#14 Fernando Alonso 2024: Hondan himoitseva houkutus

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
4025
Ei Hamilton liity mitenkään crashgateen. Siitä oli jo sovittu jo edeltävänä päivänä. Piquet suostui, jotta saisi pitää tallipaikkansa. Tutkinnassa käytiin läpi telemetria ja radioliikenne ja niistä selvisi Piquet jr. tahallinen kolari, josta Aloso hyötyi, kiitos SC:n
No ei liitykkään, joten miksi aloit puhumaan Lewiksestä ja kameroista?
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
3148
Jännä sattuma Alon mielestä. Hyvin tarkkaanhan tuo oli mietitty ja 100% varmasti tiesi asian ja melko varmasti oli itse idean isä. Just tollasiahan temppujahan Alo teki aikanaan, milloin mitäkin. Ihme vaan, että onnistunut lieroilemaan itsensä selville vesille monista asioista.
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
4025
Koominen tilanne. Alonso taivastelee miten sattuikin turva-auto kivasti, mutta Flaviota ei oikein huvittais jutella siitä aiheesta.
Flavio kuulostaa perheenisältä joka oli juuri sanonut buffettiin tulevansa syömään 5-vuotiaan lapsensa kanssa joka ihmettelee koska on 10-vuotias.
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
4025
Jännä sattuma Alon mielestä. Hyvin tarkkaanhan tuo oli mietitty ja 100% varmasti tiesi asian ja melko varmasti oli itse idean isä. Just tollasiahan temppujahan Alo teki aikanaan, milloin mitäkin. Ihme vaan, että onnistunut lieroilemaan itsensä selville vesille monista asioista.
Jos näin on, Teatterikorkeakoulun opiskelijat voisivat ottaa muistiinpanoja Alonson esiintymisestä. Tiimiradioissakin usein sanotaan että asioista ei keskustella julkisesti vaan kisan jälkeen suojassa. Jos Alonso on ollut puimassa tälläistä juonta niin on päivänselvää että tälläisista asioista ei keskustella kameroiden edessä.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
8612
Sijainti
Helsinki
Jännä sattuma Alon mielestä. Hyvin tarkkaanhan tuo oli mietitty ja 100% varmasti tiesi asian ja melko varmasti oli itse idean isä. Just tollasiahan temppujahan Alo teki aikanaan, milloin mitäkin. Ihme vaan, että onnistunut lieroilemaan itsensä selville vesille monista asioista.
Minusta Alonsolla ei ollut mitään osaa crashgaten suunnittelussa. Piquet, Briatore ja Symmonds junailivat kolarin Alonson eduksi hyödyntäen sen aikaista turva-autosääntöä. Tuolloin varikko suljettiin, kunnes kaikki olivat kiltisti turva-auton takana. Alonso meni aiemmin sisään, Piquet spinnasi seinään, mikä toi SC:n ja sulki varikon. Näin Alonso sai merkittävän edun kilpailijoihin nähden.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
4736
Minusta Alonsolla ei ollut mitään osaa crashgaten suunnittelussa. Piquet, Briatore ja Symmonds junailivat kolarin Alonson eduksi hyödyntäen sen aikaista turva-autosääntöä. Tuolloin varikko suljettiin, kunnes kaikki olivat kiltisti turva-auton takana. Alonso meni aiemmin sisään, Piquet spinnasi seinään, mikä toi SC:n ja sulki varikon. Näin Alonso sai merkittävän edun kilpailijoihin nähden.
Miten sä voit tulkita tuosta ettei ollut mitään osaa suunnitteluun? Kun ajatellaan kuka tuosta hyötyi lopulta? Pitäähän sen tietää koska tulla sisään ja tais tulla ennen ”normaaleja” käyntejä. Etteikö muka ihmettelisi että miksi mulla on näin erilainen taktiikka?
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
8612
Sijainti
Helsinki
Miten sä voit tulkita tuosta ettei ollut mitään osaa suunnitteluun? Kun ajatellaan kuka tuosta hyötyi lopulta? Pitäähän sen tietää koska tulla sisään ja tais tulla ennen ”normaaleja” käyntejä. Etteikö muka ihmettelisi että miksi mulla on näin erilainen taktiikka?
Alonso hyötyi pääkolmikon suunnittelemasta crashgatesta. Ainakaan julkisesti Alonso ei ole kertonut, että koko homma olisi ollut hänen ideansa. Kertooko edes koskaan itse omasta osuudestaan asiaan uransa jälkeen. Edes Marcalle tai jos häneltä julkaistaisiin elämänkerta. Se oli tiedossa, että Reanult'lla oli kausi mennyt huonosti ja he uhkasivat lähteä pois kauden 2008 jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
3148
Miten sä voit tulkita tuosta ettei ollut mitään osaa suunnitteluun? Kun ajatellaan kuka tuosta hyötyi lopulta? Pitäähän sen tietää koska tulla sisään ja tais tulla ennen ”normaaleja” käyntejä. Etteikö muka ihmettelisi että miksi mulla on näin erilainen taktiikka?
Ajoituksesta olin myös mainitsemassa ja eihän tuo onnistu noin nappiin, jos siitä ei ole osapuolet tietoisia ja osata varautua tilanteisiin. Myös kun miettii veijarin tekemisiä muutenkin ks aikana, niin aivan linjassa muun kanssa
 
Viimeksi muokattu:

MP4-18

Well-known member
Liittynyt
20.7.2008
Viestit
127
Eikös muuten Ross Brawn keksinyt sen, että Sumin pitää aiheuttaa keltaiset liput Monacon 2006 aika-ajossa tekemällä "ajovirhe"? Häntä ei taidettu koskaa tuomita tuosta. Jos en ihan väärin muista, niin Massa kertoi Beyond The Grid -podcastissa Brawnin heittäneen sen kokouksessa vitsillä. Sumi vaan oli keksinyt tehdä siitä oikeasti totta ja parkkeerata auto keskelle Rascassea.

En ihan tarkkaan muista mitä kaikkea tuosta Singaporen episodista paljastui, mutta ei välttämättä kovin helppoa silti alkaa tiimikaveria tuomitsemaan vaikka tämä käskisi ajamaan ulos radalta. Ehkä se juju on siinä, että paljon pahemmalta kuulostaa, jos esimies käskee vetää laitteet seinään.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
3148
Massa tosiaan taisi kertoa Brawnin sanoneen jotain, että ehkä voisivat hommata keltaiset liput aika-ajoissa, jos ollaan johdossa ja niinhän siinä sitten tapahtui, kun Schumi parkkeerasi autonsa rascasseen. Ei siitä tainnut mitään seurata, en myöskään muista että olisi.
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
4025
Miten sä voit tulkita tuosta ettei ollut mitään osaa suunnitteluun? Kun ajatellaan kuka tuosta hyötyi lopulta? Pitäähän sen tietää koska tulla sisään ja tais tulla ennen ”normaaleja” käyntejä. Etteikö muka ihmettelisi että miksi mulla on näin erilainen taktiikka?
Ajoituksesta olin myös mainitsemassa ja eihän tuo onnistu noin nappiin, jos siitä ei ole osapuolet tietoisia ja osata varautua tilanteisiin. Myös kun miettii veijarin tekemisiä muutenkin ks aikana, niin aivan linjassa muun kanssa
Jos Alonso olisi ollut mukana crashgaten suunnittelussa niin miksi ihmeessä he vaarantaisivat sen paljastumisen keskustelemalla asiasta kameroiden ja muiden kanssa niin että Briatore joutuu tukkimaan Alonson suun? Briatoren huomautus että kamerat kuvaavat ja puhutaan myöhemmin jo itsessään nostaa epäilyjä salaamisesta. Noin tapahtuu kun kaikki osapuolet eivät ole tietoisia valheesta. Eihän tuossa "Alonson idea ja oli tietoinen" -skenaariossa ole mitään järkeä vaikka kuinka vihaisi Alonsoa.
 

Muucconen

Well-known member
Liittynyt
2.9.2018
Viestit
1127
Jos Alonso olisi ollut mukana crashgaten suunnittelussa niin miksi ihmeessä he vaarantaisivat sen paljastumisen keskustelemalla asiasta kameroiden ja muiden kanssa niin että Briatore joutuu tukkimaan Alonson suun? Briatoren huomautus että kamerat kuvaavat ja puhutaan myöhemmin jo itsessään nostaa epäilyjä salaamisesta. Noin tapahtuu kun kaikki osapuolet eivät ole tietoisia valheesta. Eihän tuossa "Alonson idea ja oli tietoinen" -skenaariossa ole mitään järkeä vaikka kuinka vihaisi Alonsoa.
Jos Alonso onkin niin kylmähermoinen luonne, että kykeni esittämään silmät loistaen nähdyn näytöksen tv-kameroiden edessä. Ehkäpä oikein nautti kun sai Flavion kiemurtelemaan ja samalla pelasi itselleen todistettavan ”tietämättömyys-alibin”. Huima ukko, tykkään.
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
4025
Jos Alonso onkin niin kylmähermoinen luonne, että kykeni esittämään silmät loistaen nähdyn näytöksen tv-kameroiden edessä. Ehkäpä oikein nautti kun sai Flavion kiemurtelemaan ja samalla pelasi itselleen todistettavan ”tietämättömyys-alibin”. Huima ukko, tykkään.
Joo ihan normipäivä Rellulla. Suoritetaan kisamanipulaatio jonka jälkeen vähän kiusataan pomoa kameroiden edessä, joka joutuu hiljentemään kuskinsa ettei rupea asiasta enempään puhumaan.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9192
Mä olen ajatellut, että Alonsolle on voitu myydä annettu taktiikka tyyliin, "jos turva-auto sattuu sopivasti, voit vaikka voittaa kisan". Ilman minkäänlaista viitettä siihen, että tallikaveri sellaisen aiheuttaisi.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
3148
Jos Alonso olisi ollut mukana crashgaten suunnittelussa niin miksi ihmeessä he vaarantaisivat sen paljastumisen keskustelemalla asiasta kameroiden ja muiden kanssa niin että Briatore joutuu tukkimaan Alonson suun? Briatoren huomautus että kamerat kuvaavat ja puhutaan myöhemmin jo itsessään nostaa epäilyjä salaamisesta. Noin tapahtuu kun kaikki osapuolet eivät ole tietoisia valheesta. Eihän tuossa "Alonson idea ja oli tietoinen" -skenaariossa ole mitään järkeä vaikka kuinka vihaisi Alonsoa.
Kyllähän jo pikkulapsi osaa esittää tietämätöntä, jos tulee tilanne, että jostain voi seurata jotain ikävää.
Varmasti on Alo tiennyt asiasta. Aikamoista sattumaa olisi, kun yhden miehen ympärillä sattuu ja tapahtuu kaikenlaista outoa sikailua ja tämä itse olisi kaikesta täysin pihalla ja seurailisi vain tyhmänä tapahtumia silmät suurina.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5200
Joo'o, kyllä on taas villit tulkinnat hyvin yksinkertaisesta tilanteesta. Onhan se aivan selvää, ettei Alonso tiedä tuossa tilanteessa yhtään mitään vaan hekumoi hyvällä pullalla. Briatoren pokka on kyllä kelvottoman huono.
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
4025
Kyllähän jo pikkulapsi osaa esittää tietämätöntä, jos tulee tilanne, että jostain voi seurata jotain ikävää.
Varmasti on Alo tiennyt asiasta. Aikamoista sattumaa olisi, kun yhden miehen ympärillä sattuu ja tapahtuu kaikenlaista outoa sikailua ja tämä itse olisi kaikesta täysin pihalla ja seurailisi vain tyhmänä tapahtumia silmät suurina.
Pikkulapsetkin tietävät valehtelemisen peruspilareihin kuuluvan ettei asiaa ruveta käymään läpi muiden kuullessa, varsinkaan kun tuossa vaiheessahan ei oltu jääty edes mistään kiinni. Se että Briatore yrittää hiljentää Alonson on aika selkeä todiste siitä että Briatore haluaa pitää matalaa profiilia tapahtuneesta sekä ettei tietämätön Alonso rupea kyselemään tapahtuneesta enempään.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
3148
Pikkulapsetkin tietävät valehtelemisen peruspilareihin kuuluvan ettei asiaa ruveta käymään läpi muiden kuullessa, varsinkaan kun tuossa vaiheessahan ei oltu jääty edes mistään kiinni. Se että Briatore yrittää hiljentää Alonson on aika selkeä todiste siitä että Briatore haluaa pitää matalaa profiilia tapahtuneesta sekä ettei tietämätön Alonso rupea kyselemään tapahtuneesta enempään.
Aika hyvin näyttää toimivan taktiikkansa, vai mitä? Et varmasti ole ainut, joka uskoo Alon olevan puhdas pulmunen, jonka ympärillä vain jostain syystä sattuu ja tapahtuu.
 
Ylös