Työnhakua viimeisellä kellonlyömällä

  • Viestiketjun aloittaja Troy
  • Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Puupää

Señor Member
Liittynyt
25.2.2002
Viestit
27306
Sijainti
Skekkoslovakia
Ok, no tuo selittää aika paljon. Yksityiselle puolelle on tarjolla juuri nyt paljon sakkia, jotka ovat hankkineet kannuksensa vahvassa tuloksentekoilmapiirissä, joten ne ovat maksimivoittoa tavoittelevien yritysten toivelistalla helposti ennen pätevääkin järjestötaustaista miestä.
Voipi olla, vaikka sitä on ollut vastuussa isoista valtakunnallisista projekteista joissa olen ollut vastuussa satojen tuhansien eurojen budjeteista ja olo on ollut monesti kuin "omaa firmaa" pyörittäessä. Sillä erotuksella, että jos menee huonosti niin ei tulisi liksaa ollenkaan (kun kassa olisi tyhjä), mutta jos menee hyvin ja proggis tuottaa voittoa niin itselle siitä ei mitään extraa saa - toisin kuin jos omaa firmaa pyörittäisi :D Mutta en mä niitä duuneja ole rahasta tehnytkään. :wink:
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Mulla taitaa olla työpaikkahakemukset noin 5 hakua, 4 haastattelua ja 2 paikkaa saanut.

Sen lisäksi headhuntterit on pari-kolme kertaa häiriköineet ja pyytäneet hommiin.:mad:
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Unohtui mainita hauska yksityiskohta joka käveli vastaan tässä työnhakujeni yhteydessä.

Kävin jutskailemassa tuon rekryfirman aluejohtajan kanssa yhtä työpaikkaa koskien (joka osoittautui sellaiseksi, etten sinne sitten lopulta halunnut hakea lain).
Siinä jutustelujen jälkeen tämä AJ sanoi, että minulla olisi sinulle vielä pieni juttu. Tai oikeastaan ei ihan pienikään. Meillä olisi tuossa vastapäätä työhuone vapaana, ei sua kiinnostais ryhtyä näihin hommiin? Että täältä meiltä löytyy keittiö ja tuolla takapihalla (näyttää ikkunasta) on sulle ilmainen parkkiruutu valmiina ja tuo meidän Minna, se se vasta on mukava tyttö! :D
Ukkopaha oli vieläpä ihan tosissaan, koska soittelimme asiasta vielä pariin otteeseen tuon käyntini jälkeen. Hommasinpa niille siinä välissä uuden asiakasyrityksenkin jonka olisin vienyt mennessäni tuliaisiksi.

Että asennetta rutosti siihen hakuprosessiin, niin saattaa tipahdella yllättäviäkin työmahdollisuuksia. ;)

Edit : jos tuon ottaa huomioon, niin 3 hakemusta -> 3 haastattelua -> yksi hopeatila ja 3 työpaikkaa :D
 
Viimeksi muokattu:

Makkonen

Guest
Mul on 2 hakua 2 haastattelua, yhden paikan saanut, toisesta kieltäydyin. Kolme vuotta sitten oli tarkoitus vaihtaa alaa/firmaa.
Kävin haastattelussa ja oisin saanut paikan mutta peruin sen viimetingassa.
 

Miguel

beagle
Liittynyt
20.2.2003
Viestit
21803
Sijainti
West highland
Hain abaut viime vuoden puolella 30-40 töipaikkaa, haastatteluja tuli kymmenisen, lopulta yksi paikka aukesi marraskuussa ja olen ollut tyytyväinen. Yhdestä paikassa sanoivat, että miksi hain englanninkielisellä CV:llä kun ilmoitus oli Suomeksi? :thumbfh: Hakemukseni tippui pelkästään tästä syystä. Palkkatoive kannatta olla myös kohdallaan.
 

Troy

Well-known member
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
7935
Sijainti
Very Good.
Oma sähköposti sanoi:
XXX tehtävään tuli paljon hakemuksia ja
valitettavasti et tällä kertaa tullut valituksi. Valitsimme tehtävään
opettajakoulutuksen saaneen henkilön.

Oikein hyvää vuoden jatkoa!

terveisin XXX
Näinhän siinä sitten kävi. Kyse oli aikuiskoulutuksen projektisuunnittelusta. Voipi käydä niin, että olen itse noilla kursseilla pikapuoliin. :dunno:
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Näinhän siinä sitten kävi. Kyse oli aikuiskoulutuksen projektisuunnittelusta. Voipi käydä niin, että olen itse noilla kursseilla pikapuoliin. :dunno:
Tsemppiä!
Nyt vain pidät jatkossakin kiinni tuolla aiemmin itsellesi antamastasi ohjeistuksesta:

Ihmiset ottaa kumminkin vissiin nämä jatkuvat lamauutiset eri tavoin. Mun kohdalla ne on tuntuneet lannistavilta, eli siltä, että mitä tässä mihinkään pyrkimään kun ei ole mahdollisuuksia.
....
Tärkeintä on ny pysyä aktiivisena eikä vielä nostaa käsiä pystyyn. Voihan senkin aika vielä tulla, mut ei nyt.
Mulla on aina työnhakuun lähtiessä ollut valmiiksi "voittajafiilis".
Tarkoitan, että olen todella lähtenyt ottamaan sitä paikkaa itselleni. Lamauutiset yms. saattaa vaikuttaa, mutta ne vaikuttavat muihinkin! Silloin on hyvä jos erottuu joukosta "veni, vidi, vici!"- tyyppinä.
Niitä kohtaloonsa masentuneita kyllä varmasti riittää hakijoissa.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Tsemppiä!
Nyt vain pidät jatkossakin kiinni tuolla aiemmin itsellesi antamastasi ohjeistuksesta:



Mulla on aina työnhakuun lähtiessä ollut valmiiksi "voittajafiilis".
Tarkoitan, että olen todella lähtenyt ottamaan sitä paikkaa itselleni. Lamauutiset yms. saattaa vaikuttaa, mutta ne vaikuttavat muihinkin! Silloin on hyvä jos erottuu joukosta "veni, vidi, vici!"- tyyppinä.
Niitä kohtaloonsa masentuneita kyllä varmasti riittää hakijoissa.
Itsekästä keplotella paikkaa itselle. Joku sen paikan kuitenkin saa ja loput jää ilman ;)

nimim. "teidän jälkeenne"
 

Troy

Well-known member
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
7935
Sijainti
Very Good.
Tsemppiä!
Nyt vain pidät jatkossakin kiinni tuolla aiemmin itsellesi antamastasi ohjeistuksesta:
Juu, toki. Realistina varaan kyllä senkin mahdollisuuden, että jos tämä toimettomuus pitkäänkin jaksaa jatkua, niin voihan sitä aikaa käyttää lisäkoulutukseen tosiaan. Tai sopivan tilaisuuden tullen vaikka kokonaan alanvaihtoon. Moni muukin on niin tehnyt.
 

Dj Ankka

Ruma kuin rusina
Liittynyt
7.5.2002
Viestit
1025
Sijainti
Vantaa
Kun tuosta erottuvasta ulkoasusta oli puhetta, niin itsehän olen oman cv:ni tehnyt notepadilla. Erottuu joukosta todella hyvin.

Jokaiseen paikkaan, johon sen olen lähettänyt, olen myös päässyt haastatteluun, jossa mielenkiintoista ulkoasua on kehuttu, lähinnä selkeyden osalta. Tähän mennessä ko. cv:llä on jo saatu 2 paikkaa.

ps, omiin varpaisiin ei kannata katsella....
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Kun tuosta erottuvasta ulkoasusta oli puhetta, niin itsehän olen oman cv:ni tehnyt notepadilla. Erottuu joukosta todella hyvin.

Jokaiseen paikkaan, johon sen olen lähettänyt, olen myös päässyt haastatteluun, jossa mielenkiintoista ulkoasua on kehuttu, lähinnä selkeyden osalta. Tähän mennessä ko. cv:llä on jo saatu 2 paikkaa.

ps, omiin varpaisiin ei kannata katsella....

No juu, ei sen CV:n tarvitse tosiaan kauhean monimuotoinen olla, kunhan käy oleellinen selväksi. Itselläni ei ole siinä muuta kuin opskelu- ja työhistoria. Ei yksityisasioita, ei harrastuksia, ei järjestötoimintaa, ei atk-taitoja. Vain opiskelu ja työnäytöt. Hyvin puri ilman erillisiä työhakemuksiakin.

Tossa, eka sivu opiskelua, toinen sivu työtä:

 
Viimeksi muokattu:

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Liittynyt
9.3.1999
Viestit
20163
Sijainti
Konnektikuti
Kun tuosta erottuvasta ulkoasusta oli puhetta, niin itsehän olen oman cv:ni tehnyt notepadilla. Erottuu joukosta todella hyvin.

Jokaiseen paikkaan, johon sen olen lähettänyt, olen myös päässyt haastatteluun, jossa mielenkiintoista ulkoasua on kehuttu, lähinnä selkeyden osalta. Tähän mennessä ko. cv:llä on jo saatu 2 paikkaa.

ps, omiin varpaisiin ei kannata katsella....
Muutama forumisti vois tehdä CV:n ihan hyvin Paintilla. Ja loput sit vaikka lyitsärillä ruutupaprulle.
 

Troy

Well-known member
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
7935
Sijainti
Very Good.
Tänään tuli sitten eräästä toisesta hakemastani paikasta vastaus - tervetuloa helmikuun alusta. Hyvä mieli!

Se vaati kyllä oman riman tiputtamista. Ei liian pitkälle tai kamalan kauas, enemmänkin potkun taaksepäin askeleen verran, mutta onpahan kumminkin töitä taas. Ja olen tyytyväinen katsoen taloustilannetta. Helvetin paljon nihkeemmin olisi voinut käydä. Ehkä jopa huonosti.

*helpotuksen huokaus*
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös