Red Bull Racing 2024 - Dominointi jatkuu

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
8607
Sijainti
Helsinki
Suomennos:
Energiajuomajätti Red Bullin toimitusjohtaja Oliver Mintzlaff on kommentoinut ensimmäisen kerran julkisesti tallipäällikkö Christian Hornerin tilannetta. Mintzlaff antaa tukensa myrskyn silmässä olleelle Hornerille.

Mintzlaff on tehnyt Bild Am Sonntagin haastattelussa selväksi, että hän tukee täysin Horneria ja uskoo, että tämä voi jatkaa F1-mahtitiimin johtamista vielä pitkään.

- Olen vakuuttunut siitä. Hän ajattelee vain tiimin menestystä ja on erittäin hyvä päällikkö, Mintzlaff linjaa.

Horner päätyi valtaisan kohun keskelle, kun tallin naispuolinen työntekijä syytti häntä epäasiallisesta käytöksestä.

Mintzlaffin ulostuloa voidaan pitää ainakin hienoisena yllätyksenä sitä taustaa vasten, mitä julkisuudessa on väitetty.

Red Bull-energiajuomayhtiön thaimaalaiset enemmistöomistajat tukivat Horneria täysin, kun taas Mintzlaffin johtama itävaltalainen yritys olisi tiettävästi halunnut pitää hänet pihalle.
Kato, forumilla on saksan kielen osaajia.
 

Ajax

Member
Liittynyt
22.4.2024
Viestit
11
Ei taida Newey olla vaikuttamassa Ferrarin 2026 autoon. 😂😂 Vaikka kuinka F1-Forumilla sellaista yritetään julistaa.
Mitä? Yritätkö sanoa että jos Newey saapuu Ferrarille kaudella 2025 niin hänen jälkensä ei näkyisi seuraavan kauden autossa ollenkaan?
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
4736
Mitä? Yritätkö sanoa että jos Newey saapuu Ferrarille kaudella 2025 niin hänen jälkensä ei näkyisi seuraavan kauden autossa ollenkaan?
Aika pitkälti näin. Siitä saapumisesta yleensäkin en ole mitenkään edes varma.
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
4025
Mitä? Yritätkö sanoa että jos Newey saapuu Ferrarille kaudella 2025 niin hänen jälkensä ei näkyisi seuraavan kauden autossa ollenkaan?
Jos Newey vielä palaan töihin niin tuskin yhtä suuressa roolissa kuin mennessään Williamsille, Mclarenille ja Red Bullille. Tässä viimeisessä työpaikassaan hänellä oli harrasteprojektikin F1:n työn ohessa. Ei Red Bull tulevaisuudessa lakkaa kehittymästä ja se talli missä Newey on niin autosta taiotaan mestarikalu alle vuodessa. Ennenkin siihen on mennyt vuosia ennen kuin alkaa vaikutukset näkyä. Vaikka Newey pätevä onkin niin jäitä kalsareihin tämän Hamilton, Ferrari & Newey kiiman kanssa.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8438
Sijainti
Vantaa
Jos Newey vielä palaan töihin niin tuskin yhtä suuressa roolissa kuin mennessään Williamsille, Mclarenille ja Red Bullille. Tässä viimeisessä työpaikassaan hänellä oli harrasteprojektikin F1:n työn ohessa. Ei Red Bull tulevaisuudessa lakkaa kehittymästä ja se talli missä Newey on niin autosta taiotaan mestarikalu alle vuodessa. Ennenkin siihen on mennyt vuosia ennen kuin alkaa vaikutukset näkyä. Vaikka Newey pätevä onkin niin jäitä kalsareihin tämän Hamilton, Ferrari & Newey kiiman kanssa.
Williamsille 1991 ja mestaruus 1992 ylivoimaisesti
McLarenille 1997 kesken kauden ja kaudella 1998 mestaruus
Red Bullilla kesti kolme vuotta saada mestaruusauto

Eli keskiarvo on reilu vuoden paikkeille, kun auto nousee huipulle. Eli kommentista "ennenkin kestänyt vuosia" ei pidä täysin paikkaansa.
 
Viimeksi muokattu:

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
4736
Williamsille 1991 ja mestaruus 1992 ylivoimaisesti
McLarenille 1997 kesken kauden ja kaudella 1998 mestaruus
Red Bullilla kesti kolme vuotta saada mestaruusauto

Eli keskiarvo on reilu vuoden paikkeille, kun auto nousee huipulle. Eli kommentista "ennenkin kestänyt vuosia" ei pidä täysin paikkaansa.
On vaan se suunnittelu muuttunut noista päivistä aika tavalla. Willamsilla ja McLarenilla oli mukana ihan uusia keksintöjä.
Sinänsä mielenkiintoista, mikä talli saa nopeitten kopin uusista säännöistä ja moottoreista ilman -Hoota. Muutetaanko koko patin leiskaa esim. aerodynaamisen suorituskyvyn takia? Itsellä ei kauheasti ole uskoa esim. Fordin ja Audin voimalähteisiin ensimmäisinä kausina.
 

-Teme-

Vormulaattori
Liittynyt
12.10.2002
Viestit
2869
Sijainti
F1-fanikatsomo
Useampi taho alkanut maailmalla miettimään uusiksi mikä Neweyn rooli itseasiassa ollut viimeaikana Redbullilla. Tekninen neuvonantaja tai konsultti joka ohjaillut kehityksen suuntaa ja pointannut asiat joita tutkia syvemmin, mutta varsinainen suunnittelu ollut muiden käsissä joista Newey on julkisuudessa saanut kunnian.
Yksi mahdollinen syy Neweyn lähtöön on ollut tämän suunnittelutiimin ansion kohottaminen jonka Newey koki olevan hänen meriiteistään pois.
Oma arvioni on että Newey siirtyy eläkkeelle tai on saanut mahdollisuuden osakkuuteen tallista (Williams?) jota on kaivannut jo vuosia.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8438
Sijainti
Vantaa
Useampi taho alkanut maailmalla miettimään uusiksi mikä Neweyn rooli itseasiassa ollut viimeaikana Redbullilla. Tekninen neuvonantaja tai konsultti joka ohjaillut kehityksen suuntaa ja pointannut asiat joita tutkia syvemmin, mutta varsinainen suunnittelu ollut muiden käsissä joista Newey on julkisuudessa saanut kunnian.
Yksi mahdollinen syy Neweyn lähtöön on ollut tämän suunnittelutiimin ansion kohottaminen jonka Newey koki olevan hänen meriiteistään pois.
Oma arvioni on että Newey siirtyy eläkkeelle tai on saanut mahdollisuuden osakkuuteen tallista (Williams?) jota on kaivannut jo vuosia.
Juuri näin. Minä väitän, että nykyään insinööriosastot ovat niin isoja, ettei Neweyn rooli auton suunnittelussa ole edes iso. Suunnittelussa monesti päällikkö saa maineen ja toimii jopa ideoiden keksijöinä, vaikka todellisuudessa joku rivisuunnittelija on idean keksinyt. En aliarvioi Neweytä, mutta liian suurelle jalustalle mies on nostettu. Williams oli hyvä nosto, kuka muuten kipparoi Williamsin suunnittelua tällä hetkellä? Newey voi kaivata paineetonta työpaikkaa, jossa ei odoteta voittoja.
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
4025
Williamsille 1991 ja mestaruus 1992 ylivoimaisesti
McLarenille 1997 kesken kauden ja kaudella 1998 mestaruus
Red Bullilla kesti kolme vuotta saada mestaruusauto

Eli keskiarvo on reilu vuoden paikkeille, kun auto nousee huipulle. Eli kommentista "ennenkin kestänyt vuosia" ei pidä täysin paikkaansa.
Williams oli vuosia kehitellyt aktiivijousitusta sekä Mclaren kahta jarrupoljinta joihin ylivoimaisuus perustui, molempiin ei Neweylla ollut osuutta. Eli Red Bull oikeastaan ainoa kunnon mittari mistä Newey on alkanut rakentaa menestystä "tyhjästä". Turhan suuret mittasuhteet Newey on saanut, varsinkin kun kaverin työpanos ei ole enää läheskään samalla kuin vuosia sitten sekä tuskin työpanoskaan tulee tulevaisuudessa lisääntymään radikaalisti noilla vuosirenkailla vaikka kuinka Hamilton ja Ferrari olisi kiinnostava yhdistelmä.
 
Viimeksi muokattu:

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8438
Sijainti
Vantaa
Williams oli vuosia kehitellyt aktiivijousitusta sekä Mclaren kahta jarrupoljinta joihin ylivoimaisuus perustui, molempiin ei Neweylla ollut osuutta. Eli Red Bull oikeastaan ainoa kunnon mittari mistä Newey on alkanut rakentaa menestystä "tyhjästä". Turhan suuret mittasuhteet Newey on saanut, varsinkin kun kaverin työpanos ei ole enää läheskään samalla kuin vuosia sitten sekä tuskin työpanoskaan tulee tulevaisuudessa lisääntymään radikaalisti noilla vuosirenkailla vaikka kuinka Hamilton ja Ferrari olisi kiinnostava yhdistelmä.
Häkkisen mukaan Neweyn mukaan tulo ratkaisi kauden 1998
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
3145
Kahden jarrupolkimen innovaatio oli jonkun kertomuksen mukaan aluperin Häkän idea. Sehän kiellettiinkin sitten aika nopeasti.

Jännä, että historian huiminta suunnittelijaa aliarvioidaan näin paljon, vaikka kaikki tallit olisivat valmiita luopumumaan melkein mistä tahansa saadakseen tämän palkkalistoilleen.
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
4025
Kahden jarrupolkimen innovaatio oli jonkun kertomuksen mukaan aluperin Häkän idea. Sehän kiellettiinkin sitten aika nopeasti.

Jännä, että historian huiminta suunnittelijaa aliarvioidaan näin paljon, vaikka kaikki tallit olisivat valmiita luopumumaan melkein mistä tahansa saadakseen tämän palkkalistoilleen.
Lähinnä tässä yliarvioidaan nyky-Neweyn panosta ja vaikutusta. Kaveri lähtee nyt eläkkeelle pohtimaan jaksaako tulla takaisin, mutta jos menee tulevaisuudessa Ferrarille niin jengi luulee että ei tarvii kuin viedä kynä ja vihko toimistoon niin Hamilton ajelee sillä autolla samantien mestaruuteen.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4220
Kahden jarrupolkimen innovaatio oli jonkun kertomuksen mukaan aluperin Häkän idea. Sehän kiellettiinkin sitten aika nopeasti.

Jännä, että historian huiminta suunnittelijaa aliarvioidaan näin paljon, vaikka kaikki tallit olisivat valmiita luopumumaan melkein mistä tahansa saadakseen tämän palkkalistoilleen.
Ei pidä paikkaansa...
The idea originally came from veteran McLaren chief engineer Steve Nichols – who literally had a “Eureka!” moment in the winter of 1996.
https://www.mclaren.com/racing/latest-news/mclarenracing/article/mclaren-extra-pedal-3153421/
 

Punainen

Well-known member
Liittynyt
4.2.2002
Viestit
707
Jos Häkkinen olisi laittanut keskeyttäessään ratin paikalleen kaudella 1997, olisi mennyt varmasti paljon kauemmin siinä, että tämä idea hoksataan. Nythän valokuvaaja pääsi ottamaan kuvan aitiopaikalta.
Omasta mielestäni kyseinen innovaatio oli sääntöjen vastainen, koska autoa ohjattiin muutenkin kuin vain ratilla. Eikös se tällä perusteella kiellettykin?

1998 kauden Laarenin ehdoton valtti oli Mersun kone, mutta olihan Neweyn autokin sen ympärilläkin muita edellä. Äärimmäisen hieno insinööritaidonnäyte.

Newey on kyllä eläkepäivänsä ansainnut, jos sen päätöksen haluaa tehdä.
 

Renessanssinero

Perusfeidaaja
Liittynyt
23.4.2005
Viestit
4859
Sijainti
Vantaa
Plus renkaat. Bridgestonet olivat Goodyeareja edellä ainakin alkukaudesta.

Mitä tulee Red Bulliin, niin jos Imolassa joku muu talli voittaa, niin sitten minä uskon, että Red Bull on tippunut huipulta. Miami saattoi olla tilastotappio, kuten Singapore viime vuonna.
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16915
Tai voi tulla yksittäisiä kisoja mutta kyllä tiedetään että turva-auto munkki kävi Norriksella vähintään osittain mut ei se siltikään puista Bulleja huipulta. Ny vaan huipulla Mäkkärin kans.
 
Ylös