F1Forum.fi
 
-Etusivu Forum LIVE-keskustelu Säännöt Fanituotteet
 
Sivu 1 / 2 12 ViimeisinViimeisin
Tulokset 1-40/41

Ketju: Keimola 1966- ?

  1. #1
    Pantera negra Black Leopard's Avatar
    Liittynyt
    May 2004
    Sijainti
    Läntinen Suomi
    Viestit
    8 509

    Thumbs up Keimola 1966- ?

    Elikäs otsikon mukaisesti muistoja ja kokemuksia legendaariselta radalta......

    Kuljettajana, katsojana.....
    Viestiä on viimeksi muokannut Black Leopard; 14.10.2004 01:26.
    Jelena Isinbayeva. Kaikki muu on yhdentekevää. - mjs -

    Yritän pysytellä kohtuudessa joka on tällaiselle kohtuuttomuuksien ystävälle vaikea laji - Arto Melleri -

  2. #2
    Registered User
    Liittynyt
    Mar 2002
    Sijainti
    espoo
    Viestit
    1 015
    Kokemusta sen verran, että tuli menneenä kesänä käytyä siellä ensimmäisen kerran. Ei ollut kovin vaikea löytää, vaikkakin oli keskellä ei-mitään. Pahasti metsittynyt. Olihan se myös tavallaan aika villiä huomata, että keskellä metsää vanhenee ajorata, jonka päällä on huristellut aikanaan kourallinen F1-maailmanmestareita. Tämä on se paikka joka jokaisen foorumilaisen täytyy käydä kokemassa, varsinkin jos asuu pk-seudulla, miksei tietysti muualtakin. Pian on nimittäin liian myöhäistä, sillä paikalle on tulossa asuinalue.

    Ikävähän se tietysti on kun pk-seudun ainut varteenotettava moottorirata tuhottiin. Ei sillä, että tuolla millään muulla kuin korkeintaan kotimaisella ratakalustolla edes pystyisi ajamaan, mutta sekin olisi jo paljon.

    Korkeuserot yllättivät, pääsuoraa joutuu melkeinpä kiipeilemään! Samoin takaosassa rataa muutama mutka on erittäin voimakkaasti kallistettu. Kumpikaan noista ei oikeastaan näy kuvissa, pitää itse käydä toteamassa.
    khn

  3. #3
    Registered User
    Liittynyt
    Oct 2001
    Sijainti
    Eesti
    Viestit
    84
    Eipä ole juuri muistikuvia Keimolan aktiiviajoilta. Kävellen olen paikalla käynyt joskus vuosikymmen sitten. Mielenkiintoisen kuvan Keimolasta ja oikeastaan koko 70-luvun moottoriurheilusta saa selailemalla sen ajan Vauhdin Maailmoja. Eräässä artikkelissa ihan Keimolan viime ajoilta radan silloinen isännöitsijä Lasse Laakso kirjoitti radan pitämisen ongelmista. Silloiseen maailmanaikaan hommaa ei saatu yksinkertaisesti kannattamaan, eli ratavuokrilla ja mainosten myynnillä ei saatu katettua radan ylläpitoa ja pääomakuluja. 1978 oltiin tultu siihen tilanteeseen, että asvaltti kaipasi uusintaa ja siihen ei löytynyt rahaa. Huonokuntoista rataa ei olisi voitu enää käyttää kilpailutarkoituksiin joten portit suljettiin. Sulkeminen johtui siis ilmeisesti viime kädessä taloudellisista eikä ympäristöstä johtuvista syistä.

  4. #4
    Registered User
    Liittynyt
    Nov 2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    1 054

    Question Keimola nyt?

    Tietääkö joku onko radan päälle kaavoitettu asuinalue jo rakennettu? Vai taistellaanko radan tai sen osien säilyttämisen puolesta edelleen vai onko hanke jo haudattu?

    Yritin etsiä tietoa tältä http://personal.inet.fi/urheilu/keimola/ keimola sivulta mutten löytänyt.

    Suomessa moottoriurheilun puolesta taisteleminen vaikuttaa, ihan ulkopuolisestikin tarkkailtuna, tuulimyllyjä vastaan taistelemiselta..

    Offtopicina mainittakoon kartingforumilla ollut tuore, huono uutinen http://www.kartingforum.net/phpBB2/viewtopic.php?t=494 Lahden karting radan tiukentuneista toimintaehdoista jotka saattavat pahimmillaan jopa lopettaa toiminnan yhdellä suomen parhaista ja perinteisimmistä karting pyhätöistä

  5. #5
    Registered User
    Liittynyt
    Nov 2000
    Viestit
    349
    Marjaradan piti mennä pääsuoran ylitse mutta kas kummaa kaavassa se meneekin Kivistön puolelle eli kyllä jotain ollaan saatu aikaan.
    Museovirasto on osoittanut intressinsä kuten moni muukin ja radan pätkiä on jätetty ainakin kaduiksi niissä kaavaluonnoksissa mitä eteen on tullut.
    Koska ja milloin koko rakennushanke alkaa on mielestäni yhtä verkkaista kuin koko radan sulkemisen jälkeiset rakennushankkeet muutenkin, kuka suomaalle mitään saa nykyään rakentaa kun radon arvot ovat "taivaissa" ja kuka aidosti haluaa Keimolan rakennetulle lähiölle muuttaa. Vieressähän on luonnonsuojeltu Suo!
    Ai sitä itiköiden määrää

    Vantaa ja sen poliisikaan tuskin kaipaa uutta slummia lisää....


    Parempi olisi kun moottoritien vieressä oleva ja lentokentän melualueeksi kuuluva alue saisi edelleen olla se mitä se oli nyt kun se 1966 luvattu risteys joka saatiin 20v jälkeen Kivistöön Vaikka Vantaan korruptoituneille kaupunginherroille kelpasi F1 matkat jo 1966 Rata-yhtiön tarjoamana!
    Senhän piti olla Herrojen lupausten mukaan valmiina jo avauskisaan mutta Vantaan kaupunki loisti jälleen!
    Jos Vantaalla suojellaan 1969 valmistettuja elementtikerrostaloja julkisivukaavalla niin miksei Keimolaakin ?

    Fakta on että minä en usko että tuo alue ikinä ainakaan Kivistöläisten takia elvytetään ja niin kauan kuin kumipyöräliikenne toimii Marjarataa ei tarvita lentokentälle Julkisen liikenne ei tarvitse tuurhaa rahareikää lisää jonka loppusuomi Maksaa!

    Olen vain mielissäni että Kivistöläiset jäivät meluauleen alle koska sitä niin voimakkaasti vastustavat, luulen jopa että Kivistöläisten vanhemmat asuu Malmin nurkilla, sen sortin kommunistihippejä kun ovat molempien alueitten valittajat vaikka tonttinsa aikanaan "ilmaiseksi" saivatkin.

    Terveisin Keimola-aktivisti ja Keimola kirjan avustaja.
    Viestiä on viimeksi muokannut Mad-Mike; 26.08.2006 11:08.
    "I´ll see you sonofabithces at the races"
    -In memory of Smokey Yunick.

  6. #6
    Senior Member
    Liittynyt
    Jul 2000
    Sijainti
    Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
    Viestit
    8 651
    Vuosikymmenten tauon jälkeen kävin joku viikko sitten fillarilenkillä Keimolassa. Tai fillarilla en arvannut kyllä ajaa alueella, niin hyvin on pussikaljaporukoilta sinne pulloja särkynyt. Hyvin kasvaa alue pajukkoa - toisaalta onhan välivuosia toiminnoista niin paljon että voisi kuvitella radan olevan vielä pahemmin ummessa.

    Kivistö on niin paljon kasvanut ja muuttunut että nykyisin valtaosalla alueella asuvista ei ole mitään yhteyttä radasta 30v sitten olleeseen valitukseen. Luultavasti suurimmat valittajat ovat jo siirtyneet toiseen olomuotoon.

  7. #7
    Registered User
    Liittynyt
    May 2001
    Sijainti
    Kaviometsä
    Viestit
    203
    Muistikuvia Keimolan aktiiviajoilta jäänyt joitakin katsojana, mutta ne ovat sellaisia alle 10v pojannassikan flashbackejä. Jostain kesäkisasta on sellainen hyvin elävän oloinen muisto, että niistä katsomon puupenkeistä tuli tikkuja sormiin. En muista, oliko kyseessä rata vai crossikisa.

    Talvella käytiin katsomassa jokkista ja siitä on sellainen perinteinen muistitahra. Eli pikkunassikkana umpijäässä kitisemässä "Mennään isi kotiin"...

    Onneksi Faija roudasi kuitenkin sitkeästi kisoja katsomassa, moottoriurheilukärpäsen purema jäi sitkeästi jälkikasvuun...
    ! ppVE/ >ksk(v) < lps

  8. #8
    Registered User
    Liittynyt
    Nov 2000
    Viestit
    349
    Lainaa Alunperin kirjoittanut ettelbruck
    Vuosikymmenten tauon jälkeen kävin joku viikko sitten fillarilenkillä Keimolassa. Tai fillarilla en arvannut kyllä ajaa alueella, niin hyvin on pussikaljaporukoilta sinne pulloja särkynyt. Hyvin kasvaa alue pajukkoa - toisaalta onhan välivuosia toiminnoista niin paljon että voisi kuvitella radan olevan vielä pahemmin ummessa.

    Kivistö on niin paljon kasvanut ja muuttunut että nykyisin valtaosalla alueella asuvista ei ole mitään yhteyttä radasta 30v sitten olleeseen valitukseen. Luultavasti suurimmat valittajat ovat jo siirtyneet toiseen olomuotoon.
    Aluetta karsittiin puustosta muistaakseni 2001-02 joten se selittää osan muttsa ihmeen hyvin rata taistelee ajan hammasta vastaan!
    Viimeksi kun itse koitin jutella positiiviessa hengessä Keimolan moottoriradasta alueelta omien sanojen mukaan luvallisesti puita keräämässä ollut mies ainakin nousi takajaoilleen heti kun kuuli sanan moottorirata, päätin että tuollaisen jääräpään kanssa on Aivan turha vänkätä mitään, parempi kun Kivistöläiset saa niin paljon paskaa niskaan kun kuuluukin ihan vaan menneitten takia.

    Ja uskon että Helsinki Vantaan lentokenttä pitää siitä niskaansatamisesta huolen enemmän kuin riittävästi.
    Viestiä on viimeksi muokannut Mad-Mike; 27.08.2006 11:40.
    "I´ll see you sonofabithces at the races"
    -In memory of Smokey Yunick.

  9. #9
    Senior Member
    Liittynyt
    Jul 2000
    Sijainti
    Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
    Viestit
    8 651
    Tulipä käytyä päiväkävelyllä, kierrettiin Keimola ympäri.

  10. #10
    Registered User
    Liittynyt
    Apr 2009
    Viestit
    12
    joo täältähän se keimola motor circuit fanclub löytyi... itselläni ei ole henkilökohtaista kokemusta keimolan rata ajoilta,mutta olen sivusta vanhemmilta kuunnellut tarinoita radasta ja aika legendaarinen ratahan se on ollut. muutaman kerran olen siellä mielenkiinnosta käynyt kävelemässä ja on se kyllä semmonen paikka tänäpäivänä,että on vaikea kuvitella,että siellä on joskus sen ajan kovimmat rata-autoluokat ajaneet. Jotain siellä kumminkin on mikä saa mielikuvituksen liikkeelle. Isällä on kokemusta radasta ja myös joitain kuvia keimola500 ajoista missä hän kurvaa saab 96:lla. Hän ajoi myös bensaa suonissa elokuvassa markku alenin kanssa impeillä kilpaa sijaisnäyttelijöinä keimolan rataa ympäri ohitellen toisiaan..siinä taitaa parhaiten rata näkyä,ainakin minkä itse olen liikkuvana kuvana nähnyt... Olisi mielenkiintoista saada kuvia ajoilta jolloin kilpailuja järjestettiin keimolassa,koska niitä netissä aika vähän kumminkin on. Tässä mielen virkistykseksi youtubesta löytämäni video keimolasta...http://www.youtube.com/watch?v=mxORl...eature=related

  11. #11
    Registered User
    Liittynyt
    Nov 2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    1 054
    ^^ Youtubesta löysin tällasen. Eli näemmä Keimola elää ainakin virtuaalisesti jos ei enää muuten.
    Realistic racing & rallying PC simulators: Assetto Corsa for racing. Virtual Motorsports for Richard Burns Rally (RBR).

  12. #12
    Registered User Silk Cut Jaguar's Avatar
    Liittynyt
    Jun 2007
    Viestit
    2 810
    Kun en tätä triidiä huomannut, niin ehdin postata F1-videoketjuun...

    http://www.f1-forum.fi/vb/showpost.p...postcount=3996

  13. #13
    Registered User
    Liittynyt
    Apr 2008
    Sijainti
    Lahti
    Viestit
    2 235
    Tulipa autenttinen fiilis! Ääniraita kuulosti aivan siltä kuin selän takana olisi räplyttänyt vanha kaitafilmi. Hauskaa. Johtuiko se sitten kuvakulmasta vai filmin nopeudesta, mutta Interserie-protot näyttivät menevän tuhatta, ja vieläpä Keimolassa.

    Ei silti, vuonna 1973(?) Leksa ajoi Porschellaan vain kymmenyksen päähän Ronnie Petersonin JPS Lotuksella kellottamasta kierrosennätyksestä Silverstonessa. Tämä ihan vain huvin vuoksi tiedoksi niille, jotka ovat huolissaan F1-sarjan muuttumisesta F3-luokaksi. Ajatelkoon siitä itsekukin mitä haluaa
    Kaasua, komisario Palmu!

  14. #14
    Registered User Silk Cut Jaguar's Avatar
    Liittynyt
    Jun 2007
    Viestit
    2 810
    Samaa ajattelin, nuo FIA Group 7 autot oli nopeita mutta tuossa videossa selvästi hieman liian nopeita.. En tiedä onko tuon alkuperäisen torrentin uploadannut tuon itse pelastanut filmiltä, mutta jos on niin entistä hienompi teko.

    Interserie oli kai vähän kuin Can-Am -sarjan pikkuveli. Sieltä kierrosaikavertailut toteaa että 70-luvun alussa Mosportissa ja Watkins Glenissa käytännössä ajoivat F1:n kanssa samoille sekunneille aikoja. Toki moottorit oli isoja ja tehoja järkyttävästi (Porschen viimeisin malli 917/30 [tuossa videossa Leksa ajaa 917/10 TC:llä], twin-turbo flat-12 @ 1100 hp kisatrimmissä ) niin paino kuitenkin taisi vähän nollata. Can-Amia lähemmäksi täysin "unlimited" sarjaa ei ole kuitenkaan taidettu sittemmin päästä.
    Viestiä on viimeksi muokannut Silk Cut Jaguar; 17.06.2009 19:30.

  15. #15
    Registered User
    Liittynyt
    Jan 2009
    Viestit
    368
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Silk Cut Jaguar Tarkastele viestiä
    Samaa ajattelin, nuo FIA Group 7 autot oli nopeita mutta tuossa videossa selvästi hieman liian nopeita.. En tiedä onko tuon alkuperäisen torrentin uploadannut tuon itse pelastanut filmiltä, mutta jos on niin entistä hienompi teko.

    Interserie oli kai vähän kuin Can-Am -sarjan pikkuveli. Sieltä kierrosaikavertailut toteaa että 70-luvun alussa Mosportissa ja Watkins Glenissa käytännössä ajoivat F1:n kanssa samoille sekunneille aikoja. Toki moottorit oli isoja ja tehoja järkyttävästi (Porschen viimeisin malli 917/30 [tuossa videossa Leksa ajaa 917/10 TC:llä], twin-turbo flat-12 @ 1100 hp kisatrimmissä ) niin paino kuitenkin taisi vähän nollata. Can-Amia lähemmäksi täysin "unlimited" sarjaa ei ole kuitenkaan taidettu sittemmin päästä.
    huomasin vasta tämän keimola-palstan.kävin lähes kaikki kisat paikalla,toimitsijana ja katsojana.minulla on vanhoja lähtöluetteloita varmaan parikymmentä eri kisoista. myös olen filmannut pienen pätkän keimola 500 kisoista.olin siis jo ekoissa kisoissa v.-66

  16. #16
    Maailmanlupaus
    Liittynyt
    Jun 2008
    Sijainti
    Oulu
    Viestit
    4 178
    YouTubestakin löytyy nyt Keimolan Interserietä vuodelta 1972, kuinkas muutenkaan.

    http://www.youtube.com/watch?v=-0huD3XkqWk

  17. #17
    Registered User Silk Cut Jaguar's Avatar
    Liittynyt
    Jun 2007
    Viestit
    2 810
    "Autodrome: The Lost Race Circuits of Europe":

    http://books.google.com/books/about/...d=mN9YPDrMiAUC

    => "Preview this book", sivulta 103 eteenpäin.

    Huom. tuon ei siis ole tarkoituskaan olla koko kirja joten sivuja puuttuu välistä.

    Viestiä on viimeksi muokannut Silk Cut Jaguar; 05.11.2011 00:59.

  18. #18
    Registered User
    Liittynyt
    Aug 2011
    Viestit
    131
    Saunalenkkiin tulo jarrutusta vuonna -74




    keimola touring cars by Kari Naatanen, on Flickr
    Keimola -74 by Kari Naatanen, on Flickr
    Viestiä on viimeksi muokannut KariN; 03.11.2011 21:39. Syy: päivitys

  19. #19
    Registered User
    Liittynyt
    Aug 2011
    Viestit
    131
    Isä ja poika, Pauli ja Henri Toivonen, kostaja ja simca, siinä painaa. ja Urpiala on taas kerran voittanut Matti J Kemiläisen.



    Toivonen by Kari Naatanen, on Flickr
    Tuisku Urpiala by Kari Naatanen, on Flickr

  20. #20
    Sekakäyttäjä
    Liittynyt
    Mar 2000
    Sijainti
    Event horizon
    Viestit
    2 615
    Tuo Tuiskun lepakko-auto on kyllä yksi komeimmista kilpa-autoista Suomessa - eritoten 70-luvun autoja vertaillessa. Harmi että sekin kulkeutui Ruotsiin kun Tuisku pisti "kokoelmansa" rahaksi....

    Tai oikeastaan tuo CSL oli koko diilin kulmakivi jonka saadakseen ostajan oli ostettava myös pari M3:a, SS-Zeta ja mahdollisesti myös se A-ryhmän 635:n
    Elämä on tarkoitettu elettäväksi kylki edellä - Ari Vatanen

  21. #21
    Avohoidossa
    Liittynyt
    Feb 2004
    Sijainti
    Törnävä
    Viestit
    331
    Suomalainen rata-autoilu on rikollisen huonosti dokumentoitu netissä!! Mistää ei oikeastaan löydy laajempaa tietoa esimerkiksi 60- ja 70-lukujen kuljettajista, kilpailuista puhumattakaan. Tässä olisikin nyt joillekin asiaan vihkiytyneelle haaste...

  22. #22
    Registered User
    Liittynyt
    Aug 2011
    Viestit
    131
    Muistan hyvin kun Ahveniston varikolla katselimme ja erityisesti kuuntelimme Tuiskun Bemaria suu ja silmät auki ja korvat kiinni siinä mahtavassa Sinfoniassa joka Alpinan koneesta lähti. Jo pelkät pitkät punaiset imutorvet ja Alpinan pitkä venttiilikoppa oli unohtumaton näky, koottavista jätti vanteista puhumattakaan. Kuvat Keimolasta ja Ahvenistolta. Keimola kuvassa myös Tuiskun tasapäinen vastus Matti J Kemiläinen ja Escort BDG jonka ääni oli myös taivaallinen!!!.




    Keimola by Kari Naatanen, on Flickr
    BMW 3.0 CSL by Kari Naatanen, on Flickr

  23. #23
    Trackman WebSlave's Avatar
    Liittynyt
    Feb 2005
    Viestit
    26 488
    Tiistain Puoli seitsemässä oli juttu Keimolasta ja sen nykytilasta. Ja pari Mikaakin vilahti kuvissa.

    YLE Areena. Pätkä alkaa kohdasta 16.50. Katseluaikaa 7 päivää.
    --
    F1-seurantaa viidellä vuosikymmenellä.
    "Nicoa ei koskaan tarvinnut pakottaa tekemään läksyjä, vaan lopettamaan niiden tekeminen." -Keke-

  24. #24
    Registered User
    Liittynyt
    Nov 2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestit
    1 054
    On se sääli, ettei Keimolaa saada henkiin, vaan ratahankkeet ym. on aivan liian kaukana suurista keskuksista.
    Realistic racing & rallying PC simulators: Assetto Corsa for racing. Virtual Motorsports for Richard Burns Rally (RBR).

  25. #25
    Registered User Silk Cut Jaguar's Avatar
    Liittynyt
    Jun 2007
    Viestit
    2 810
    Lainaa Alunperin kirjoittanut WebSlave Tarkastele viestiä
    Tiistain Puoli seitsemässä oli juttu Keimolasta ja sen nykytilasta. Ja pari Mikaakin vilahti kuvissa.

    YLE Areena. Pätkä alkaa kohdasta 16.50. Katseluaikaa 7 päivää.
    Vaikkei montaa sekuntia arkistomateriaalia tullutkaan, niin harvinaisuudesta johtuen otin talteen: http://www.mediafire.com/?3r8d33dtq1986gz

  26. #26
    . Loetkoe's Avatar
    Liittynyt
    Apr 2008
    Sijainti
    Kerava
    Viestit
    5 789
    Kävin mopolla kiertämässä radan. Fiilistelin vartin verran entisellä varikkoalueella ja otin kuvan valvontatornista. Mitään muuta ei oikein ollut enää jäljellä.
    .

  27. #27

  28. #28
    Registered User
    Liittynyt
    May 2010
    Viestit
    53

  29. #29
    Registered User
    Liittynyt
    Aug 2011
    Viestit
    131

    Keimola

    Kiitos, tosi hieno filminpätkä. Näkyy olevan sama ongelma kuin värinegatiiveissä, että ne ajan myötä kellastuu. Minullakin on paljon pilalle menneitä negatiivejä, myös Keimolasta, jotka ovat kellastuneet pahasti.

  30. #30
    Registered User
    Liittynyt
    Mar 2009
    Viestit
    614
    Onko tuolla enää mitään jäljellä, pl. valvontatorni? Vai onko asuinalueen rakentaminen jo niin pitkällä, että kaikki maasto on jo mennyt uusiksi?

  31. #31
    Registered User
    Liittynyt
    Aug 2012
    Sijainti
    KLA
    Viestit
    36
    Alueen rakentaminen ei ole vielä(kään) alkanut. Ainut alueen rakentamiseen viittaava on pääsuoran eteläosan tuohoutuminen uuden rampin aiheuttaman voimalinjojen siirron tieltä.


    Muuten rata on siinä kunnossa, kun se on viime vuoden ollut. Eli metsittynyt, mutta helposti esim. kaksipyöräisillä ympäri ajettavissa.

    Kävin siellä viimeksi nyt sunnuntaina (11.8.2013) lyllertämässä sen ympäri ja viitteitä tulevasta oli tuon pääsuoran muokkauksen lisäksi sinne tänne ilmaantuneet uutuutta kiiltävät yksityisalue -kyltit. Niitä näkyi ainostaan radan eteläisellä osalla.

    Ilmeisesti jos sinne ei nyt muuta saada rakennettua osa rataa ilmeisesti on muuttumassa joiltain osin Kivistössä 2015 olevan asuntomessun pysäköintialueeksi. Toisaalta vielä 2012 julkaistussakin tiedotteessa (SATO) suunnitelmien mukaan asuinalueen rakentaminen oli tarkoitus aloittaa keväällä 2013.

    Niin tai näin, jos haluaa radan vielä kiertää siinä muodossa missä kun se nyt on, ei ehkä kannata kauaa enää odotella.

    Kuvia sunnuntain kierrokseltani löytyy tuolta
    http://www.zegetion.com/MotorSport/Track/Keimola

  32. #32
    Avohoidossa
    Liittynyt
    Feb 2004
    Sijainti
    Törnävä
    Viestit
    331
    Jääköhän tuonne mitään muistuttamaan alueen moottoriurheiluhistoriasta?

  33. #33
    Trackman WebSlave's Avatar
    Liittynyt
    Feb 2005
    Viestit
    26 488
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Los Cojones Tarkastele viestiä
    Jääköhän tuonne mitään muistuttamaan alueen moottoriurheiluhistoriasta?
    Jää. Tuomaritorni jää pystyyn ja siitä tehdään taideteos. Alueelle kaavoitetut tiet noudattavat radan profiilia ja historia tulee näkymään myös nimistössä.
    --
    F1-seurantaa viidellä vuosikymmenellä.
    "Nicoa ei koskaan tarvinnut pakottaa tekemään läksyjä, vaan lopettamaan niiden tekeminen." -Keke-

  34. #34
    Elämän jakojäännös
    Liittynyt
    Dec 1999
    Sijainti
    Pahassa paikassa
    Viestit
    6 052
    Jonkinlainen luonnos kaduista:



    Lähde: http://www.vantaa.fi/fi/kaavoitus_ja...ue_nro_220200_
    Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty, ja puoliksi tehty on kelvannut ennenkin.

  35. #35
    Senior Member
    Liittynyt
    Jul 2000
    Sijainti
    Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
    Viestit
    8 651
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Los Cojones Tarkastele viestiä
    Jääköhän tuonne mitään muistuttamaan alueen moottoriurheiluhistoriasta?
    Parempi olis kun ei jäis mitään. Niin hyvin tää kusenpolttama kunnallisverojeni riistäjä onnistui itsensä häpäisemään radan tuhoamisessa.

  36. #36
    Trackman WebSlave's Avatar
    Liittynyt
    Feb 2005
    Viestit
    26 488
    Lainaa Alunperin kirjoittanut ettelbruck Tarkastele viestiä
    Parempi olis kun ei jäis mitään. Niin hyvin tää kusenpolttama kunnallisverojeni riistäjä onnistui itsensä häpäisemään radan tuhoamisessa.
    Wihuri sulki sen, purki katsomot ja lopulta myi Sanoma Oy:lle, joka oli vastuussa radan jatkotuhoamisesta. Jos yrität Vantaata syyllistää, niin tuo ei kyllä ole kunnallisessa omistuksessa koskaan ollutkaan ja radan tuhoamisen hoiti maanomistaja, ei Vantaan kaupunki.
    --
    F1-seurantaa viidellä vuosikymmenellä.
    "Nicoa ei koskaan tarvinnut pakottaa tekemään läksyjä, vaan lopettamaan niiden tekeminen." -Keke-

  37. #37
    Senior Member
    Liittynyt
    Jul 2000
    Sijainti
    Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
    Viestit
    8 651
    Lainaa Alunperin kirjoittanut WebSlave Tarkastele viestiä
    niin tuo ei kyllä ole kunnallisessa omistuksessa koskaan ollutkaan
    Jessus, mistä sä tuollaista löysit mun väittävän? Ja kyllä kaupunki jo kaukaa 70-luvulta on tehnyt selväksi mitä sillä alueella sallitaan tehtävän.

  38. #38
    Anonyymit Kyynikot
    Liittynyt
    Nov 2005
    Viestit
    595
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Keano Tarkastele viestiä
    Onko tuolla enää mitään jäljellä, pl. valvontatorni? Vai onko asuinalueen rakentaminen jo niin pitkällä, että kaikki maasto on jo mennyt uusiksi?
    Ovatko vanha TV-kameratorni ja Pikku-Keimolan valvontatorni jo sitten siirtyneet ajasta iäisyyteen?
    Äh, olkoot...

  39. #39
    Registered User
    Liittynyt
    Mar 2010
    Viestit
    1 221
    Lainaa Alunperin kirjoittanut Iso Masa Tarkastele viestiä
    Ovatko vanha TV-kameratorni ja Pikku-Keimolan valvontatorni jo sitten siirtyneet ajasta iäisyyteen?
    Entäpä Norttiaski? Joka oli vielä paikalla n.17 vuotta sitten kun siellä kävin kävelemässä radan ympäri.
    Pitääpä varmaan joku viikonloppu käydä kävelemässä tuolla, vielä kun siellä on mitään nähtävää.

  40. #40
    Registered User Ferraro's Avatar
    Liittynyt
    Feb 2012
    Sijainti
    Jyväskylä
    Viestit
    96
    Norttiaski ainakin on pistetty päreiksi jo reilu kymmenen vuotta sitten. Sellaisessa käsityksessä olen ollut että jokin TV-kameratorni ja Pikku-Keimolan torni vielä olisivat pystyssä, mutta en mene takaamaan. Viime vuonna radalla käydessäni en älynnyt käydä Pikku-Keimolan puolella lainkaan, ja TV-kameratornia en bongannut.
    "Eihän maailma suinkaan rata-autoilua pelkästään ole, mutta kyl se ilman sitä olis aika kiusallista." -Erkki Vanhanen

Tämän ketjun tagit

Viestien lähettämisen luvat

  • Et voi avata uusia ketjuja
  • Et voi vastata keskusteluihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •  
© F1-Forum - sivuinfo - email