#14 Fernando Alonso 2024: Hondan himoitseva houkutus

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
4025
Sokeana reettana toista päin ajaen on uusi ok. Edelleen Hamiltonin tempaus ei aiheuttanut oikeastaan mitään erikoista, Alonso törmäsi Itse ensin Strollin, joka kolasi Norrisin. Tietysti Alonson fanclub näkee sen Hamiltonin syyksi. Alonso ja Hamilton teki molemmat virhearvion, mutta Alonson virhearvio itsessään oli riittävä aiheuttamaan hässäkän. Miten olisit Alonson tuominnut? Et mitenkään tietysti.

Vastaavia tilanteita on vuosien varrella ollut useita eikä Hamiltonin eikä Alonson tuomitsematta jättäminen ollut uutta. Tällä kertaa Hamilton hyötyi, mutta Alonso on itsekin hyötynyt monta kertaa eikä silloin Alonso ole valittanut.
Tallikavereiden kolisteluista ei yleensä rangaista, joten tältä osin Alonso on jo kuivilla. Alonson linjat muutenkin selitettävissä sillä että sisälinjalta rynnitään täysillä, jos Alonso ei olisi antanut niin paljon tilaa niin Hamilton olisi kolahtanut vielä aikaisemmin ja kovempaa Alonsoa päin. Hamilton kuitenkin oli se suurin roisto lukkojarrutuksellaan ja saavuttamallaan hyödyllä, eli jos tuosta olisi jollekin tullut penaltya niin se olisi tullut Hamiltonille. Tällä kertaa tuomaristolla oli kädet täynnä mm Kmagin kiusanteon kanssa Hamiltonia kohtaan.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
3145
Kyllähän Alo siinä mokan itse teki. Harvoin jätetään ihan tollasta paraatiovea auki tolla tasolla. Keskittyi tietysti muihin, mutta silti.

Olisi tosin jäänyt varmasti sen nipun vikaksi, ellei olisi yrittänyt painanaa muita enemmän ulospäin, mutta samalla jätti huomioimatta kokonaan muut ja puoli rataa tyhjänä toisella puolella. Ja kolisi jo Strolliin ennen kuin Ham edes ehti paikalle.
 
Viimeksi muokattu:

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
4025
Kyllähän Alo siinä mokan itse teki. Harvoin jätetään ihan tollasta paraatiovea auki tolla tasolla. Keskittyi tietysti muihin, mutta silti.

Olisi tosin jäänyt varmasti sen nipun vikaksi, ellei olisi yrittänyt painanaa muita enemmän ulospäin, mutta samalla jätti huomioimatta kokonaan muut ja puoli rataa tyhjänä toisella puolella. Ja kolisi jo Strolliin ennen kuin Ham edes ehti paikalle.
Harvoin lukkojarrutuksen ja kontaktin tehnyttä puolustetaan näin paljon. Alonsohan tiiraili oikeaa peiliä mutkaan tullessa kun Hamilton tuli tykin kuulana, se että Alonso antaa tilaa eikä mene itse sisäkurviin, ei tee hänestä rikollista. Mutkan leikkaus on niin tiukka että sisäkurvi ei ollut edes paras linja, sen osoitti Hamilton joka joutui käyttämään muita kilpeään selviytyäkseen mutkasta.
 

ouzei

Well-known member
Liittynyt
22.5.2018
Viestit
2522
Kyllähän Hamilton tuossa mokasi, mutta kuten todettu, niin ei ollut ainoa. Jos tuosta olisi rankkuja lähdetty jakamaan, niin olisiko pitänyt tuomita Astoneillekin, kumpi sitten tuon kolarin aiheuttikaan, etenkin jos katsotaan että jo heidän osumansa riitti kolaamaan Norrisin. Aika monimutkainen tilanne loppujen lopuksi, kun niin monta muuttujaa mukana.
 

Muucconen

Well-known member
Liittynyt
2.9.2018
Viestit
1127
Ilmakuvasta itse tulkitsen, että Astonien keskenäinen kolahdus oli kohtuu lievä, eikä pelkästään olisi johtanut osumaan Norrisin McLareniin. Siinä hetkessä Strollin ja Norrisin välillä oli kohtuu iso rakokin. Isompi seuraamus syntyi vasta sitten kun Hamilton painoi mutkaan vauhdilla, eikä kyennyt kääntämään riittävästi.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8438
Sijainti
Vantaa
Kukaan ei ole kiistänyt Hamiltonin mokaa mutta Alonso itse mokasi ekana. Alonsolle ja Hamiltonille 10s. Alonso pilasi kahden muun kisan.

Hallikaisen mukaan tallitoverin kylkeen ja sitä kautta muun kisan pilaaminen on uusi ok. Pitää olla aika puusilmä, jos ei näe Alonson osallisuutta.

Alonso nimenomaan tiiraili ja unohti keskittyä eteensä. Stroll Kiinassa samalla tavalla.
 

ouzei

Well-known member
Liittynyt
22.5.2018
Viestit
2522
Kukaan ei ole kiistänyt Hamiltonin mokaa mutta Alonso itse mokasi ekana. Alonsolle ja Hamiltonille 10s. Alonso pilasi kahden muun kisan.

Hallikaisen mukaan tallitoverin kylkeen ja sitä kautta muun kisan pilaaminen on uusi ok. Pitää olla aika puusilmä, jos ei näe Alonson osallisuutta.

Alonso nimenomaan tiiraili ja unohti keskittyä eteensä. Stroll Kiinassa samalla tavalla.
Kyllä tuossakin vähän mutkia vedetään suoraksi. Alonsohan ajaa jotakuinkin omaa ajolinjaansa, kun taas Stroll lähtee leikkaamaan sisälle paljon vahvemmin kun kukaan edellä menneistä. Ennemmin Strollin piikkin tuon Astonien osuman laittaisin.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8438
Sijainti
Vantaa
Kyllä tuossakin vähän mutkia vedetään suoraksi. Alonsohan ajaa jotakuinkin omaa ajolinjaansa, kun taas Stroll lähtee leikkaamaan sisälle paljon vahvemmin kun kukaan edellä menneistä. Ennemmin Strollin piikkin tuon Astonien osuman laittaisin.
Kun katsoo eri kuvakulmista, saa vuorotellen eri syyllisen. Stroll olisi luiskahtanut Norrisin eteen Hamiltonista huolimatta, kun joutuu ajamaan Alonson etupään päältä.

Eli ihan reilua, ettei kukaan saanut rangaistusta.
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
4025
Kukaan ei ole kiistänyt Hamiltonin mokaa mutta Alonso itse mokasi ekana. Alonsolle ja Hamiltonille 10s. Alonso pilasi kahden muun kisan.

Hallikaisen mukaan tallitoverin kylkeen ja sitä kautta muun kisan pilaaminen on uusi ok. Pitää olla aika puusilmä, jos ei näe Alonson osallisuutta.

Alonso nimenomaan tiiraili ja unohti keskittyä eteensä. Stroll Kiinassa samalla tavalla.
Hamiltonilla oli tiirailtavana vain edessä oleva liikenne, koska oli jo sisälinjalla ja lopputuloksena liian kova tilannenopeus ja lukkojarrutus. Alonsolla lieventävänä tekijänä että oli tiirailtava Strollia ja Sir Tykinkuulaa, josta tulee helposti sandwich efekti joka toteutui heti Stroll-kontaktin jälkeen.

Stroll bongaili Kiinassa lintuja eikä sillä ole mitään tekemistä starttitilanteen kanssa jossa Alonsolla pyörii pää kuin pöllöllä takana tulevan tykinkuulan takia joka tulee putkinäköisenä sisälinjaa renkaat lukossa.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8438
Sijainti
Vantaa
Hamiltonilla oli tiirailtavana vain edessä oleva liikenne, koska oli jo sisälinjalla ja lopputuloksena liian kova tilannenopeus ja lukkojarrutus. Alonsolla lieventävänä tekijänä että oli tiirailtava Strollia ja Sir Tykinkuulaa, josta tulee helposti sandwich efekti joka toteutui heti Stroll-kontaktin jälkeen.

Stroll bongaili Kiinassa lintuja eikä sillä ole mitään tekemistä starttitilanteen kanssa jossa Alonsolla pyörii pää kuin pöllöllä takana tulevan tykinkuulan takia joka tulee putkinäköisenä sisälinjaa renkaat lukossa.
Minä ainakin luotan tuomareihin, jotka ovat olleet tänä viikonloppuna hyvinkin hereillä ja tehneet oikeanmukaisia päätöksiä.
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
4025
Minä ainakin luotan tuomareihin, jotka ovat olleet tänä viikonloppuna hyvinkin hereillä ja tehneet oikeanmukaisia päätöksiä.
Itse luotan maalaisjärkeen. Jos kuskitkin ihmettelevät tuomariston toimintaa niin silloin on yleensä palaneen käryä.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8438
Sijainti
Vantaa
Itse luotan maalaisjärkeen. Jos kuskitkin ihmettelevät tuomariston toimintaa niin silloin on yleensä palaneen käryä.
Kuskit nyt aina ovat mielestään oikeassa eikä ikinään tee mitään väärää, varsinkin Alonso. Voisi kysyä kommentit tänään ja kuunnella niitä. Tuomarit onnistuu aina silloin mielestäsi kun kerhosi kuskit eivät saa tuomioita. Pääsääntöisesti tuomarit ovat olleet hyvin hereillä, parjaamani Magnussenkin on yhden mokan päästä ajokiellosta, jota peräänkuulutin ja luultiin, että vain tämän vkonlopun ajoista sitä olin vaatimassa. Magnussen joutuu yli puoli vuotta nyt olemaan sikailematta, saa nähdä onnistuuko. Minusta tänä vuonna ei ole näin jälkikäteen katsottuna juurikaan isompia vääryyksiä tapahtunut.
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
4025
Kuskit nyt aina ovat mielestään oikeassa eikä ikinään tee mitään väärää, varsinkin Alonso. Voisi kysyä kommentit tänään ja kuunnella niitä. Tuomarit onnistuu aina silloin mielestäsi kun kerhosi kuskit eivät saa tuomioita. Pääsääntöisesti tuomarit ovat olleet hyvin hereillä, parjaamani Magnussenkin on yhden mokan päästä ajokiellosta, jota peräänkuulutin ja luultiin, että vain tämän vkonlopun ajoista sitä olin vaatimassa. Magnussen joutuu yli puoli vuotta nyt olemaan sikailematta, saa nähdä onnistuuko. Minusta tänä vuonna ei ole näin jälkikäteen katsottuna juurikaan isompia vääryyksiä tapahtunut.
Ihan turha tähän mitään suosikkeja on sotkea, olet Hamilton-mielinen ja minä en, eli +-0.

Etkö sinä juuri ollut ihmettelemässä Alonson "brake test" rankkua Australiassa? Tietenkään sillä ei ollut osuutta asiaan että se oli juuri Russell joka veti seinään? Että se siitä "hyvästä" tuomaroinnista. Tälläisen epäjohdonmukaisen tuomaroinnin takia tästä lähtien seuraava joka vetää startissa renkaat lukossa kylkeen niin tod näk penalty kuitenkin tulee. Jos kyseessä sattuu olemaan Russell tai Alonso niin kauankohan pari nimeltä mainitsematonta forumistia pysyy pöksyissään eikä totea sen olevan vain motorsporttia...
 
Viimeksi muokattu:

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8438
Sijainti
Vantaa
Ihan turha tähän mitään suosikkeja on sotkea, olet Hamilton-mielinen ja minä en, eli +-0.

Etkö sinä juuri ollut ihmettelemässä Alonson "brake test" rankkua Australiassa? Tietenkään sillä ei ollut osuutta asiaan että se oli juuri Russell joka veti seinään? Että se siitä "hyvästä" tuomaroinnista. Tälläisen epäjohdonmukaisen tuomaroinnin takia tästä lähtien seuraava joka vetää startissa renkaat lukossa kylkeen niin tod näk penalty kuitenkin tulee. Jos kyseessä sattuu olemaan Russell tai Alonso niin kauankohan pari nimeltä mainitsematonta forumistia pysyy pöksyissään eikä totea sen olevan vain motorsporttia...
Luitko jälkikäteen. Asioista saa paljon lisäinfoa viikonkin jälkeen tapahtumista.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
8607
Sijainti
Helsinki
https://www.instagram.com/reel/C6f8DsHtrhB/?igsh=MWM3Nm1lN21zY3JyNg==

Mielenkiintoista ja ilmeisesti ennen näkemätöntä materiaalia Singaporen 2008 crashgatesta. Puhdistaako tämä Alonson maineen (edes pienen osan siitä )? Alonso vaikuttaa tietämättömältä mitä oikeasti on tapahtunut.
Eihän vaikuta, hän totesi "Kiitos turva-autosta". Flavio siihen "Puhutaan tästä myöhemmin". Lewis: Ollaan kameroiden edesä.

Tuo näytettiin kv. feedissä, eli myös MTV3 Maxin lähetyksessä, mutta tuolloin oli tapana, että Saari puhui keskustelujen päälle, sillä grafiikoissa näytettiin pistetaulukkoa. Nykyään mikki laitetaan kiinni, kun kuva siirtyy cool down-huoneeseen.
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
4025
Eihän vaikuta, hän totesi "Kiitos turva-autosta". Flavio siihen "Puhutaan tästä myöhemmin". Lewis: Ollaan kameroiden edesä.

Tuo näytettiin kv. feedissä, eli myös MTV3 Maxin lähetyksessä, mutta tuolloin oli tapana, että Saari puhui keskustelujen päälle, sillä grafiikoissa näytettiin pistetaulukkoa. Nykyään mikki laitetaan kiinni, kun kuva siirtyy cool down-huoneeseen.
Meinaatko että Hamiltonkin oli mukana juonessa? Ei Hamilton siinä mitään puhu vaan Briatore kameroista sanoi. Tuskin Alonso niin urpo on että alkaa muiden kuullen puimaan onnistunutta kisamanipulaatiota turva-autosta.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
8607
Sijainti
Helsinki
Meinaatko että Hamiltonkin oli mukana juonessa? Ei Hamilton siinä mitään puhu vaan Briatore kameroista sanoi. Tuskin Alonso niin urpo on että alkaa muiden kuullen puimaan onnistunutta kisamanipulaatiota turva-autosta.
Ei Hamilton liity mitenkään crashgateen. Siitä oli jo sovittu jo edeltävänä päivänä. Piquet suostui, jotta saisi pitää tallipaikkansa. Tutkinnassa käytiin läpi telemetria ja radioliikenne ja niistä selvisi Piquet jr. tahallinen kolari, josta Aloso hyötyi, kiitos SC:n
 

ouzei

Well-known member
Liittynyt
22.5.2018
Viestit
2522
Tuon videon perusteella Alonso joko ei ole tiennyt etukäteen tai on tyhmä kuin saapas. Olemus ja se mitä tuosta nyt puheesta saa selvää ainakin lähinnä kuulostaa siltä, että ihmettelee millainen munkki kävi SC:n kanssa.
 

Muucconen

Well-known member
Liittynyt
2.9.2018
Viestit
1127
Ylös