-05-2007, 20:59   #2456
kouvotsvoni
Banjottu

kouvotsvoni's Avatar

Send a message via MSN to kouvotsvoni
Quote:
Originally Posted by Runar ja Kyllikki
Monellakin tavalla.

Yks on sellanen, että klikkaat oikeella ko. tiedostoa ja sieltä "Valitse ohjelma...". Valitse sieltä esim. mp3-filuille Winamp ja laita rasti ruutuun "Avaa tämäntyyppiset tiedostot aina valitussa sovelluksessa".

Toinen tapahan on laittaa ne kuntoon Bsplayerin ja Winampin asetuksista ehkä hankalampi tapa sitten Explorerissa Kansion asetukset->Tiedostotyypit.
Kiitosta
Old 13-05-2007, 21:31   #2457
Thunder
Vihan aiheuttaja

Thunder's Avatar

Quote:
Originally Posted by jusban
Paristo on aivan varmasti lopussa, niin se paristo löytyy ehkä todennäköisesti läppärisi näppäimistön alta. Olen sieltä eräältä kaverilta poistanut, niin se unohti salasanan kokonaan. Paitsi sitten aivan uudempaa läppäriä en ole saanut koskaan unohtamaan salasanaa ja se on aivan paska laite. "Puolustusvoimien" oma läppäri ja esti täysin yritykseni päästä kiintolevyn sisälle, mikään ei onnistunut.
Old 18-05-2007, 16:01   #2458
Olga
viilettäjä

Olga's Avatar

Tämä on varmaankin ihan tymä kysymys, kun tämä ei edes liity tietokoneeseen vaan intternettiin. Olen tarkistanut muutamia IP-osoitteita tuon www.ip-adress.com in kautta. Silloin se yleensä näyttää aluksi minun oman IP:ni ja sijaintini niin tarkkaan, että hirvittää. MIKSI, OI MIKSI se on nyt muutaman kerran ilmoittanut minulle sijaintipaikaksi Vaalan, joka on tuolla Kajaanin ja Oulun puolivälissä? Siellä näyttäisin olevan Järvikyläntien varressa. Onko tapahtunut jotain kaameaa, vai pelästyinkö turhaan?

Pessimismi on aivan turhaa - ei se kuitenkaan toimi.
Olga is offline  
Old 18-05-2007, 16:33   #2459
Thunder
Vihan aiheuttaja

Thunder's Avatar

Quote:
Originally Posted by Olga
Tämä on varmaankin ihan tymä kysymys, kun tämä ei edes liity tietokoneeseen vaan intternettiin. Olen tarkistanut muutamia IP-osoitteita tuon www.ip-adress.com in kautta. Silloin se yleensä näyttää aluksi minun oman IP:ni ja sijaintini niin tarkkaan, että hirvittää. MIKSI, OI MIKSI se on nyt muutaman kerran ilmoittanut minulle sijaintipaikaksi Vaalan, joka on tuolla Kajaanin ja Oulun puolivälissä? Siellä näyttäisin olevan Järvikyläntien varressa. Onko tapahtunut jotain kaameaa, vai pelästyinkö turhaan?
Joskus IP-ossut vaihtuvat vai oliko sinun tarkoituksesi muuntaa niin, että olet esim. saksalainen tai kiinalainen?
Old 18-05-2007, 16:44   #2460
Thunder
Vihan aiheuttaja

Thunder's Avatar

Ajattelin katsoa tuota Ip-kotisivua ja kas vain, olenpa minä charmikas!

Kuvakaappaus-4.jpg
Old 18-05-2007, 19:08   #2461
Matxi
1981-2004-2005-2007-2008

Matxi's Avatar

Send a message via ICQ to Matxi Send a message via MSN to Matxi
Quote:
Sä olet muuttanut ilman että tiesit asiasta mitään!
Old 18-05-2007, 19:47   #2462
OoPee

OoPee's Avatar

Quote:
Tuo sun oletettu sijaintishan liittyy lähinnä palveluntarjoajan sydeemeihin eli siis siihen millätavoin ne osoitteet sieltäkäsin jaetaan. Jos ne lykkää esim. vaalalaisille ja kajaanilaisille osoitteita samasta subnetistä, niin milläpä tuo niitä sijainteja sen tarkemmin pystyis määrittelemään? Jos tuo nyt edes todellisuudessa tietää jokaikisen palveluntarjoajan osoitepolitiikkaa niin kovin tarkkaan?

Oli miten oli, ei varmasti ole syytä huoleen

P.S. Joku muu ehkä tietää ton systeemin toimintaperiaatteen tarkemmin, mä nyt lähinnä arvailin.
Old 18-05-2007, 19:48   #2463
OoPee

OoPee's Avatar

Quote:
Originally Posted by Matxi
Sä olet muuttanut ilman että tiesit asiasta mitään!
Toi käväs tosiaan ittellänikin heti ekana mielessä. Selittäis asian kieltämättä
Old 19-05-2007, 08:05   #2464
Runar ja Kyllikki
Next door to Alice

Quote:
Originally Posted by OoPee
Tuo sun oletettu sijaintishan liittyy lähinnä palveluntarjoajan sydeemeihin eli siis siihen millätavoin ne osoitteet sieltäkäsin jaetaan. Jos ne lykkää esim. vaalalaisille ja kajaanilaisille osoitteita samasta subnetistä, niin milläpä tuo niitä sijainteja sen tarkemmin pystyis määrittelemään? Jos tuo nyt edes todellisuudessa tietää jokaikisen palveluntarjoajan osoitepolitiikkaa niin kovin tarkkaan?

Oli miten oli, ei varmasti ole syytä huoleen

P.S. Joku muu ehkä tietää ton systeemin toimintaperiaatteen tarkemmin, mä nyt lähinnä arvailin.
Joo, esim. mun sijainti tai esim. mutsin koneen sijainti ei mene lähellekään oikeaa tolla. Molemmissa ehdottaa eri kuntaa ja mun tapauksessa ei edes naapurikuntaa vaan Saloa. Noh, melko helppoa tuollaisella tarkkuudella ois nähdä ilman mitään tollasia sivustojakin kun toinen osoite on ssp.fi-päätteinen ja toinen lohjanpuhelin.fi.

Turussa melkein keskustassa, Martinkadulla asuvan kaverini sijainniksi tuo ehdottaa Sundsbergia, Kirkkonummella. Kirkkonummella asuvan kaverini tuo taasen sijoittaa Helsinkiin. Turun keskustassa, Koulukadulla, asuvan kaverini tuo sijoittaa Forssaan. Raisiossa asuva kaverini on tuon mukaan Raumalla. Uusikaupunkilaisen "naisystäväni" sijainti on tuon mukaan Torppala, kartasta päätellen jossain Paraisten kieppeillä. Naantalissa asuvan kaverini tuo laittaa turkulaiseksi jne. jne.
Jos ulkomaan osoitteita katsellaan, niin esim. San Diegossa asuvan kaverini kotipaikka ois ton mukaan New Jersey Nehän ei olekaan kuin mantereen täysin eri laidoilla. Irlannissa asuvan kaverini tuo sijoittaa Lontooseen, eli jopa kokonaan eri maahan.

IP-osoitteen tarkkaa fyysistä sijaintia ei useimmiten tiedä kuin ISP ja sekään ei välttämättä kerro, eli tuon sivun sijaintitiedot ovat maata lukuunottamatta hyvin pitkälti arvauksia. Poikkeuksina esim. yritykset, joilla on oma osoiteavaruus, yliopistot, sairaalat, asuntolat yms. joiden katuosoitekin usein näkyy suoraan rekisteröintitiedoista.

Old 19-05-2007, 09:36   #2465
Olga
viilettäjä

Olga's Avatar

Kiitos asiantuntijoille. Rauhoittuneet terveiset täältä Vaalan toimipisteestä.

Pessimismi on aivan turhaa - ei se kuitenkaan toimi.
Olga is offline  
Old 19-05-2007, 09:49   #2466
OoPee

OoPee's Avatar

Quote:
Joo, esim. mun sijainti tai esim. mutsin koneen sijainti ei mene lähellekään oikeaa tolla. Molemmissa ehdottaa eri kuntaa ja mun tapauksessa ei edes naapurikuntaa vaan Saloa. Noh, melko helppoa tuollaisella tarkkuudella ois nähdä ilman mitään tollasia sivustojakin kun toinen osoite on ssp.fi-päätteinen ja toinen lohjanpuhelin.fi.

Turussa melkein keskustassa, Martinkadulla asuvan kaverini sijainniksi tuo ehdottaa Sundsbergia, Kirkkonummella. Kirkkonummella asuvan kaverini tuo taasen sijoittaa Helsinkiin. Turun keskustassa, Koulukadulla, asuvan kaverini tuo sijoittaa Forssaan. Raisiossa asuva kaverini on tuon mukaan Raumalla. Uusikaupunkilaisen "naisystäväni" sijainti on tuon mukaan Torppala, kartasta päätellen jossain Paraisten kieppeillä. Naantalissa asuvan kaverini tuo laittaa turkulaiseksi jne. jne.
Jos ulkomaan osoitteita katsellaan, niin esim. San Diegossa asuvan kaverini kotipaikka ois ton mukaan New Jersey Nehän ei olekaan kuin mantereen täysin eri laidoilla. Irlannissa asuvan kaverini tuo sijoittaa Lontooseen, eli jopa kokonaan eri maahan.

IP-osoitteen tarkkaa fyysistä sijaintia ei useimmiten tiedä kuin ISP ja sekään ei välttämättä kerro, eli tuon sivun sijaintitiedot ovat maata lukuunottamatta hyvin pitkälti arvauksia. Poikkeuksina esim. yritykset, joilla on oma osoiteavaruus, yliopistot, sairaalat, asuntolat yms. joiden katuosoitekin usein näkyy suoraan rekisteröintitiedoista.
Mut mut se sentään osaa sijoittaa Wieniin, tosin tois pual jokkee elikkäs Tonavan toiselle puolelle Wienin keskustaan

Sinänsä oliskin kieltämättä hassua, jos tuo sijoittais mut muualle kuin Wieniin, tää mun palveluntarjoaja kun toimii vain ja ainoastaan Wienissä
Old 19-05-2007, 19:21   #2467
Kimitys
Registered User

Ne joilla on kokemusta koneen kasaamisesta, kertokaas vähän vinkkejä:

Tarkoitus olis siis kasata itse kone ainakin mahdollisimman pitkälle, kaverin kyllä saan ja apua muutenkin mutta ihan mielenkiinnosta haluisin ite myös oppia homman. Eli mitkä on suurimmat kompastuskivet tai yleisimmät mokat?
Ja muutenkin voi pistää vinkkejä. Pari kaveria kannusti hommaan, ei ne osat kuulemma sovi ku yhdellä tavalla toisiinsa
En oo itse muuta kuin pari korttia oikeestaan vaihtanut koneeseen, eli täytyy niiden jotka homman osaa vähän eläytyä tähän tilanteeseen... aika nollasta lähdetään siis liikkeelle.
Kimitys is offline  
Old 20-05-2007, 14:08   #2468
OoPee

OoPee's Avatar

Quote:
Originally Posted by Kimitys
Ne joilla on kokemusta koneen kasaamisesta, kertokaas vähän vinkkejä:

Tarkoitus olis siis kasata itse kone ainakin mahdollisimman pitkälle, kaverin kyllä saan ja apua muutenkin mutta ihan mielenkiinnosta haluisin ite myös oppia homman. Eli mitkä on suurimmat kompastuskivet tai yleisimmät mokat?
Ja muutenkin voi pistää vinkkejä. Pari kaveria kannusti hommaan, ei ne osat kuulemma sovi ku yhdellä tavalla toisiinsa
En oo itse muuta kuin pari korttia oikeestaan vaihtanut koneeseen, eli täytyy niiden jotka homman osaa vähän eläytyä tähän tilanteeseen... aika nollasta lähdetään siis liikkeelle.
Pari vinkkiä tulee lonkalta mieleen.
- kiinnitä cpu- ja tuuletin emoon ENNENKUIN ruuvaat emon kiinni koteloon. On meinaan paljon iisimpää, kun on tilaa säheltää.
- kiinnitä kovalevyt ja dvd-asemat paikoilleen (paikasta riippuen toki) ennenkuin pistät näytönohjaimet ja muistikorit paikoilleen. Kotelon koosta riippuen voi nimittäin muutoin olla ahdasta hommaa
- älä missään tapauksessa käytä raakaa voimaa ruuvien kiristykseen
- älä käytä liikaa piimassaa tahi vastaa mönjää. Ohut läpikuultava kerros riittää. Prossutuuletin pitäis saada kerralla paikoilleen siihen cpu:n päälle eli mieti asia kunnolla etukäteen.
- yritä asettaa virta- ja ide/sata-piuhat niin, etteivät ne tuki koneen ilmankiertoa täysin
- ruuvaa kotelo kiinni vasta, kun kone toimii
- tarkkaile cpu:n lämpöä koneen ensikäynnistyksen jälkeen bioksesta.

Muutoin kaveris oli oikeassa, mutta käynnistysnapin, power-ledin, resetin jne. piuhat saa mitä todennäköisimmin asetettua aivan väärinkin. Tuo on se, jossa mulla menee aina vähän aikaa ihmetellessä

Last edited by OoPee; 20-05-2007 at 22:29.
OoPee is offline  
Old 20-05-2007, 19:50   #2469
JOC
tavallinen virtanen

Quote:
Pari vinkkiä tulee lonkalta mieleen.
- kiinnitä cpu- ja tuuletin emoon ENNENKUIN ruuvaat emon kiinni koteloon. On meinaan paljon iisimpää, kun on tilaa säheltää.
- kiinnitä kovalevyt ja dvd-asemat paikoilleen (aikasta riippuen toki) ennenkuin pistät näytönohjaimet ja muistikorit paikoilleen. Kotelon koosta riippuen voi nimittäin muutoin olla ahdasta hommaa
- älä missään tapauksessa käytä raakaa voimaa ruuvien kiristykseen
- älä käytä liikaa piimassaa tahi vastaa mönjää. Ohut läpikuultava kerros riittää. Prossutuuletin pitäis saada kerralla paikoilleen siihen cpu:n päälle eli mieti asia kunnolla etukäteen.
- yritä asettaa virta- ja ide/sata-piuhat niin, etteivät ne tuki koneen ilmankiertoa täysin
- ruuvaa kotelo kiinni vasta, kun kone toimii
- tarkkaile cpu:n lämpöä koneen ensikäynnistyksen jälkeen bioksesta.

Muutoin kaveris oli oikeassa, mutta käynnistysnapin, power-ledin, resetin jne. piuhat saa mitä todennäköisimmin asetettua aivan väärinkin. Tuo on se, jossa mulla menee aina vähän aikaa ihmetellessä
Asuksen lankuissa on siirritty välikappalan käyttöön, joka helpottaa noiden power yms. kiinnitystä.
JOC is offline  
Old 21-05-2007, 16:46   #2470
formulastara
Registered User

Quote:
Originally Posted by Thunder
Ajattelin katsoa tuota Ip-kotisivua ja kas vain, olenpa minä charmikas!

Attachment 4991

Vaikuttais tuo IP-osoitteesi olevan ihan NAT-konfiguroidun modeemin jakama sisäverkon IP. Eli sitähän ei voi mikään ulkopuolinen tietää, missä tuo 192-alkuinen varmaankin telewellin tai zyxelin purkin IP sijaitsee.
formulastara is offline  
Old 21-05-2007, 18:02   #2471
Thunder
Vihan aiheuttaja

Thunder's Avatar

Quote:
Originally Posted by formulastara
Vaikuttais tuo IP-osoitteesi olevan ihan NAT-konfiguroidun modeemin jakama sisäverkon IP. Eli sitähän ei voi mikään ulkopuolinen tietää, missä tuo 192-alkuinen varmaankin telewellin tai zyxelin purkin IP sijaitsee.
Käytän Privoxy ja Tor-ohjelmistoa ja se vaihtaa minut kreikkalaiseksi tai joksikin muuksi. Huvikseen kokeilin ja kas, se toimii.
Old 22-05-2007, 06:09   #2472
Runar ja Kyllikki
Next door to Alice

Quote:
Originally Posted by Thunder
Käytän Privoxy ja Tor-ohjelmistoa ja se vaihtaa minut kreikkalaiseksi tai joksikin muuksi. Huvikseen kokeilin ja kas, se toimii.
Privoxy/Tor on myös spämmereiden suosima, siksi koko systeemi tullee kaatumaan jossain vaiheessa. Eihän kukaan omaa konettaan suosiolla anna spämmerien käyttöön. Toimi hienosti vielä tossa ehkä 1½-2 vuotta sitten mutta takkuaa nykyisin jo aika pahasti koska yhä useammat ovat vetäytyneet pois koko hommasta.

Sääli, sillä se oli hyvä konsti päästä sivuille, joille suomalaiset eivät päässeet lainkaan, esim. määrätyt Alkon sivut yms.

Old 22-05-2007, 07:33   #2473
formulastara
Registered User

Quote:
Privoxy/Tor on myös spämmereiden suosima, siksi koko systeemi tullee kaatumaan jossain vaiheessa. Eihän kukaan omaa konettaan suosiolla anna spämmerien käyttöön. Toimi hienosti vielä tossa ehkä 1½-2 vuotta sitten mutta takkuaa nykyisin jo aika pahasti koska yhä useammat ovat vetäytyneet pois koko hommasta.

Sääli, sillä se oli hyvä konsti päästä sivuille, joille suomalaiset eivät päässeet lainkaan, esim. määrätyt Alkon sivut yms.
Millä tavoin kyseinen ohjelmisto mahdollistaa pääsyn tällaisille sivustoille? Kuinka tämä ohjelmisto noin pääpiirteittäin toimii?
formulastara is offline  
Old 22-05-2007, 08:23   #2474
Wilpuri
Senile Member

Lightbulb

Quote:
Vaikuttais tuo IP-osoitteesi olevan ihan NAT-konfiguroidun modeemin jakama sisäverkon IP.
Ei läheskään kaikki 192-alkuiset IP-osoitteet ole private-tyyppisiä.
Old 22-05-2007, 09:58   #2475
Runar ja Kyllikki
Next door to Alice

Quote:
Millä tavoin kyseinen ohjelmisto mahdollistaa pääsyn tällaisille sivustoille? Kuinka tämä ohjelmisto noin pääpiirteittäin toimii?
Se käyttää sattumanvaraista Tor-networkin konetta maailmalla eräänlaisena proxyna.

Old 23-05-2007, 16:45   #2476
Jonkki
Press Play ►

edit: perse.

Last edited by Jonkki; 24-05-2007 at 14:26.
Jonkki is offline  
Old 23-05-2007, 17:00   #2477
Vellu
Kuninkaalleninen

Vellu's Avatar

Sulta on umpeutnut televistsioonin pc-usagen licenssi. Lähetan sulle privaaatti-viestisä tilinummeron, johon voit lähettää rahasi maksaaksesi licenssin. Jos tuo ei auta, niin lisämaksulla voit päivittää pc:ci televitsiooni-usagen licensin.

EDIT: PÖH!
Vellu is offline  
Old 23-05-2007, 21:56   #2478
PekPoy
oik. yo.

Location: Helsinki / f1racing.net / vasempaan kääntyvät mutkat
Tuolla trayssä (tai mikälie suomeksi, tuo mikä on Windowsissa kellon vieressä) keikkuu tuollainen Microsoft SQL Server Service Manager. Kun osoittimen vie kuvakkeen päälle, pelmahtaa esiin teksti "Not connected - \\".

Muistaakseni tuo kuvake ilmestyi tuonne suunnilleen silloin kun asensin koneeseeni Pinnaclen TV-kortin ja siinä mukana toki Pinnacle Media Centerin. Voivatko SQL Server -systeemi ja TV-kortin toiminta jotenkin liittyä toisiinsa vai voinko heivata tuon mäjelle Windowsin alussa käynnistämistä ohjelmista?
Old 23-05-2007, 22:45   #2479
OoPee

OoPee's Avatar

Quote:
Originally Posted by PekPoy
Tuolla trayssä (tai mikälie suomeksi, tuo mikä on Windowsissa kellon vieressä) keikkuu tuollainen Microsoft SQL Server Service Manager. Kun osoittimen vie kuvakkeen päälle, pelmahtaa esiin teksti "Not connected - \\".

Muistaakseni tuo kuvake ilmestyi tuonne suunnilleen silloin kun asensin koneeseeni Pinnaclen TV-kortin ja siinä mukana toki Pinnacle Media Centerin. Voivatko SQL Server -systeemi ja TV-kortin toiminta jotenkin liittyä toisiinsa vai voinko heivata tuon mäjelle Windowsin alussa käynnistämistä ohjelmista?
Pikaisella kuuketuksella selvis, että Pinnacle Media Center todellakin tarvitsee MS SQL Server Desktop Enginen. Vaikea sanoa kokeilematta, että mitä tapahtuu, jos tuon otat autostartista veke. Voihan tuota kokeilla, mutta ennenkuin mitään poistat, niin pistä ainakin ylös mitä poistit ja mistä, on sitten fiksaus huomattavasti helpompaa

Noi autostartithan voi deaktivoida ihan suoraan rekisteristäkin (regedit) lisäämällä siihen käynnistyskomennon eteen REM:in. (eli siis REM PekPoy.exe). Rekisteristä nuo löytyvät joko kohdasta HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\Curre ntVersion\Run (jos on käyttäjäkohtainen) tahi HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\Curr entVersion\Run (jos on kaikille käyttäjille). Toi REM on sitten aika helppo myöhemmin poistaa, jos on tarvetta.
Old 23-05-2007, 23:03   #2480
PekPoy
oik. yo.

Location: Helsinki / f1racing.net / vasempaan kääntyvät mutkat
Quote:
Pikaisella kuuketuksella selvis, että Pinnacle Media Center todellakin tarvitsee MS SQL Server Desktop Enginen. Vaikea sanoa kokeilematta, että mitä tapahtuu, jos tuon otat autostartista veke. Voihan tuota kokeilla, mutta ennenkuin mitään poistat, niin pistä ainakin ylös mitä poistit ja mistä, on sitten fiksaus huomattavasti helpompaa

Noi autostartithan voi deaktivoida ihan suoraan rekisteristäkin (regedit) lisäämällä siihen käynnistyskomennon eteen REM:in. (eli siis REM PekPoy.exe). Rekisteristä nuo löytyvät joko kohdasta HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\Curre ntVersion\Run (jos on käyttäjäkohtainen) tahi HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\Curr entVersion\Run (jos on kaikille käyttäjille). Toi REM on sitten aika helppo myöhemmin poistaa, jos on tarvetta.
Häpeän googlettamis-laiskuuttani, jota yleensä niin muissa ihmisissä arvostelen. Pata on soimannut kattilaa.

Mutta kiitos kovasti, etenkin REM-neuvo tuli tarpeen, on käyttöä muissakin hommissa tuolle!

Tags
kurski on tageissa, kyselytoikit, on se oopee ihan kiva, oopee is god, tietokoneet, tietokonevirus

Thread Tools
Display Modes Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules