Kroatian MM-ralli 2024

Seniorikansalainen

Altmeister
Liittynyt
26.11.2017
Viestit
149
Sijainti
Joensuu
Passi ostetaan rallin sivulla olevan linkin kautta. Melko iisi homma. Sitten tulostetaan se sähköpostiin tullut voucher, kuitti, lippu mikä sen nimi nyt onkaan. Se sitten vaihdetaan rallipassiin lipunmyyntiteltassa kun mennään pätkälle. Hyvin toimii.

Viime syksynä Euroopan rallissa olisi kyllä päässyt pätkille ilman lippuakin, mutta sen varaan ei kannata tuudittautua.
 

Seniorikansalainen

Altmeister
Liittynyt
26.11.2017
Viestit
149
Sijainti
Joensuu
Taas on vanhan liiton katselijalla valitettavaa. Täällä Kroatiassa jo toista päivää paikalla ja sama ongelma kuin edellisessä WRC-rallissa Saksan suunnalla.

Rally Guide oli Auto Klub -lehden välissä. Parempi kuin ei mitään, on siinä pätkät, aikataulut ja lähtöluettelo. Mutta ei katselualueita eikä miten niille mennään. Joo, joo --käytä Google Mapsia järjestäjän sivulta. Ladattu on ja tutkittu on.

Ongelma tällaiselle paperikarttaan tottuneelle on se, että kaikki katsojat ovat samalla tiellä menossa samaan aikaan ja samaan paikkaan. Vaihtoehtoista reittiä ei tarjota. Eikä paperikarttoja ole enää missään myynnissä. Sitä se on kun tulee (tarpeeksi) vanhaksi... Vielä en ole valmis siirtymään pelkästään tv-katsojaksi, vaikka sen paljon helpompaa tuntuisi olevan.

No, kävin paikallisessa kirjastossa jututtamassa kivoja kirjaston tätejä. Löytyihän sieltä vanha kunnon ison mittakaavan karttakirja, josta otin kännykällä kuvia. Nyt pitää sitten yrittää löytää samat kylät myös järjestäjän pätkäkartoista.

Mennään torstaina vinkumaan järjestäjän telttaan huoltoparkissa. Raportoin sitten rallin jälkeen miten meni.
 

Realy

Well-known member
Liittynyt
16.2.2022
Viestit
133
Ongelma tällaiselle paperikarttaan tottuneelle on se, että kaikki katsojat ovat samalla tiellä menossa samaan aikaan ja samaan paikkaan. Vaihtoehtoista reittiä ei tarjota. Eikä paperikarttoja ole enää missään myynnissä. Sitä se on kun tulee (tarpeeksi) vanhaksi...
Itse olen, sen lisäksi että olen ladannut Mapsin kartat etukäteen jotta toimivat myös offlinena, tulostanut niitä sen varalle että puhelin hajoaa. Vaikka vanhaksi tässä on itsekin tullut niin varsinkin silloin kun yksin matkustaa, tai huonolla kartturilla, niin kyllä noi navigaattorit helpottavat huomattavasti. Eikä Kroatiassa ainakaan itselle osunut viime vuonna kertaakaan tilannetta että olisi halunnut käyttää ruuhkien takia jotain toista reittiä.
Silti saisi myös paperinen kartta olla saatavilla, ei tarvitsisi itse tulostella ja on tilanteita jossa sille olisi varmasti käyttöä. Esim. pätkällä ollessa jos suunnitelmat muuttuvat ja haluaakin mennä eri pätkälle kuin alunperin oli suunnitelma, niin olisi kätevämpi paperikartasta tehdä reittisuunnitelmaa.
 

MVRX

Well-known member
Liittynyt
28.10.2017
Viestit
841
Sijainti
Manselainen syrjäisellä etelärannikolla
Itse olen, sen lisäksi että olen ladannut Mapsin kartat etukäteen jotta toimivat myös offlinena, tulostanut niitä sen varalle että puhelin hajoaa. Vaikka vanhaksi tässä on itsekin tullut niin varsinkin silloin kun yksin matkustaa, tai huonolla kartturilla, niin kyllä noi navigaattorit helpottavat huomattavasti. Eikä Kroatiassa ainakaan itselle osunut viime vuonna kertaakaan tilannetta että olisi halunnut käyttää ruuhkien takia jotain toista reittiä.
Silti saisi myös paperinen kartta olla saatavilla, ei tarvitsisi itse tulostella ja on tilanteita jossa sille olisi varmasti käyttöä. Esim. pätkällä ollessa jos suunnitelmat muuttuvat ja haluaakin mennä eri pätkälle kuin alunperin oli suunnitelma, niin olisi kätevämpi paperikartasta tehdä reittisuunnitelmaa.

Powerin maalissa oli paljon porukkaa, muuten aika rauhallista liikenteessä. Ainakin Jämsän liikenneympyrään verrattuna😄
 

cesar

Well-known member
Liittynyt
21.10.2009
Viestit
1058
Voihan Munster! Villi usko oli täksi kaudeksi, että nopeutta voisi löytyä, mutta ei mihkää.
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3546
Kausi vasta alussa, mutta suhteellisen huono ikävä kyllä Munster ollut.
 

Tsiiem

Well-known member
Liittynyt
24.11.2017
Viestit
877
mä taas sanoisin että ajais ensin Rally2:lla kovaa ja kokeilisi sitten vasta pääluokkaa, mutta toisaalta onhan se kiva että joku rahoittaa M-Sportin toimintaa
Tämä onkin sitten eri keskustelu, että mikä Munsterin uran kannalta olisi tässä vaiheessa järkevin ratkaisu. Onhan tuolla muitakin kuskeja, jotka on tiputettu pääluokan jälkeen alempaan luokkaan ja sieltä palanneet vahvempana.
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3236
Sijainti
JKL
Kaikissa kolmessa tallissa on kuskina joku joka on valittu tehtävään ensisijaisesti jonkin muun syyn takia, kuin puhtaan nopeuden ansiosta. Ja sinänsä ihan sama koska Munster nyt tuskin vei kenenkään nopeammankaan paikkaa tuolla. Rahalla saa, ja hevosella pääsee...
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3546
Juu. Mukava toki että on edes mukana, mutta silti ollut pettymys tähän asti. Vaikea sanoa olisiko "vauhdilla" saanut paikkaa ikinä, mutta onhan tässä mahdollisuus myös ottaa liian aikaisin se steppi ja tehdä Camillit.
 

Seniorikansalainen

Altmeister
Liittynyt
26.11.2017
Viestit
149
Sijainti
Joensuu
No nyt on hallussa jo Official Programme, jonka löysin pienen hakemisen jälkeen sercvice parkista. On se vähän parempi, siinä on mainittu niiden kylien nimet joista "access roads for spectators" alkavat.

Käytiin ajamassa ykkönen läpi ja löydettiin mukava katselupaikka. Paikallisen järjestysmiehen kanssa selviteltiin miten ja mitä kautta sinne pääsee. Huomenna olen tässäkin asiassa viisaampi... toivottavasti.
 
Ylös